Ovulaatiotestin heikko viiva

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelijä
Onko kenelläkään todettu tutkimusten perusteella ovulaatio tapahtuvaksi, vaikka kotiovulaatiotestit aina näyttäisivät kontrolliviivaa heikompaa viivaa??? Onko kukaan kysynyt lääkäriltä, mistä tämä saattaisi johtua???

 
Suurin osa saa kierron kaikkina päivinä ovistestiin heikon viivan; lh-hormonia on aina jonkun verran naisen elimistössä. Siksi vain testiviivaa tummempi viiva merkitsee ovulaatiota. Netin testeihin ei voi luottaa, testit tulee säilyttää oikeassa lämpötilassa joka ei ole postissa mahdollista.

 
Juu, ei kannata luottaa!! Itse testailin viime kierrosta, eikä mun pitänyt ovuloida ollenkaan...pari päivää siitä kun kuukautiset Piti alkaa testasin hyvin heikon plussan. Nyt jo muutama päivä mennyt, että täytyy varmaan vielä varmistaa testillä, mutta ei ne kuukautisetkaan ole alkaneet....
 
No minulla homma meni näin: Aloitin testailun ennen oletettua ovista,mutta alussa se minullakin näytti vain heikkoa toista viivaa mutta noin viikko jälkeen päin testasin uudelleen ja sitten pärähti se plussa (netistä tilatut) ja nyt on jo kolmena päivänä näyttäny sitä plussaa. Tosin en usko,että se voisi enää johtua oviksesta.. :x
 
Siis jos viiva on jonain päivänä ollut lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva ja tämän jälkeen taas lähtenyt haalenemaan niin on mahdollista että huippu on ollut jo esim edellisenä iltana (jos siis tikutat aamuisin) ja näin ollen tuota ihan huippua ei tikulla minään aamuna löydykään vaikka ovulaatio tapahtuisi.

Ja Tirppaliinu, kahdella tuttavallani usemman päivän positiivinen ovulaatiotesti onkin tarkoittanut raskautta =)
 
Juu, no mä en testannut edes aamulla..olisikohan ollut jossain iltapäivän paikkeilla!=) Ja nyt on tosiaan jo kolmena päivänä näyttäny sitä plussaa se.. :) Ei mulla kyllä ole mitään sen kummempia oireita ollut kun väsymystä (sitä nyt voi olla muutenkin) ja menkatkaan eivät ole vielä myöhässä,laskeskelin että niiden pitäisi alkaa tässä viikonlopun aikana ja jos ei niin korkeintaan ensi viikolla.<br><br>
 

Yhteistyössä