++Ovulaation induktio lokakuussa++

kyllä se liitty...tai mulla käytettiin nimintystä HSSG(hysterosonosalpingografia) ja sillä tutkitaan ovatko munatorvet auki puhaltamalla keittosuolaliuosta ja ilmaa. Kivuntutemus on yksilöllistä, mutta liittyy paljon myös siihan ovatko auki vaik onko tukoksia, kasvaimia, kys´tiä..etc..

Jenselle myös
:hug:

Maikki-Likka älä nyt vaivu synkkyyteen, kun joku päivä sulla tulee olemaan se vaavi sylissä ja sitten mietit että mitä jos olisit luovuttanut nyt.. Meillä enää kaks kiertoa clomeja sitten tauko:( varallisuus ei riitä tällä hetkellä yhteenkään piikkiin, kun joka lati menee talon ostoon, niin sit vaan taukoa ja uudella innolla yrittämään..ei ole todellakaan noin tehty kuin kirjoitettu, mutta ei tässä muukaan auta:(


Muistetaan että ne meijän tulevat vaavit haluaa äidit kenellä on elämässä muutakin kuin heidät eli muistamme myös tehdä töitä, opiskella ja huolehtia itsestämme myös näiden vava-projektien lisäksi! Eikö vain:)
Toivottavasti kukaan ei ota tuota loukkauksena. Se ei tarkoitus vaan kannustaa?!?

:saint:
 
Täällä on ovis bongattu maanantaina! Ikävien yhteensattumien vuoksi sitä ei tosin päästy "hyödyntämään" kuin vasta vuorakautta myöhemmin, joten en tiedä menikö hukkaan...Oli kyllä eka kertaa elämässä sellaiset ovis-kivut, että ei ollut epäselvyyttä mistä on kyse =) Ja harvoinpa sitä näin iloinen on kivusta :whistle:

+++++ tuulia kaikille puhaltelen :flower:
 
nunniu; kyselit miten mulle vasta nyt tehtiin SSG vaikka oon syönyt jo viis kiertoa clomeja. Ja siis ennen näitä viittä kiertoa on jo kokeiltu vaikka mitä, piikittelyitä ja clomeja aikaisemminkin, ja tosiaan SSG tehtiin vasta nyt, Mulla on tuo ovulaatiohäiriö ollut niin ilmeinen, että sen hoitoyrityksiin on sitten keskitytty, en tiedä oikein miksei tätä SSG:tä ole varmistuksen vuoks tehty aikaisemmin. Nää viimeiset clomikierrot tuli oltua senkin takia hieman heikolla seurannalla, kun poli oli kesätauolla ja mut kuitenkin määrättiin kesän ajaks clomeja syömään. No, nyt se SSG joka tapauksessa on tehty, ja nyt sain saman tien primolutit jotta menkat tulee ajallaan ja pääsen syömään seuraavia clomeja. Ultra-aikakin seuraavaan kiertoon jo annettiin.
 
Pömpeli-pötsi.......3.clomit..................................... .kp 64/30
Vilinäiti.................3.clomit.................................... ..kp 63/36.yk16
jonski...................clomit.........................................kp 52/30-32
Sini 78.................2. puregon+pregnyl....................kp 41/29-31
macy....................clomit..........................................kp 40/32
Maikki-Likka............................................................kp 38/29-31
nunniu..................2.clomit......................................kp 35/29-33
Maria-83...............3.clomit......................................kp 31/34-36
Alisa79.................2.clomit......................................kp 30/28-32
Jense...................5.clomit+terolut..........................kp 30/34
Nippe81..................................................................kp28/36
kati231................3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 26/28-42
Ines.....................3.clomit (tauko) + metut + terot.kp 26/? PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 25/29-31
Dreamer-88..........1.clomit......................................kp 25/25-?.yk10
Retuli82................clomit..........................................kp 22/?
Rina82..................2. clomit.....................................kp 21/??
Emppu78..............tauko......................................kp 21/32
marianne22..........2.clomit......................................kp 20/28-30
Nanna75..............2.clomit......................................kp 17/14-30
Kimpsu..........km8/07, tauko clomeista...............kp 14/30-42 y 1v9kk
JEEP.....................5.clomit+metut+puregon...........kp 12/31-36.y2,5v
Omppu76.............5.clomit. ...................................kp 9/26-30
Bayan Fare..........2.clomit.......................................kp 8/?..y 1v
mm -72................6.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 7/28-32
J2N2........................1.clomit+terot.......................kp 5/?
heksamiina...........3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Matilda2007..........km 8/07.....................................kp ?/28-32
Bee......................2.puregon+pregnyl.....................kp ?/?

Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007
 
Maikki-likka,toivotaan että paperisi tulisivat pian uudelle paikkakunnalle niin pääsisitte sitten jatkamaan hoitoja,ei kai siihen nyt kauan voi mennä! :hug:

Omppu hienoja uutisia sulla! :hug: Mulle ei kanssa ole tehty tuota tutkimusta,ei edes lääkäri ole mitään tuommosesta edes puhunut,tiedä sitten kuinka äkkiä nuo "torvet" voivat mennä sitten tukkoon?

Jeep,hieno munis sulle oli kasvanu ja noin äkkiä,kumpa mullakin joskus noin! :ashamed: :hug: Nyt sitten vaan kovasti tärppi onnea,ainakin puitteet ovat kunnossa! :D

Nanna75,eikös se ole niin että ovis plussan kun saa niin munis irtoaa sitten noin 12-48 tunnin kuluttua,ettei varmasti mennyt teidän pupuilut hukkaan! ;)

Retuli,sullako vihlo mahasta? Niin kun jo joku sanoikin,niin vihlontahan voi olla alku raskauden merkki/oire! Nyt sinne päin kovasti puhallellaan plussa tuulia! :whistle:

Oma napa,tätiä odotellessa,enään ei selkäkipua(epäilin siis sitä kystaa),että onneksi niistä nyt on päästy. Uskon edelleen tuohon kysta teoriaan,alkaisipa jo uusi kierto,vaikka seuraava kierto onkin clomeista taukoo,niin olisi kiva jo päästä uuteen kiertoon! :/ No päiviä laskeskellessa! :) *välillä raskaustesti kurkistelee kaapista,mutta en ole antanut itselleni lupaa pettyä jälleen kerran* |O
 
täti saapui meille. Eli KP 1 ja kierron vois vaihtaa 30-33. Mieli maassa, ei enää jaksais erinäisiä oireita.. Mut minkäs teet ku vauvaa niin kovasti haluaa.. Tietääkö kukaan onko helppo päästä julkiselle puolelle hoitoihin, kun yksityisellä tämä leikki maksaa..
 

Hienoa Nanna75 Toivottavasti saamme kuulla sinulta vielä iloisempia uutisia muutaman viikon päästä:)

Ompu76 taisin kirjoittaakin jo,e ttä olen tosi onnellinen että ovat torvet auki sulla :), välilläon käynyt niin että labrat kaikki kunnossa ja pitkään, pitkään pari saattaa yrittää, kunnes huomataan HSSg:llä että ovat tukossa eli silloin olis periaatteessa hoidot olleet turhia..

Maria-83 olen pahoillani, :hug:
Mulla alkoi myös tänään aamulla menkkakivut ja näkyjään vuotokin. Ulisen täällä meidän molempien puolesta..
 
Pömpeli-pötsi.......3.clomit..................................... .kp 65/30
Vilinäiti.................3.clomit.................................... ..kp 64/36.yk16
jonski...................clomit.........................................kp 53/30-32
macy....................clomit..........................................kp 41/32
nunniu..................2.clomit......................................kp 36/29-33
Maria-83...............3.clomit......................................kp 32/34-36
Alisa79.................2.clomit......................................kp 31/28-32
Jense...................5.clomit+terolut..........................kp 31/34
Nippe81..................................................................kp 29/36
kati231................3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 27/28-42
Ines.....................3.clomit (tauko) + metut + terot.kp 27/? PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 26/29-31
Dreamer-88..........1.clomit................................kp 26/25-?.yk10
Retuli82................clomit..........................................kp 23/?
Rina82..................2. clomit.....................................kp 22/??
Emppu78..............tauko......................................kp 22/32
marianne22..........2.clomit......................................kp 21/28-30
Nanna75..............2.clomit......................................kp 18/14-30
Kimpsu........km8/07, tauko clomeista............kp 15/30-42 y 1v9kk
Sini 78.................3. puregon+pregnyl....................kp 14/29-31
JEEP................5.clomit+metut+puregon........kp 13/31-36.y2,5v
Omppu76.............5.clomit. ...................................kp 10/26-30
Bayan Fare..........2.clomit.......................................kp 9/?..y 1v
mm -72................6.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 8/28-32
J2N2........................1.clomit+terot.......................kp 6/?
heksamiina...........3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Matilda2007..........km 8/07.....................................kp ?/28-32
Bee......................2.puregon+pregnyl.....................kp ?/?

Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007
 
nunniu & maria-83 :hug:

Jense, toivottavasti pääsisit käyttämään testiä, joka tuottaisikin iloisen yllätyksen... :heart:

(.) kivut ja tuntemukset on paljon pienempiä, kuin ekassa clomikierrossa, silloin vihloi päivittäin alavatsaa. Nyt kuitenkin ekaa kertaa bongasin oviksen ja hitsi että nämä päivät menee hitaasti! Eihän oviksesta ole kuin vasta 4 päivää, miten tätä piinailua jaksaa!? Täytyy kai koittaa keskittää ajatukset muualle, mutta kun ei oikein pysty... :headwall:
 
Pömpeli-pötsi.......3.clomit..................................... .kp 65/30
Vilinäiti.................3.clomit.................................... ..kp 64/36.yk16
jonski...................clomit.........................................kp 53/30-32
macy....................clomit..........................................kp 41/32
nunniu..................2.clomit......................................kp 36/29-33
Maria-83...............3.clomit......................................kp 32/34-36
Alisa79.................2.clomit......................................kp 31/28-32
Jense...................5.clomit+terolut..........................kp 31/34
Nippe81..................................................................kp 29/36
kati231................3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 27/28-42
Ines.....................3.clomit (tauko) + metut + terot.kp 27/? PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 26/29-31
Dreamer-88..........1.clomit................................kp 26/25-?.yk10
Retuli82................clomit..........................................kp 23/?
Rina82..................2. clomit.....................................kp 22/??
Emppu78..............tauko......................................kp 22/32
marianne22..........2.clomit......................................kp 21/28-30
Nanna75..............2.clomit......................................kp 18/14-30
Kimpsu........km8/07, tauko clomeista............kp 15/30-42 y 1v9kk
Sini 78.................3. puregon+pregnyl....................kp 14/29-31
JEEP................5.clomit+metut+puregon........kp 13/31-36.y2,5v
Omppu76.............5.clomit. ...................................kp 10/26-30
Bayan Fare..........2.clomit.......................................kp 9/?..y 1v
mm -72.....6.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 7/28-32
J2N2........................1.clomit+terot.......................kp 6/?
heksamiina...........3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Matilda2007..........km 8/07.....................................kp ?/28-32
Bee......................2.puregon+pregnyl.....................kp ?/?

Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007 [/quote]

 
Korjasin kp:t oikein..

Kyllä jaksaa väsyttää tää vuorotyö, en ole kauheesti ehtinyt kirjoitella..Eipä juuri mitään ole tapahtunutkaan. Tänään kaadoin kurkkuuni viimeiset clomit, 4kpl... :x
Muina päivinä otin triplat...Kaikki voitava on nyt tehty, viimeinen epätoivoinen yritys näillä clomeilla. Jatkosta ei tietoa, piikkejä haluaisin kokeilla, mutta sitten pitäsi alkaa kulkea naikkarilla hoidoissa :p Joo ja en jaksa...
Eli luomuihmettä odotellessa :$ :LOL: clomit ei näytä mulla toimivan...

Olen päättänyt tän kierron jälkeen pitää hormonivapaita kuukausia. Ja hermolomaa näistä asioista.
SSG:tä mietin myös pyytää...

Palaillaan tytsyt!
Jense testaa jo!!
:saint:
 
Moro kaikille!

Tänne ei muuta sen ihmeempää, kuin että kaameen hiivan pukkas päälle (myös suun pieluksiin)!! Ja ukollekin sain sen lahjoitettua :LOL: Mulla on elämäni aikana ollu noin 3 kertaa hiivatulehdus. Joten arveltiin tuossa ukon kaa, että varmaan noi clomit mun hormonitasapainoa sen verran keikautti että hiiva tuli! :kieh:

Mulle tehtiin aukiolo-tutkimus jo aikas varhaisessa vaiheessa, muistaakseni jo toka kerralla kun kävin siellä. Sillähän voi jo heti sulkee pois mahdollisia munanjohdintukkeumia...

