Ovulaatiotesteistä

Hei! Onkohan täällä kanssasisaria tällaiseen ongelmaan... Kehossa on kaikki ovulaation merkit mutta ovistesti (Clearblue) näyttää aina vain samaa, eli ei ovulaatiota. Menkat on säännölliset, kierto ollut ehkäisyn lopettamisesta asti sama 28 pvää. En tiedä enää mihin uskoa, mutta lopputulos on kuitenkin sama - ei lasta...
 
mulla taas sellanen mielipide, että luultavasti ovuloit koska kiertosi on säännöllinen. normaalipituisessa ja säännöllisessä kierrossa luultavasti normaali ovulaatio tapahtuu, varsinkin kun vielä tunnet oviskivut yms...

kauanko on yritystä?? onko oviksen jälkeinen aika suunnillen sen kaksi viikkoa? joka kierrossa on n. 25 prosentin mahdllisuus raskautua, toivottavasti se plussa pian pärähtää!! joillakin lh- piikki on niin nopea ettei sitä ehdi tikkuun saamaan. koitappa ensi kerralla käyttää oviksen aikaan kaksi tikkua päivässä, jos sillä saisit viivat näkyviin!

tsemppiä :saint:
 
yritetty kohta 4kk, pari viimeistä kk olen tehnyt ovistestin Mammaksin ja Clearbluen testeillä - samoin laihoin tuloksin. Testauksen olen aloittanut n. 10 pvää menkoista, vatsakivut tulevat siinä 17 pvän tienoilla. Ikää alkaa olla 33 mittarissa joten ei oo heleppoo kun kello vain käy eikä mitään saa aikaiseksi. Nyt alkaa olla sellaisen fiilis että heitän ovistestit huitsin nevaan, kun tulee vain stressiä.. Tiedän ettei 4 kk ole vielä aikana kovin pitkä, mutta silti...
 
Oli pakko kommentoida, säännöllinen kierto ei aina tarkoita sitä että ovuloi. Itsellä menkat tulee niinkuin kello, kierto on 29-31 päivää mutta en läheskään joka kierto ovuloi. Monirakkulaiset munasarjat todettu mutta ei selvä PCO. En tiedä miks menkat tulee niin säännöllisesti vaikka esim. viime kierrossa en bongannu ovista ja ultrassa lääkäri sanoi että ovulaatiota ei oo tapahtunut.
 
Kuten saanuska itse sanoit, 4kk on vähän, se on oikeasti todella vähän. Älä ihmeessä vaivu vielä epätoivoon!
Pillereitten lopetuksen jälkeen saa rauhassa odotella sen puoli vuotta, että oma hormonitoiminta alkaa taas pyörimään. Jos puolen vuoden yrittämisen jälkeen ei tärppää, sitten vasta kannttaa lähteä lääkärin puheille.

Hyvä merkki on tietysti, että kierto on noinkin säännöllinen. Mutta ovista se ei takaa kuten jo edellä mainittiinkin. Ovisoireita voi olla paljon ja vaikka mitä, mutta sekään ei takaa sitä, että munasolu kypsyy loppuun saakka ja vielä irtoaa(lisäksi siinä monta muutakin vaikeutta voitettavana ennenkuin raskaus alkaa :snotty: )

Yritä nyt vielä kesä kotikonstein ja mene sitten heti kesän jälkeen lekurille, jos aihetta ;)
 
Itse kuulun niihin, jotka ovuloivat, mutta ovulaatiotestit eivät koskaan aikaisemmin ole näyttäneet plussaa. Hoitavalle lääkärille se ei ollut mikään uutinen. Joillakin vain asia on niin. Siitä ei pidä huolestua.

MUTTA. Tähän kiertoon hankin digitaalisen ovulaatiotestin. Noudatin tarkasti ohjeita eli olin neljä tuntia pissaamatta ja join hyvin vähän. KAS KUMMAA -- tuli elämäni ensimmäinen plussa ovulaatiotestiin! Kannattaa siis ehkä vielä yrittää... Olen miettinyt, että olenko vain ollut liian kärsimätön testaaja...

Ei kannata vielä huolestua!
 
Kiitos kaikille vastaajille!!! Olen käyttänyt digitaalista Clearbluen testiä ja tehnyt testin aina aamupissasta mutta aina sama tyly vastaus (tosin juon litratolkulla vettä päivittäin, joten voihan se olla laimeampaa kuin "normaaleilla" ihmisillä). Lääkärikö siis pystyy jostain näkemään onko ovuloinut? Miten nopeasti asiaa aletaan hoitamaan jos varmistuu ettei ovista tapahdu?

Mä en käsitä miten jotkut onnistuu raskautumaan yhden illan jutuista kun monet yrittää vuosi tolkulla ja ihan turhaan!!! Ja miten ylipäätään lapsia on syntynyt maailmaan, kun puhutaan vain 20% mahdollisuudesta/kk. Siinä on pohtimista koko elämäksi...
 
Hei, yritän minäkin omalta pieneltä osaltani valaista asiaa!

