Ovulaatiotesteistä!

Heips!

Haluaisin vähän kuulla kokemuksianne (hyvät ja huonot) ovulaatiotesteistä.

Pistänpä tähän vähä omia taustoja:
Esikoisen yritys alkoi viime tammikuussa eli melkein vuosi sitten. Toukokuussa oli ilo ylimmillään plussan pärähtäessä testiin, mutta raskaus olikin sitten kohdunulkoinen :( Jo ennen tätä kierto oli aika epäsäännöllinen, mutta ku:n jälkeen on ollut pitkät kierrot, sellaista 40 päivää. Luulen kyllä ovuloivani koska tuntemuksia (nippailua, limoja) löytyy. En vaan ole asiasta varma enkä tiedä epäsäännöllisen kierron takia että milloin ovuloin kun vähä väliä olen tuntevinani ovisoireita...

No ensi viikolla aika gynelle jotta saadaan kierto kuriin. Puhelimessa ainakin puhui jo laittavansa kuurin minulle, eli vissiin sit terolut?

Ostin vasta ekat ovistestini jotta sais jotain tolkkua sen ajankohdasta tai siitä että ovuloinko ollenkaan... Ostin netistä ihan kaikkein halvimpia testiliuskoja. Muuta nyt oon lukenu netistä kyllä että jotkut on raskautuneet vaikka ovistesti on näyttänyt negaa ja toiset sanoneet että viivoja tulee eri päivinä miten sattuu... Nyt oonkin alkanut miettiä että aiheuttaako se testailu vaan turhaa stressiä.

Ollaan kyllä pyritty sekstailemaan aikalailla jatkuvasti 2-3 päivän välein aina kun mies ei ole työreissussa, joten siinä mielessä kai vähän turhia noi testit kun jatkuvasti peitto heiluu... Ajattelin testien vaan tuovan vähän jotain varmuutta siihen ovulaation tapahtumiseen.

Millaisia kokemuksia muilla? Ovatko testit toimineet??

Inhottavaa kun sen verran kauan tässä on jo mennyt ja vauvakuume on kauhea!! Ei tahdo opiskelusta tai mistään tulla mitään kun ajatukset vaan pyörii raskautumisajatuksissa ja sit myös pelkään että jättikö ku jotain vahinkoa tonne tuubaan ja mahtaako sen takia onnistua tai uusiiko ku. Blääh!!

Anteeksi pitkä selostus :p
 
mymosa
Kyllä mulla on testit näyttäneet ihan oikein, silloin kun se ainokainen ovis oli niin testeissä sen näki. Muuten olivat pcon takia niitä melkein plussia ja en silloin edes ovuloinut.

Ostin vielä varmisteluun digitestejä, parhaimmiksi olen todennut fertest merkkiset.. ne olleet ainoat testit, jotka olleet selkeesti negaa kun on pitänytkin ja plussaa kun on pitänytkin.
 
Minulla ainakaan ei liuskatestit toimi! Olen kokeillut davideja sekä niitä one-steppejä, ja ne eivät kohdallani näytä mitään! Aina piirtyy sellainen haalea viiva, olipa sit ovis tai ei. "/ Digitestillä (CB) bongasin tässä kierrossa oviksen, liuskatesti ei näyttänyt mitään muuta ku sitä samaa, hailua viivaa.
 
ota näistä nyt selkoa... Mulla on kaapissa cittarista ostettuja ovisliuskoja ja sitten lisäksi jotain maailman halvimpia jotka tilasin netistä ja tuli jostain Kiinasta. Tälle viikolle pitäis oviksen osua joten oon testaillu joka päivä, välillä molemmilla testeillä. Cittareista ostettuihin tullu joka päivä hiukan edellistä vahvempi viiva mutta niihin halppisversioihin tulee vaihtelevasti toooosi haalee viivantapainen, välillä ei yhtään mitään. Eipä taida ne toimia.... ties mitä vanhentuneita pahvitikkuja sieltä sain.
 
Mulla on ollut käytössä Sofin liuskat, mutta vain yhden kierron aikana. Ennen positiivista tuli haaleita viivoja eikä niissä ollut mitään logiikkaa tummuuden suhteen. Positiivisen sitten kyllä huomasi, kun se oli selkeästi kunnon punainen ja vahvemman värinen kuin kontrolliviiva. Ei tarvinnut arpoa ollenkaan, että onko tulos positiivinen vai ei. Käytin noita liuskoja vain varmistaakseni, että onhan ovulaatio silloin, kun olen ajatellut ja oireet sekä liuskan tulos täsmäsivät.
 
Ovulaatio voi jäädä huomaamatta testeillä jos hormonimuutokset tapahtuu äkkiä, esim. mulla voi aamulla tulla haalea viiva, mutta illalla tulee ihan tumma viiva (eli yhtä tummat viivat tai niin että se testiviiva on tummempi kuin kontrolli joka tarkoittaa ovista). Ennen plussaviivaa ovistestissä saattaa vaihdella ne viivojen värit paljonkin, mutta niistä ei pidä välittää. Ovistestissä vain ne vähintäänkin yhtä tummat viivat on se mikä tarkoittaa ovulaatiota.

Itsellä kaikki edullisetkin liuskatestit on toimineet aina. Ei ole ollut epäselvyyttä viivojen tulkinnassa kun aina tulee ne yhtä tummat viivat testiin juuri oviksen alla. Nyt olen testannut Testitukku.fi liuskatesteillä ja niissä tuli selkeästi yhtä tummat viivat oikeaan aikaan. Näitä ennen mulla oli halpa-testin liuskoja ja ebaysta tilattuja ja ties mitä kaikkia merkkejä ja aina on toimineet. Suosittelen testaamaan aamupäivin ja illoin, koska tosiaan osalla ne hormonimuutokset tulee äkkiä ja siihen auttaa kun testaa kahdesti päivässä.
 

Yhteistyössä