Mutta palataan taas asiaan, kanssasisaret :hug:
 
Marie-83,ikävä juttu taas tuo tädin tuleminen,täällä kans tänään kp1,että mua taas.... :kieh: Ei taas auta kun kerätä ajatukset!

Retuli,toivottavasti hiivatulehdus paranee äkkiä! Monesti lukenut,että hiivatulehdukset on myös yleisiä raskausaikana! :)

mm-72,toivotaan nyt että clomit tepsisivät,tai sitten tulisi se luomuihme,olisihan se kiva yllätys! :D Mulla pitäis nyt olla clomeista taukoo,mutten millään raaskisi taukoilla,kaippa se on nyt sitten pakko! :kieh:
 
Pömpeli-pötsi.......3.clomit..................................... .kp 66/30
Vilinäiti.................3.clomit.................................... ..kp 65/36.yk16
jonski...................clomit.........................................kp 54/30-32
macy....................clomit..........................................kp 42/32
nunniu..................2.clomit......................................kp 37/29-33
Alisa79.................2.clomit......................................kp 32/28-32
Nippe81..................................................................kp 30/36
kati231................3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 28/28-42
Ines.....................3.clomit (tauko) + metut + terot.kp 28/? PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 27/29-31
Dreamer-88..........1.clomit................................kp 27/25-?.yk10
Retuli82................clomit..........................................kp 24/?
Rina82..................2. clomit.....................................kp 23/??
Emppu78..............tauko......................................kp 23/32
marianne22..........2.clomit......................................kp 22/28-30
Nanna75..............2.clomit......................................kp 19/14-30
Kimpsu........km8/07, tauko clomeista............kp 16/30-42 y 1v9kk
Sini 78.................3. puregon+pregnyl....................kp 15/29-31
JEEP................5.clomit+metut+puregon........kp 14/31-36.y2,5v
Omppu76.............5.clomit. ...................................kp 11/26-30
Bayan Fare..........2.clomit.......................................kp 10/?..y 1v
mm -72.....6.clomit+metut+luget+pregnyl............kp 8/28-32
J2N2........................1.clomit+terot.......................kp 7/?
Maria-83...............3.clomit......................................kp 2/30-33
Jense...................5.clomit+terolut..........................kp 1/33
heksamiina...........3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Matilda2007..........km 8/07.....................................kp ?/28-32
Bee......................2.puregon+pregnyl.....................kp ?/?

Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007
 
Onko clomit lyhentänyt menkkojen kestoa muilla?
Nyt pitäis aloittaa neljäs kierto clomeilla....mutta, vuoto aloitteli toissa päivänä, eilen tuli melkein kunnollista menkkavuotoa ja nyt näyttää loppuvan...
Ensin ajattelin raskauden mahdollisuutta, mutta menkkakivut kuitenkin oli kunnolliset..
Hoitsu kielsi aloittamasta clomeja jos ei kunnon vuotoa tule:(
 
täältä taasen löydän itseni jonkun ajan poissaolon jälkeen :hug: minulla menossa kp 11/32 ja aloitin kp 3-7 pv taas clomit 1 tabl/pv ja 8. ja 9.pv pistin puregonia. Sitten eilen kävin ultrassa ja ei sieltä tullut kovinkaan hyviä uutisia nimittäin ei ollut munikset kasvaneet tarpeeksi hormonihoidoista huolimatta :headwall: maanantaina kp 13 ja sitten tarkastetaan taas tilannetta. toivon mukaan olisi asiat sillä mallila että voitais kokeilla ekka inseminaatio. Pistän vielä huomenna puregonia. tänään välipäivä. eli siis mitään kunnon syytä tälle secondääriselle lapsettomuudelle ei oo löytynyt! miehen simpat huippuluokkaa ja mulla "paikat auki". voisiko olla sitten PCO? en ole saanut selvää tulkintaa lääkäriltä, joskus vaan ohimennen sen mainisti. pitää ottaa puheeksi lääkärissä maanantaina...harmittaa vaan jos olen turhaan ostanut lääkkeitä tähän kiertoon kun se voi olla että inseminaatiota ei ehditä syyslomien takia tehdä tämän kierron aikana!!! pe lääkäri sanoi että pitää yrittää sitten luomuna. no sitähän tässä on kaks vuotta koitettu tehä ja ei oo tuottanut tulosta. voi että mua :headwall:
toivottavasti nyt vkonlopun aikana munikset kasvaisi! kuulemma kaksi kertaa kokeillaan inseminaatiota ja 2-3 kertaa sitten ivf. toivotaan nyt että clomit ja puregon tepsis jo tässä vaiheessa... miksi muuten kela ei voi korvata näitä lapsettomuushoitojen lääkekuluja kun meitä asiasta kärsiviä on jo kuitenkin aika paljon ja moni on valmis alkamaan hoitotoimenpiteisiin lapsen saamiseksi??!! :/
mutta kaikesta huolimatta =) toivotaan onnea kaikille plussauksiin
 
