Ovulaation ja KP 1:en väli?????

Onko muita jotka ovat havainneet ovulaation ja kuukautisten alkamisen välin olevan ihan muuta kuin 14 vrk? Itse olen vakaasti sitä mieltä ettei mulla ole todellakaan noin pitkä aika ovulaatiosta kp1:een.... Veikkaisin, että on n. 8-10 vrk.

Onko muita joilla on sama "ongelma"? Ja onkohan tästä mitään haittaa mahdollista raskautumista ajatellen?
 
en tiedä muutakuin juurikin lapsettomuuslääkärin sanoneen että alkukierto voi vaihdella, mutta ovulaatiosta menee se 14 vrk kuukautisiin, tiedä sitten.. testaa joskus ovistesteillä että milloin ovuloit, sillähän se selviää..
 
Kun itse aloitin mittaan aamulämpöäni niin selvisi että tuo luteaalivaiheeksi kutsuttu aika oli minulla n.11 vrk eli aika paljon lyhyempi kuin normi. Se aamulämmön mittaus on ainakin minulle jo rutiini, ei paljoa vaadi laittaa mittari kielen alle ennen kuin nousee ylös. Niiden tulkinnassa on ollut apuna juuri tuo Fertility Friend sivusto josta myös ohjeita seuraavassa linkissä.

Täällä ohjeita ovulaation tunnistamiseen:
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php

Meillä siis onnistui raskautuminen esikoista tehtäessä. Eli huolimatta lyhyestä lut.vaiheesta.
Ja aamulämpöä mittailen taas kun olis kakkonen toiveissa...
 
Minusta minullakin on yleensä alle 14 päivää ja vieläpä vaihtelee kierrosta toiseen. Minulla on oireena kierron puolivälissä rintojen aristusta ja joskus alavatsan nipistelyä. Nämä oireet ja kierron kun olen merkannut muistiin, niin olen todennut, että ne ovat alle 14 pv menkoista. Ehkä nuo ovatkin oviksen jälkeisiä oireita? Voisiko olla niin? Täytyy myöntää, etten ole ihan tosissani oviksia vielä edes kytännyt. Esikoinen tärppäsi tokasta kierrosta, oli miten oli.

Tuttu lääkäri sanoi, että lyhyt väli (ilmeisesti siis luteaalivaihe?) voi johtua siitä, että keltarauhasvaste jää vajaaksi. Eli vaikka ovuloi ja ehkä hedelmöittyy, munasolu ei kiinnity.
 
Minulla on luteaalivaihe pituudeltaan 16-18 vuorokautta eli keskimääräistä pidempi. Aikaisemmin, kun kierto oli hieman lyhyempi, oli luteaalivaiheen pituus suunnilleen tuo keskimääräinen. Pitkä luteaalivaihe ei käsittääkseni ole raskautumiselle haitaksi, mutta ei ole onnistanut muista syistä. Ilmeisesti limakalvoni ei kasva riiittävän vahvaksi. :( Liian lyhyt luteaalivaihe vaikeuttaa raskautumista, koska alkio ei ehdi kiinnittyä kunnolla. Sitä en muista minkä mittainen liian lyhyt luteaalivaihe pisimmillään on.
 

Yhteistyössä