Pääministeri Antti Rinne pelkää sotilasvallankaappausta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Haastatteluksi tavataan kutsua sellaista, että toimittajalla on nippu kysymyksiä/aiheita joihin hän tahtoo vastauksia/mielipiteitä.
Jos poliitikko/puolue/virtanomainen itse haluaa mielipiteensä julki kenenkään kysymättä niin silloin julkaistaan tiedote.

Jutussa tosiaan mainitaan, että kyseessä on haastattelu; missä siis kysymykset?

Vaikkapa minä voisin haastatella sinua kymmenellä kysymyksellä joista jokaiseen oikea vastaus on "Kanada"
Iltapulun "toimittajilla" onkin jo otsikot valmiina riippuen miten vastaat;
"M1es ei tiennyt Kanadan valuuttaa eikä pääministeriä - onko hän todella näin tietämätön"
tai
"Heittikö m1es haastattelun leikiksi"? Vastaili kysymyksiin kummelimaisesti "Kanada" omahyväinen virne kasvoillaan."

Kykypuolueessa tämä oppositioasema ottaa koville kun ovat jo ehtineet tottua siihen, että hiekkalaatikko ja lelut ovat heidän. Heille pitäisi nyt varmasti antaa lohtutikkari? Kyllä sen omistamistaan ja johtamistaan medioista huomaa. Rinteen hallitushan on jo ehtinyt pettää kaikki vaalilupauksensa ja vähintäänkin ajanut maan konkurssiin. Aika hyvin ottaen huomioon, että eduskunta on kesälomalla. Mutta kuten nykyään on tapana sanoa, eipä anneta totuuden häiritä hyvää juttua.
Syytön minä olen toimittajien ammattitaidottomuuteen, joka ikävä kyllä näkyy nykyisin kaikissa medioissa.

Olisin muuten tiennyt Kanadan pääministerin ja jopa valuutan kurssin (tein äskettäin muutaman nettiostoksen Kanadasta). :D

Justin Trudeau pesee Antti Rinteen sateenkaarivertailussa
 
Mites tämä nyt liittyy aloitukseen?
Rinteellä lähti taas mopo keulimaan ja kuvittelee olevansa isompi herra mitä on ja sinä leikit taas jollain kuvitteellisella hiekkalaatikolla laatikon viisainta tyyppiä.
Rinne osoittaa heti alkuun huonon johtajan merkkejä - ryhtyy haukkumaan virkamiehiä ennakoivasti. Ilmeisesti hänelle on valjennut, etteivät virkamiehet hänen johtajankykyjään kunnioita?

https://www.kaleva.fi/mielipide/kolumnit/kolumni-paaministeri-haluaa-panna-niskoittelijat-kuriin/824753/

Vaikuttaa siltä, että Rinteen tarkoituksena on ollut antaa etukäteen kurinpalautus kaikkien ministeriöiden johtaville virkamiehille. Vasta nimitettynä korkeana virkamiehenä Kivinen joutui siten vähän kuin sijaiskärsijäksi, kun pääministeri Uutissuomalaisen haastattelussa korosti, että komentajan on syytä ymmärtää asemansa poliitikkojen määrittelemän linjan toteuttajana.

Punttien voi kuvitella tutisevan ainakin valtiovarainministeriössä. Siellä virkamiesten muistissa ovat varmaan vielä muutenkin Rinteen vaalien alla antamat vähättelevät lausunnot kamreereista, jotka tulevat sanomaan, mihin rahat riittävät ja että on pakko leikata.

Kohta pitää varmaan olla huolissaan virkavastuulla toimivien virkamiesten sananvapaudesta EU:n puheenjohtajamaassa, joka kyllä herkästi arvostelee Unkaria oikeusvaltioperiaatteiden loukkauksista.

Ongelmana Rinteen kannalta on myös luotettujen johtavien demarivirkamiesten vähyys, mitä yritetään paikata massiivisella poliittisten erityisavustajien ja valtiosihteerien armeijalla.

 

Yhteistyössä