* Ovulaation induktio tammikuussa *

jonski
caffee81: onpa outoa, jottet käy seurantaultrissa :eek: Kyllä mun mielestä ehottomasti pitäs lääkärin katsoa, onko clomeista ollut vastetta... Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon, että pääsisit seurantaan. Mulla se tuli ihan automaattiseksi, kun clomit aikoinaan aloitettiin. Siinä voitiin muutenkin seurata limiksen kasvua jne... onko hedelmöittyminen ylipäätään mahdollista. Siltä pohjalta lri teki sitten päätökset, millä annostuksilla jne. mennään seuraavassa kierrossa. Ja mulle vielä sanottiin, et joka 3-4. clomikierron jälkeen pitäisi pitää 1-2 kiertoa taukoa. Limakalvon kasvu voi häiriintyä ja km riski kasvaa.

Vilinäiti: joo, mäkin olen lukenut tuolta odotuspuolelta, että joillain on sellainenkin raskauden oire.. Aika kummallinen. Mutta johtuuko sitten siitä tihentyneestä virtsaamisen tarpeesta vai mistä... Hmm :/ Mullakin mieli taitaa tehdä kaikenlaisia oikkuja taas kun menkkoja odottelen (takaraivossa toivo raskaudesta tietty ;) ) Ja meillä lähes samat kp:tkin menossa... :D
 
jonski
Niin ja vielä tosta, että clomeista pitäis pitää taukoo sen verran... kuulemma vielä saattavat "hyperstimuloida" folleja kasvamaan liiallisesti ja moniraskausriski kasvaa...
 
Caffee81; Kun mun lapsettomuushoidot käynnistyivät julkisella 1/06 aloitetiin terolut kiertoa tasaamaan ja seuraavasta kierrosta lisättiin Clomit. Mulla ei tehty 3. ensimmäsen clomikierron aikana yhtään ainutta ultraa, vaiks mul on dg. endo ja pco....KUMMALLISTA, no sit kävikin niin et mun endo rupes oireileen ja clomit lopetettiin ja jouduin orgametril kuurille, jolla oma hormoni tuotanto ajettiin alas...kuuri kesti 3.5 kk...tän jälkeen aloitettiin jälleen clomit ja terolut...mut siitä lähtien kyl aina ultrattiin...mä söin kaiken kaikkiaan 11 clomikuuria tuloksetta, melkoinen ennätys, viime kevään ja kesänaikana mulle tehtiin X3 IUI->nega. Clomit on ihan ok mut niitä ei ole järkevää käyttää kuin max 4-6 kiertoa, jos niille ei ole tullut vastetta ja yleensä on kiertojen välillä tauko/ja...sillä clomit ohentavat pitkäaikais käytössä limakalvoa...puhumattakaan muista sivuvaikutuksista...kuumat aallot jne...kuulostaa siltä et sä oot julkisella hoidossa?! Joten ole lääkärille tiukkana ja vaadii ultrausta + onhan sinusta otettu tarvittavat verikokeet? Entäs spermaanalyysi? Oikein paljon teille kaikille tsemppiä ja jaksamista hoitoihin... :LOL:

Me jouduttiin jonottamaan puolivuotta IVF hoidon suunnitteluun, joka olikin viime viikolla ja siellä todettiin et ruuhkan vuoksi meidän IVF hoidot alkaa vast toukokuussa... :'( No mut ennen sitä lohdutukseksi 4. lääkkeellinen IUI....kolmisen vuotta vauva haaveita takana...odotus on yhtä tuskaa...suloisia unia kaikille :saint:
 
Maanantai 21.1.2008



Retuli82............clomit........................................kp 67/?
nipsuliina83........clomit .....................................kp 33/28-32
jonski................1.menopur................................kp 30/30-32
mirvab................clomit (inssi)............................kp 29/?
Vilinäiti................4.clomit...................................kp 29/28 yk18
Onneliina.............3.clomit..................................kp 27/29
Iitukka.................2.clomit..................................kp 27/28-32
nanna81.............4.clomit...................................kp 26/26-33
marianne22.......clomit.......................................kp 25/28-30
Caffee81..........3.clomit.....................................kp 21/30-34
Tiinuli81.............1.puregon................................kp 21/28-33
miimu86.............3.clomifen+metformen.............kp 20/24-31
Orion.................5.clomit....................................kp 17/29-31.y1v.
J3N3.................3.clomit+terot+metut................kp 14/?
macy..................3.clomit+puregon....................kp 14/32
Maria-83............clomit (nyt tauko).....................kp 11/30-33
Matilda.............3.gonal-f+metut+luget..............kp 9/28-32
Jense.................tauko.......................................kp 2/33

