P*rkele suoraan sanoen

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä ehdottaisin, että toimit juuri niin kuin personal traines käskee. Hän on ammattilainen, ja osaa sitten muuttaa oikein ohjelmaasi, jos tuloksia ei tosiaan ala tulla.
 
rietas
Ei kannata yliarvioida liikunnan vaikutusta laihtumiseen. Kyllä se laihtuminen lähtee siitä, mitä ja kuinka paljon suuhunsa lappaa. Laihtua voi, vaikkei liikkuisi yhtään, kunhan ei syö liikaa.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";25986131]Mä ehdottaisin, että toimit juuri niin kuin personal traines käskee. Hän on ammattilainen, ja osaa sitten muuttaa oikein ohjelmaasi, jos tuloksia ei tosiaan ala tulla.[/QUOTE]

No itse asiassa noita trainereita on vaikka minkä sorttisia ja vaikka millä koulutuksella, eli jos ohjeilla ei ala tulla tulosta (kuten tässä nyt on käynyt), nakkaisin ohjeet romukoppaan.

200g painonpudotus per viikko on aivan onnettoman vähän, 50 kilon ylipainolla varsinkin. Mä tiputan muutamaa kiloa normipainon sisällä, ja silti lähtee vähintään 500g per viikko.

Mutta ap on selvästi päättänyt olla kokeilematta mitään ehdotetuista vinkeistä, joten turhaa tässä jaarittelemme :)
 
En tosiaan usko tohon sun vaatekokoon :D paitti jos ostat jostain Halosen plus mallistosta tai muusta issä järkyttävän isot koot. Mä oon sun pitunen ja 60 kiloa hoikempi ja peppu menee Vero Modan, Gina tricon yms. vaatteissa kokoon 40 tai 42.
 
tinkimätön
[QUOTE="vieras";25985808]No syötkö liian vähän? Vääränlaista ruokaa? Vai herkutteletko huomaamatta? Oletko kokeillut punnita kaikki ruokasi ja kirjata ylös aivan kaiken, mitään unohtamatta/peittelemättä? Siitä näkee usein helpommin, olisiko jossain kohtaa parantamisen varaa.

Harrastatko aerobista liikuntaa salin lisäksi?[/QUOTE]

Juuri näin.
Ole rehellinen itsellesi. kirjoita jokaikinen haukkaisu ylös.

Ihan van sillä että minulla oli aikoinaan painonsa kanssa kamppaileva kämppis, joka "ei syönyt yhtään mitään" mutta ei silti laihtunut. Sitä vaan jaoin ihmettelemään kun hänen hyllynsä jääkaapistamme täyttyi ja tyhjeni sangen tiuhaan tahtiin..
Minulta saataa mennä kokonainen karkki- tai sipsipussi ihan huomaamatta jos napostelen sitä samalla kun teen jotain muuta. Siksi olen katsonut paremmaksi olla ostamatta sitä tai jos sen joskus ostan niin sitä syödessäni en tee mitään muuta samaan aikaan kuin vain nautin joka suupalasta.
 
tinkimätön
[QUOTE="vieras";25985808]No syötkö liian vähän? Vääränlaista ruokaa? Vai herkutteletko huomaamatta? Oletko kokeillut punnita kaikki ruokasi ja kirjata ylös aivan kaiken, mitään unohtamatta/peittelemättä? Siitä näkee usein helpommin, olisiko jossain kohtaa parantamisen varaa.

Harrastatko aerobista liikuntaa salin lisäksi?[/QUOTE]

Juuri näin.
Ole rehellinen itsellesi. kirjoita jokaikinen haukkaisu ylös.

Ihan van sillä että minulla oli aikoinaan painonsa kanssa kamppaileva kämppis, joka "ei syönyt yhtään mitään" mutta ei silti laihtunut. Sitä vaan jaoin ihmettelemään kun hänen hyllynsä jääkaapistamme täyttyi ja tyhjeni sangen tiuhaan tahtiin..
Minulta saataa mennä kokonainen karkki- tai sipsipussi ihan huomaamatta jos napostelen sitä samalla kun teen jotain muuta. Siksi olen katsonut paremmaksi olla ostamatta sitä tai jos sen joskus ostan niin sitä syödessäni en tee mitään muuta samaan aikaan kuin vain nautin joka suupalasta.
 
