Ovulaatiotesti hymyilee aina, pco?

Elikkä gyne sanoi, että mun täytyis alkaa tikuttaa jo kp 9kohdalla. No kaikeksi ihmetykseksi se oli silloin jo hymynaama...Ja seuraavat kolme päivää myös. Sitten pidin kahden päivän tauon ja kokeilin huvikseni uudestaan ja edelleen hymyilee. Eli kaiken googlailun myötä olen tullut siihen tulokseen, että minulla on se pco(vai miten lyhennetään) minut on ultrattu ja lääkäri sanoi että ei näe monirakkuloisuutta....mutta mikä ihme sitten oikein vaivaa!!?! Yritystä takana 7kk. Onko muilla ikinä tälläistä? Vai olenko vaan tuomittu siihen että lasta ei kuulu. Tuntuu että joka puolella raskaudutaan. Huoh. Jos kirjoitus on epäselvää niin sallikaa se, tunteella kirjoittu. Toivottavasti asia ainakin tulee esille.
 
Sillehän se kovasti kuulostaa. Se lienee yleisin syy sille että LH on pysyvästi koholla. Toinen syy on vaihdevuodet jollon tämä sama ilmiö alkaa tapahtua mutta nimimerkistä päätellen tämä ei voi koskea sinua.
Käsittääkseni pelkkä monirakkulaisuus ei ole aina pcon merkki. Mutta ihan faktaa mulla ei oo. Mille munasarjat muuten näyttivät? Oliko folleja näkyvissä?
Oletko ylipainonen? Pienikin muutos, 10% painonpudotus voi tasata munasarjat samantien. Ystävällä tämä auttoi oikeasti heti, hänen ovulaatio normalisoitui nopeasti. Jos vauvaa ei ala kuulua kannattaa nopeasti puhua tästä sille sun gynelle, mikäli hän on erikoistunut lapsettomuuteen. On olemassa monia mietoja hoitomuotoja (esim tabletit) joilla voidaan saada munasolu kypsymään ja irtoamaan.
sinuna kävisin jossain myöhemmässä vaiheessa ultrassa jossa voisi tarkistaa näkyykö johtofollia tai merkkejä tapahtuneesta oviksesta.
Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: tiitu86
Kiitos vastauksesta! Ylipainoa on noin 10 kiloa jota nyt on tiputettu. Harmittaa suunnattomasti. Ennen olen saanut tikutettua ovulaation ja ennen ei ole ollut tälläistä että aina on plussa. Silloin kun viimeksi ultrattiin niin kaikki näytti ihan hyvältä ja silloin oli jopa ovulaatio tapahtunut (otettiin kelrarauhashormoonin arvot). Ja joo toivottavasti ei ole vaihdevuosia:D vuosimallia 86 olen siis. Kyllä harmittaa!
 

Yhteistyössä