Pakko oli sitten varmuudeksi testata -> nega. |O
Alkais sitte menkat! :kieh:

Hei, vaikuttaako se aukiolotutkimus mitenkään ovulaatioon? Meinasin vaan et kannattaako syödä nyt alkavassa kierrossa clomeja ku mulle tehään se tutkimus n.kp9 vai ei???

:hug: Kaikille!
 
Täällähän sitä... Mä oon nyt jonkin aikaa vaan taustoinut. Pari päivää olis vielä lugeja käytössä ja sit odotellaan tätiä. Ekaa kertaa sitä oikein innolla odottaa tätin tuloa, jotta pääsisi uusi kierto ja uudet yritykset käyntiin. Päätettiin lääkärin kanssa, että ei enää jatketa clomeilla vaan aloitetaan gonal-piikitykset, toivottavasti sillä saataisiin positiivisempiä tuloksia.

Serkku pyyteli eilen kylään... Ilmoitteli samalla, että heille on tulossa vauva huhti-toukokuun vaihteessa. Oli siinä itkussa pidättelemistä. Ilman km:ää, olisin samassa tilanteessa. Tää on niin epäreilua.
 
Matilda2007 :hug:
Toi on niin kurjaa! Pitäisi iloita toisten onnesta mut ei vaan kunnolla pysty..
Mullakin semmonen olo että koko ajan kuulee vauva uutisia. Toivottavasti ne ihmiset tajuaa kuinka onnellisessa osassa ne on! Voi että, sulla ois ollu niin ihanaa odotella serkun kanssa yhdessä! :'(
Mutta olet ainakin tullut raskaaksi joten eiköhän se onnistu pian uudelleenkin! :heart: Ei saa luovuttaa! :hug:
 
Moro tytsyt!
Ketkähän (n.kaksi) plussaa nyt lokakuussa? =)
Kuu on jo puolivälissä :whistle:

Matilda,tutut fiilikset, minä myönnän olevani erittäin kateellinen kun kuulen jonkun tutun olevan (taas) raskaana...Lisäksi olen kateellinen niille ihmisille (siis tutuille)joilla on samanikäinen lapsi ja ovat jo saanneet toisen tai odottavat toista. Meillä kun ei tapahdu mitään...
Mä oon NIIIN katkera |O tämän myönnän

Lakko koskee vain KUNNALLISEN terv.huollon hoitajia!Ei yksityisiä!

(.)
Perjantaina on lekuri. Nyt on ollut tuntemuksia oikealla munasarjoissa, niinkuin olisi painetta tai kiristäisi...Mä olen jotenkin aivan vakuuttunut siitä, että mulla kysta ja että mun tuubat on tukossa!!
vaikka siellä olisi kunnon munis, niin eipä sillä mitään tee jos se pääse liikkumaan :(
Pakko päästä siihen ssg:n!!
 
Terve vain...Täällä kärsitään ilmavaivoista ja tuntuu että koko ajan saa päristellä..onko muilla jotka syö clomeja niin tämmösiä oireita.Kohta uuden clomi satsin kimppuun. Nyt otan kyllä 2 tabua kerralla jos mitään ei tapahdu. :whistle:
 
Pitäskö oviksen aikastua kun clomit tuplataan??
Viimeksi tuli kp 17 ovisplussa, pitäskö nyt tulla aikaisemmin? Kp 14 menossa ja ovistestissä vaan tosi hailakka haamu.. :attn:

Pelottaa ettei toimi vielä tälläkään annostuksella (2x, kp 3-7), kun ei ne tuottanu vieläkään mitään oireita ja ei mitään tuntemuksia että ovis olis pian. :attn: :attn: :headwall:
 

Yhteistyössä