Nanna75............4.clomit....................................kp ?/14-30
heksamiina.......3.clomit (nyt tauko?).................kp ?/28
Nippe81.............................................................kp ?/36
Rina82..............2. clomit....................................kp ?/??
Emppu78..........tauko........................................kp ?/32
Omppu76.........5.clomit. ...................................kp ?/26-30

Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007
Ines 14.11.2007
Bee 15.11.2007
Iida-Liina 19.12.2007
nunniu 31.12.2007
 
Ultrakuulumisia... :headwall:
Tänään kp 9 eikä muniksissa juurikaan kasvua näkynyt. Kuulemma jotain pientä, mutta suurin folli oli vasta 10 mm. Gonal-pistoksia jatketaan perjantaihin, jolloin uusi ultra ja sitten tietää enemmän tän kierron kohtalosta.
Parempaa onnea muille...
 
no, kyllä on aika hassua, ettei mulle sanottu, että pitäisi ultrassakin käydä. Lääkäri vaan sanoi, että tässä on sulle resepti, jolla saat Clomit 6 kiertoon ja sen jälkeen pidetään sit taukoa. Pitää varmaan soitella ja kysellä, että tulisinko mä ultraan vai mikä on homman nimi...Ekasta Clomikierrosta ei tullu ovista, mut tokasta tuli kp 17 ovis ja tästä kolmannesta Clomikierrosta tuli ovis kp 15.
 
ihmeellisesti on tullu valkkaria joka päivä, vaikka ovis oli ja meni jo ajat sitten :eek: Tuo valkkari on just sellaista paksua ja venyvää...Jotenkin pieni toive herää heti, jos jotain hiukka normaalista poikkeavaa on meneillään :D
 
olen jonkn aikaa jo tätä pinoa lueskellut.
Mulla on tyttö 08/06 joka sai alkunsa clomien avulla.
Tytön syntymän jälkeen toista yritetty ja nyt takana
2. clomikierto. Ei tullut plussaa tästäkään.
Mulla taustalla on monirakkulaiset munasarjat.
Mä käyn yksityisellä ja ei mullekkaan mitään seuranta ultrista
puhuttu.. Nyt kyllä ite varasin ajan seuraavaan kiertoon.
Mulla vaan on semmoinen tunne että ei toimi nuo clomit.
Ja nyt tutkitaan mieskin, esikkoa tehdessä ei ehditty.

Nyt siis menossa kp27/28-32 2.clomit.
 
Caffee81; Ootko sä julkisella hoidossa? Niin kuin yöllisessä viestissä kirjoittelin, vaadi lääkäriltä seuranta ua, sillä clomifen voi aiheuttaa monosikiöraskautta ja/tai se ei vaikuta munarakkuloihin millään tavoin...jolloin syöt lääkettä aivan turhaan... :heart:

Matilda; Kuule älä huoli nyt, vaan tsemppiä!!! Sul on viel oikein hyvät mahdollisuudet, gonal kyl kypsyttää siitä vielä valio yksilön.... ;)

Kaikille muillekkin voima :hug:
 
Hei! itse olen tuolla toisaalla pinossa, mut mukava kun olet löytänyt nämä palstat... :) Jännä homma et sullekkaan ei seuranta ultraa suositeltu, vaiks on taustalla tota pco:ta...ja olet viel yksityisellä...millä annoksella sulla clomit menee? Otatko kp 3-7 vai 5-9?... :heart:
 
Täällä nyt kp2 ja saa pistää nyt että tauko! :kieh: Nyt tässä viikon verran kärsitty selkä kivuista ja alavatsa kivuista,ilmeisesti kysta! :kieh: Sen siittä saa kun luottaa lääkäreihin ja syö vaan joka kierto clomeja eikä mitään seurantaa,nyt ottaa niin kovasti päähän.