Siis meille lääkäri sanoi, että se, että saa ovistikkuun viivan, ei vielä takaa, että varsinaisesti ovuloi. Se LH-huippu, jota tuo tikku mittaa, on siis vain signaali, jonka aivolisäke (muistaakseni?) lähettää munasarjoille, että alkakaas pukata munaa maailmalle. Mutta nehän eivät aina tottele, ja itse munasolu saattaa siis ovisplussasta huolimatta jäädä irtoamatta. TAI se irtoaa, muttei pääse kovin pitkälle, jos munajohtimet ovat syystä tahi toisesta tukossa.

Ja kääntäen: eli jollei sitä viivaa koskaan edes tule, ei se myöskään tarkoita, ettet koskaan ovuloisi. Voi olla, että LH-huippusi on vain tosi lyhyt ja pääsee livahtamaan mittausten välistä. Tai se tapahtuu aivan eri päivänä kuin olet kuvitellut ja testaat siis myös väärinä päivinä. Tai tietysti voi olla, että sitä sattuu vain hyvin harvoin - olen kuullut, että vain joka toinen kuukausi ovuloivat naiset ovat pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

Mutta lääkäri siis todella näkee oletetun oviksen jälkeen ultraamalla, onko rakkula oikeasti puhjennut, tai sitten tulkitsee saman verikokeesta, jossa mitataan erinäisten hormonien taso sekä kierron alussa että lopussa. Itselläni on tuo alkukierron koe juuri tällä viikolla (loppukierto ehdittiin jo ottaa), joten aihe on minullekin ajankohtainen! Itse olen bongannut oviksen tikuilla vain pari kertaa, aivan vasta n. kp 19, joten mielenkiinnolla odottelen, josko nuo testit sitten kertoisivat, tapahtuuko siellä oikeasti mitään vai missä oikein on vika (yrityskertoja meillä jo komeat 16...)

Kyllä, ne kerrasta raskautuneet todella jaksavat ihmetyttää minuakin kaiken tämän tuskailun keskellä. Epäreilu on maailma, sen vaan sanon.
 
Ovulaatiotestiähän ei tehdä aamupissasta... Näin on siis suositus. Ongelmasi ydin saattaa olla siinä, että teet sen aamupissasta. Itse tein tässä kierrossa siten, että lounaan jälkeen (klo 12) en enää käynyt töissä vessassa ja vältin juomasta lasillista enempää vettä. Kotona sitten klo 16 tein testi. Ihme ja kumma, plussa tuli. Suosittelen kokeilemaan.
 
lisää ressiähän niistä tikuista vaan tulee.. ei kannattas vielä tossa vaiheessa huolestua yhtään! Eikä sitä ovulaatioo oikein mitenkään täysin varmuudella voi todeta :/
Mulla niitä oli muutaman kuukauden käytössä vuoden yrityksen jälkeen ja joinain kuukausina selkeen plussan niillä (Rfsu.n liuskoilla) sain, joinain vaan hailakamman tai yhtä vahvan. Eri merkkisellä (Acon) tuli selkee nega vaikka tein kp13 jollonka noilla halpiksilla yleisimmin se plus.. Kuitenkin ykskin kuukausi kun samalla ultrattiin niin näky iso munarakkula vaikka testi näytti negaa.. huippuaika oli kai vaan menny testiltä ohi.
Kun vielä tein säästeliäänä niin että puolitin sen liuskan ;) niin ne 7 kpl riitti vaikka kuinka kauan että ehti toivoo että loppuis jo niin ei tarvis enää vaivautua :D Siinähän piti olla neljäkin tuntia pissaamatta ja oliko se 2 juomatta ennen testiä ja toikin (etenki ensin mainittu) oli melko tuskaa!
 
Ihanaa kun tällä palstalla saa VASTAUKSIA :) Suomi 24:llä sai hikisesti sen yhden vastauksen - jos oikein hyvin kävi! Mielenkiintoista, Clearbluessa mun mielestä sanotaan että voi tehdä aamupissasta, Mammaksissa taas ihan muuta... Monta tuntia pissaamatta on aika kova suoritus multa, tulee tuskanhiki pelkästä ajatuksesta!! Mutta kai ne jäljelle jääneet testit on käytettävä pois, sen jälkeen taidan jättää sen touhun, todellakin tulee stressiä kun plussaa ei vain näy!
 
mä testasin clearbluen digimittarilla niin 4 aamuna, ei kielletä aamupissaa, keskiviikko,torstai negaa, perjantaina plussa ja tänään negaa, jos olisin testannut jo to iltana olisi varmaan plussa tullut, mutta mulla ovis näkyi vaan sen päivän, no inssi tehtiin eilen ja oli siellä ihan hyvänkokoinen munarakkula toivottavasti puuhkeamassa...ennen en ole testannut joten muista testeistä ei kokemusta... mulla suhteellisin säännöllinen kierto..
onnea testailuun... =)
 
Minä en saa ikinä plussaa ja raskaaksi olen kuitenkin tullut sellaisesta kierrosta jolloin ovistestin mukaan ovista ei tullut. Testailin ihan urakalla tuolloinkin. Elämä on muuttunut helpommaksi, kun on heittänyt testit nurkkaan ja odottaa muita merkkejä =) Toisille testit tosin mielestäni ovat ihan ok!
 

Yhteistyössä