Liikutko oikeasti 6krt/viikossa? Miten ihmeessä ehdit kun sulla on vaikka mitä muuta?
(ihmettelee palstalainen joka on chefin elämää hieman seurannut :) )
Liikun. Paitsi nyt, kun olen vielä toipilaana. Nyt en liiku muualle, kuin jääkaapille.

Ihan hyvin ehdin...ei mulla ole muuta kun aikaa. No jos totta puhutaan, niin kyllähän se vähän aikatauluttamisia vaatii, mutta jos en muuten ehdi, niin treenaan sitten vaikka yöllä. Salille kun pääsee mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Ja jos oikein tiukka tilanne tulee, niin kotonakin voi treenata. Kahvakuulalla tai vaikka koko kroppa läpi omalla painolla...puoli tuntia riittää jotta on kunnon hiki päällä. Ja sen puolituntisen voi tehdä vaikka samalla kun nukuttaa lapsia.

Ja lapset saa mukaan aerobiselle, jos niikseen. Tosin mulla on melko hyvin tuo lastenhoitopuoli, eli ei tarvitse ottaa lapsia mukaan ellen halua.
 
tinkimätön
Kulutan todella paljon.. esim 45 min lenkkin 600 kcl, salilla jopa 800 kcl tunnissa. Polarin sykemittari. Mut tie sit uskooko siihenkään.
Juu. Mulla on kanssa Polar (F11) ja pelkästään fillaroituihin työmatkoihin (20+20min päivässä) palaa 300-400kcal, mutta en laske sitä varsinaiseksi treeniksi. Treeniksi lasken 2h taistelilajitreenit pari kertaa viikossa. Niillä reissuilla palaa "vain" 1000kcal tuon mittarin mukaan, vaikka pyöräilen treeneihin ja sieltä pois. Toki noihin mun kalorimääriiin vaikuttaa aika pajon se että mä painan vain 65kg. Vaatekoko mulla on valmistajasta riippuen 40-42.
Olen aikanaan pudottanut painon 74 kilosta 58 kiloon puolessa vuodessa ihan vaan lisäämällä liikuntaa ja rajoittamalla ylimääräisiä herkkuja. Tuo pudotus tuntuu susta varmaan aika mitättömältä, mutta kyllä senkkin eteen joutui tekemään työtä.

Onnea matkaan AP. Sinnikkyydellä ja rehellisyydellä sinne tavoitteeseen pääsee.
 
??
En tosiaan usko tohon sun vaatekokoon :D paitti jos ostat jostain Halosen plus mallistosta tai muusta issä järkyttävän isot koot. Mä oon sun pitunen ja 60 kiloa hoikempi ja peppu menee Vero Modan, Gina tricon yms. vaatteissa kokoon 40 tai 42.

44 seppälän isompien naisten vaatteisiin.. Naisten XL ja L takit sopii mutta kaikki ei mee kiinni kun isot tissit on viä.. Musta ei kukaan tuttava usko että painan noin paljon. Enkä usko itsekkään kun peiliin vilkasen. Paremminkin 95 kg sanoisin mutta cm lähteminen ja kiinteytyminen on tehnyt tehtävänsä niin ehkä siinä syy. Eipä uskonut lääkärikään että painan noin paljon kun olin juttusilla.
 
??
Mitä sä oikeen sitten syöt? Tuleeko esim piilosokeria, piilorasvaa?
Suurinpiirtein näin:

Kattilassa keitetty 2 dl kaurapuuroo, marjat sekaan, raejuusto, vitamiinit.

1 peruna, paistijauhelihaa maustettu, salaattia puolet lautasesta, puoli purkkia raejuusto, maito.

Maitorahka, marjat, omena.

Sama kun päivällisellä mutta peruna voi olla pois tai sitten ei, kanaa.

Maitorahka marjoilla, kananmunaa.

Öljyä tirauttelen salaatin päälle, pähkinöitä tietyn määrän päivässä kun niissä on paljon kcl, mutta saa sitä rasvaakin mitä Personal Trainer toitotti. Se itse vielä sano että lisäis mulle ruokaa tähän settiin kun liikun töissä, ja mitä viikossa. Se vähän epäili ittekkin että liian vähän syön siihen nähden just mitä liikun ja kuinka paljon tota ylipainoo onkin.
 

Yhteistyössä