Nyt ollaan päätetty etten syö enään yhtään clomia ja mennään nyt oikeisiin hoitoihin,väestöliitto ilmeisesti kutsuu,onko kellään kokemuksia tuosta klinikasta? Julkiselle puolelle mua ei saa(vaikka rahat aika loppu) tän kipeyden myötä julkisella puolella vaan sanottiin,ettei asia meille kuulu kun olen käynyt yksityisellä gynellä. :headwall:

Nut pitää sitten kysellä teiltä jotka käyttävät puregonia,että kuinka kalliiksi tulee? Ja sitten entäs te jotka olette päätynyt inssiin,kuinka kauan on ollut yritystä ja mitkä perusteet että inssiin olette päätyneet? Itseäni kiinnostaa tuo inssi tällä hetkellä,kun yritystä jo ollut 1,5vuotta ja viimeisen vuoden aikana 2 ketaa ollut (oletettu) ovis,että saisi pian tuon toivotun tuloksen!
:heart:

Niin tervetuloa vaan uudet! :hug: Niin noihin seuranta ultriin vielä,ettei mullakaan ole koskaan määrätty ultria,ite olen varannut ja silloinkin lääkäri vähän kummissaan,että minkä takia tulin? :( Mutta hyvähän noissa ultrissa on käydä,ainakin välillä ja tietysti mielellään joka kierto. Mutta noissa yksityisillä gynekeskuksilla,ei ole tapana pitää seurantaa,niin kuin lapsettomuus klinikoilla! :eek:
 
Kyl meillä jokaisella on oikeus saada yhteiskunnassamme hoitoa myös julkisella puolella...tottahan on et julkisella jonottelu aika on vaaan niin jumalattoman pitkä...en tiedä sun lapsettomuus taustoja/tutkimuksia tarkemmin, mut ehdottaisin kuitenkin et varaa aika omalle lääkärille tai jos on neuvolassa gynen vast.otto niin sinne sitten...niin saisit lähetteen eteenpäin...nimittäin julkisella kun vie aikaa et hommat etenee...mut sehän on hyvä juttu, jos väestöliittoon pääsette menemään... www.yliopistonapteekki/lääkekorvauslaskin.fi löydät kaikkien lääkkeiden hinnat ja korvattavuuden...lääk.kustannukset riippuvat hoidosta ja käytettävästä lääkemäärästä...mä en ovuloinut clomeilla ilman pregnyliä...mut kuule onnea jo siitä, et oot päättänyt mennä hoidoissa etiäppäin... :heart:
 
caffee81 seuranta ultrissa on tärkeää myös se että kuinka paksu kohdunlimakalvo on? voiko alkio edes kiinnityä, se mitataan joka kerta clomiultrassa. Itse julkisella puolella ja clomiultrat oli joka kierrossa kun niitä söin....ja se että clomit voivat kasvattaa folleja enemmän kuin yhden kerralla...esim 6kpl....!!!!!

iitukka Tervetuloa mukaan palstailemaan :flower:

Jense Mulla Puregon käytössä ja aika yksilöllistä kuinka monta päivää joutuu pistään ja paljonko...mulla kulunut tässä kierrossa reilu 200? ja perjantaina luultavasti 100? viellä lisää...mutta onneksi maksu kattoo tulee vastaan n.640? sen jälkeen lääkkeet 1,50 =)

Omia kuulumisia tähän loppuun viellä.....tänään oli Puregonseuranta ultra.....eipä muutoksia tilanteeseen. Yhä edelleen PCO follit näkyi mutta ei mitään kasvua missään....olen nyt pistellyt 17 päivää Puregonia..... :eek: nyt jatketaan samalla annostuksella perjantaihin ja ultrataan..jos tilanne sama niin nostetaan annostusta IU75.....

-Tiinuli-

 
Jense:Me käytiin yksityisellä puolella tekemässä alkututkimukset ja sieltä saatiin ohje syödä clomeja. No meillä oli samalla varattu kunnalliselle puolelle aika ja olinki syöny clomeja jo 2 kiertoa. Kunnallisella kysyttiin että mitä ois ollu yksityisellä seuraavaks tiedossa. Meille oli ehdotettu inssiä joten sen sitten sanoin ja päästiin heti seuraavaan kiertoon inssiin kunnalliselle. Nyt on siis 3 clomi+lugesteron inssiä, joista ensimmäinen ei tuottanut tulosta ja toisen tulosta ei vielä tiedä. Sen jälkeen siirrytään pistoksiin+inssiin.

Nanna:Toivottavasti viiva vahvistuu =)
 

Tipuin taas... :ashamed:
Tänään siis kp 1
Kp3 lähtee 3. clomit annostuksella 2tablettia päivässä.....ja helmikuun alussa ultra.

