oys:ssa synnyttäneet

  • Viestiketjun aloittaja mettemaria
  • Ensimmäinen viesti
mettemaria
hei. Kertrokaa kokemuksia oys:ssa synnyttämisestä. Ihan kaikki kiinnostaa, minkä kokoiset huoneet siellä on, onko vauvat koko ajan vierihoidossa? Millaista henkilökuntaa? Millaiset vierailuajat, saako isä käydä katsomassa äitä ja vauvaa million vain? Millainen ruoka?
 
3kertaa olen oys:ssa synnyttänyt.. ja 4:s lokakuussa =) Suurin osa huoneista on 3hengen huoneita ja vauvat ovat vierihoidossa mutta tarvittaessa ottavat lastenhuoneeseen jos haluat levätä ja minulla sektion jälkeen pikkuneiti oli ensimmäisen yön lastenhuoneessa. Ruokailu on päiväsalissa ja ihan hyvää ruokaa oli. Hoitajat mukavia mutta minulle sattui sektion jälkeen hoitaja joka aikaisemmin ei ollut varmaan työskennellyt siellä kun ei oikein tiennyt mistään mitään ja kauhulla ajattelin kun se kipupumppua sääti ym.että mitä tapahtuu. :eek: :eek: No,hengissä selvisin =) Vierailuajat on isälle ja sisaruksille mikä minusta hyvä asia, eri juttu jos 1hengen huoneessa.
 
pikkuötökkä harmaana
Salissa henkilökunta mukavaa. Osastolla oli yksi mukava hoitaja. Muut olivat kyllä aika inhottavia. Mikään ei kelvannut ja kun halusin pitää lapsen koko ajan itselläni, niin se melkein väkisten vietiin kansliaan nukkumaan. Mitään lastenhuonetta ei ollut. Ruoan sai syödä omassa huoneessa tai päiväsalissa. Söin omassa huoneessa. Mulla oli kahden hengen huone ja vieruskaveri ihan mukava.

Isä ei saanut vierailla ku vierailuaikana, paitsi kaikilla muilla sai olla milloin vaan. No, kun me tivattiin asiaa yhdeltä hoitajalta, että miksi muilla saa käydä mies ja meillä ei, niin sitten sanottiin, että saa vierailla jos huonekaverille sopii. No, se toiseks viimisenä sairaalapäivänä. ja mulla oli mies töissä yleensä sen vierailuajan...

Seuraavaa kun olen joskus menossa synnyttämään, niin jos vointi sallii mulla ja vauvalla, niin lähden kotia suoraan salista käymättä osaston kautta.

Tälläiset kokemukset mulla Oys:ta.
 
vieras-80
niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan! kannattaa itsekin olla hoitajille ystävällinen (minkä väsymykseltään pystyy) niin hekin yleensä mukavia, poikkeuksia tietenkin löytyy. Itse sain ystävällistä kohtelua vuosina -03 ja -04.
 
Synnytin huhtikuussa -06 ja ihanat kokemukset oysista. Salissa kätilö,lääkäriopiskelija ja kätilöopiskelija olivat mukana synnytyksessä ja oli niin ihanan tsemppaavaa väkeä että jäi tosi hyvät muistot.. osastolla olin kahden hengen huoneessa ja huonekaverikin sattui olemaan niin mukava. Ruoka oli hyvää ja henkilökuntakin mukavaa. Ainoastaan yksi inhottava vanhempi yökkö sattui kerran kohdalleni..ei muuta pahaa sanottavaa..Syyskuussa ois taas synnytyksen aika ja mukavin mielin lähdössä kunhan kaikki vaan menisi hyvin..
 
5 kertaa olen OYS:ssa synnyttänyt ja tuorein synnytyskokemus on hyvin vielä mielessä kun kuopus on vasta 3 viikkoa vanha.
Minulla ei ole kyllä mitään moittimista oys.sta. Salissa on joka kerta ollut todella kivat kätilöt. myös osaston henkilökunnasta ei oo moittimista. Ruoka on hyvää.
Huoneet ovat pääasiassa 3 hengen huoneita paitsi nyt viimeksi olin 2 hengen huoneessa. Vierailuajat olivat nyt 3 viikkoa sitten aika tiukat noro-viruksen takia.
Vauvat ovat vierihoidossa yleensä koko ajan mut ekaaksi yöksi annoin vauvan hoitajille ,kun edellinen yö meni kokonan synnytyspuuhissa. Eli ottavat yöksi hoitoon, jos äiti niin haluaa. ja osaa pyytää.
Minusta on paljon kiinni itsestä millaisen kokemuksen saa sairaalasta. positiivisella mielellä vaan synnyttämään.
 
Synnytin oyssissa pari viikkoa sitten...kätilöitä ehti olla neljä joista yksi oli ihan ok ja yksi tosi hyvä ja mukava...kaksi muuta olivatkin sit mitä olivat... :$ osastolla oli kaksi tosi mukavaa hoitajaa ja toiset oli ok..... yöhoitajasta en itse tykännyt ollenkaan... :x Itsellä oli vauva koko ajan vierihoidossa...ja oman vauvan puolesta oisin saanut nukuttua mutta satuin olemaan kolmen hengen huoneessa johon sit sattui samaan aikaan paljon itkevä vauva niin eipä siinä saanut nukuttua silloin kun oisi halunnu :eek:
Onneksi kaikki meni hyvin ja pääsin kotiin heti kun oli mahdollista =)
 
Synnytin OYS:ssa kaksi vuotta sitten ja pelkästään hyviä kokemuksia. Hoitajat olivat ihania, ystävällisiä ja avuliaita ja opastusta löytyi mm. imetykseen. Synnytyssali-kätilömmekin oli aivan mahtava! Olin osastolla 11, koska 13 oli täynnä (se maaliskuu, se maaliskuu ;) ). Siellä olin isossa huoneessa, jossa välillä yksin ja välillä viiden muun äidin kanssa, mutta mitään ongelmia ei ollut ja kaikki huonekaverit olivat kivoja. Ruoka oli hyvää. :) Vauvan sai halutessaan viedä kansliaan/lastenhoitohuoneeseen, jos halusi itse nukkua.

Mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa tuosta reissusta ja mielellään menisin uudelleenkin :) .
 

Yhteistyössä