pään "kenotus"

Mulla on poika 5kk ja sen pää "kenottaa", se niin kun nojailee toiseen olkapäähän. Ei tietenkään niin et koko pää olkapäässä kiinni. Onko muilla tälläistä? Neuvolan täti ei ollut huolissaan, mutta silti olen epävarma ja huolissani.
 
Meillä oli myös tytöllä pitkään pää kenollaan ja muutenkin tuntui että vaikka sitterissä istuessa oli ihan mutkalla koko lapsi. Mutta nyt reilu vuoden ikäisenä, ja toki jo aiemmin, on ihan normaali pään asento :)
 
Lapsellani ei ole ollut pää kenossa, mutta itselläni oli vauvana... fysioterapiassa oli minua käytetty ihan sen vuoksi. Nykyään kuitenkin pää suorassa kuljen. Paitsi aina urheillessa pää kenottaa vieläkin... :D Tosin äitiä oli peloteltu ihan kunnolla neuvolassa tuon pään kenotuksen vuoksi... mutta päästä ei ole löytynyt mitään vikaa.
 
Meilläkin tyttö kenottaa vähän vasemmalle... neuvolassa sanottiin että koittaa aktivoida sitä oikeaa puolta juttelemalla oikealta, laittamalla leluja sille puolelle ja laittamalla nukkumaan toisin päin. (hah - ihan ku meidän neiti pysyis niin kun sen laittaa.... )

Korjaantunu meillä on vähäsen, mut en ois liian huolissani... varmaan sit kun lähtee liikkeelle niin tasoittuu tuollainen... ehkä. :p

EM ja tyttö 3 kk
 
Heips, vähän viiveellä vastaan....
Ei käyty missään fyssalla vaan ihan itsekseen oikeni koko tyttö :) Ilmeisesti niskalihakset vaan ei vielä jaksa kunnolla kannatella jos vauvalla sellaista ilmenee. Meillä tosiaan joskus oli vauva sivuttais suunnassa ihan kaarella (jos vaikka kainaloista nosti ilmaan niin näkyi selvästi), huomaamatta se sitten jäi pois. Niin varmaan teilläkin =)
 
Meillä pojalla kenotti kanssa tuo pää n. 3kk iästä alkaen. Fysioterapiassa käytiin kerran ja hän ei ollut huolissaan. Neuvoi juuri aktivoimaan toista puolta samoin kuin ElinaMaria mainitsi. Aktiivisesti sitä toteutettiin ja pikku hiljaa pää oikeni.
 

Yhteistyössä