Toiveet ei oo taas tällä hetkellä kovin korkeella :headwall:

Mutta kyllä se tästä taas. Tsemppiä kaikille muille :)
 
Ei oo menkat alkanu eikä edes tuhrua oo tullu.
Mullekin tais iskee jonku sortin vatsatauti. Tänää töissä kun seisoin paikallaan niin meinas taju mennä ja oksetti tosi paljon.
Aamukahvilla join teetä ja söin ruisleivän juustolla. Jatkettiin töitä ja taas huono-olo iski. Menin vessaan ja kaikki tuli ylös. Pikkasen helpotti. Lounaalla en pystyny syömään mitään tai no vettä ja leivänkäntty ilman päälisä.
Koko päivänä olin huonovointinen ja paikallaan seisominen teki tosi pahaa.
Tässä töiden jälkeen kotona vilutti ja oli kuumetta. Nyt taas ihan hyvä olo.
Tuli ihan esikoisen odotus mieleen. Oksensin alusta loppuun ja alus todella paljon. Oksentamisen jälkeen isti kauhea päänsärky ja kurkku oli kipeä. Nyt ei noitakaan ole. Iskis tää vatsatauti sit edes kunnolla niin pääsis tästäkin. Tätä huonoa oloa kestäny toista viikkoa. :x
 
puoli-enkeli- Mulla clomit menee kp 3-7 1x2.

nannalle varovaiset onnittelut! :heart:

nipsuliinalle :hug: tsemppiä uuteen kierrokseen!

Mä oon tuolla kuumeilupuolella kyllä palstaillut mutta
jotenkin välillä tulee ihan kateelliseksi kun toisilla tärppää jo heti
ekalla yrityksellä.. vaikka en mä kenellekkään tällaista
pitkää tuskailua toivo.
On se vaan niin ihmeellistä kuinka meitä olis niin monta
valmiina vastaanottamaan se vauva ja sitten sellaset tulee
raskaaksi jotka ei sitä vauvaa halua ja tekee abortin..
jopa monia. Miksei niillä vois olla kaiken maailman pco:t ja muut
ja me muut sitten saatais helposti liuta lapsia.
Epäoikeudenmukainen paikka tää maailma. :|

Tsemppiä vaan kaikille!
 
jonski
Vilinäiti: Ei täälläkään näy vielä tätiä, toivotaan että kummallekkaan ei tule ja syy olis jotain ihanaa :heart: :D Tota vatsatautia on ollut liikkeellä, mutta jos se oliskin jotain muuta... :whistle:

Tervetuloa uudet ja kaikille voimia, tädin nujertamille :hug:

nanna81: varovainen onnittelu :flower:
 
Tiistai 22.1.2008



Retuli82............clomit........................................kp 68/?
mirvab................clomit (inssi)............................kp 30/?
Vilinäiti................4.clomit...................................kp 30/28 yk18
Onneliina.............3.clomit..................................kp 28/29
Iitukka.................2.clomit..................................kp 28/28-32
nanna81.............4.clomit...................................kp 27/26-33
marianne22.......clomit.......................................kp 26/28-30
Caffee81..........3.clomit.....................................kp 22/30-34
Tiinuli81.............1.puregon................................kp 22/28-33
miimu86.............3.clomifen+metformen.............kp 21/24-31
Orion.................5.clomit....................................kp 18/29-31.y1v.
J3N3.................Puregon ja Pregnyl...................kp 15/?
macy..................3.clomit+puregon....................kp 15/32
Maria-83............clomit (nyt tauko).....................kp 12/30-33
Matilda.............3.gonal-f+metut+luget..............kp 10/28-32
Jense.................tauko.......................................kp 3/33
nipsuliina83........clomit .....................................kp 2/28-32
jonski................1.menopur................................kp 1/30-32


Nanna75............4.clomit....................................kp ?/14-30
heksamiina.......3.clomit (nyt tauko?).................kp ?/28
Nippe81.............................................................kp ?/36
Rina82..............2. clomit....................................kp ?/??
Emppu78..........tauko........................................kp ?/32
Omppu76.........5.clomit. ...................................kp ?/26-30

Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007
Ines 14.11.2007
Bee 15.11.2007
Iida-Liina 19.12.2007
nunniu 31.12.2007
 
onnea NANNA :heart: Toivottavasti haamu vahvistuu!

Jos tästä kierrosta ei tärppää niin varaan kyllä seuraavalle kierrolle sen seurantaultran. En muuten tiennyt sitä, että Clomit voi aiheuttaa monisikiöraskauksia...Mä olen muuten yksityisellä käynyt, joten siksi hiukka ihmetyttää, että miksei mulle varattu heti noita seurantaultria ja lääkäri ei kyl kertonu tosta monisikiöraskausmahdollisuudestakaan mitään.
 

Yhteistyössä