Päänsärkyä aiheuttava perhepäivähoitaja

  • Viestiketjun aloittaja "Martta"
  • Ensimmäinen viesti
.....
Apua :O mä olen järkyttynyt. Vasta aloitettiin hoito pph:n luona ja koska sanoi aamiaisen olevan heti klo 8, olen vienyt lapsen jo 5-10 min etuajassa, että varmasti ehditään ja ei tarvitse odotella. Ja että ehdin riisua lapsen ja laittaa tavarat naulakkoon helposti saataville yms. Ja siis me kun kävellään hoitoon, riippuu ihan lapsen mielialasta ja pirteydestä kuinka kauan matkaan menee.
 
Blue
[QUOTE="Martta";26097084]Jatkossa tiedän ilmoittaa.
Lapsemme hoitoaika on sellainen, että pph on jo ns. auki eli sielä on jo aina muita lapsia kun tuon/haen.
Meidän pph:lla on kaksi hoitajaa, toinen "aamussa" ja toinen "iltapäivässä".
Sen takia mietinkin, että miksi se vartti on niin tärkeä ilmoittaa, koska lapsia sielä on vielä silloinkin hoidossa kun omaani haen.[/QUOTE]

Eli se siis on ryhmäperhepäiväkoti?

Niiden säännöistä noissa hakuajoissa yms. en tiedä sen tarkemmin kun en ole niihin perehtynyt. Kannattaa kysyä hoitajilta miksi haluavat että ilmoitetaan, ehkä siihen on ihan järkevä syy. :)
 
Blue
Apua :O mä olen järkyttynyt. Vasta aloitettiin hoito pph:n luona ja koska sanoi aamiaisen olevan heti klo 8, olen vienyt lapsen jo 5-10 min etuajassa, että varmasti ehditään ja ei tarvitse odotella. Ja että ehdin riisua lapsen ja laittaa tavarat naulakkoon helposti saataville yms. Ja siis me kun kävellään hoitoon, riippuu ihan lapsen mielialasta ja pirteydestä kuinka kauan matkaan menee.
Siellä varmasti siihen aikaan jo muitakin lapsia joten silloin ei aiemmin tuominen haittaa. Kyse oli aamun ekan lapsen tuomisesta. Ja jos haluaa järjestäen tuoda lapsen aiemmin niin sitten sen voi merkata niihin ilmoitettuihin hoitoaikatauluihin. :)
 
pph itsekin
[QUOTE="Martta";26097084]Jatkossa tiedän ilmoittaa.
Lapsemme hoitoaika on sellainen, että pph on jo ns. auki eli sielä on jo aina muita lapsia kun tuon/haen.
Meidän pph:lla on kaksi hoitajaa, toinen "aamussa" ja toinen "iltapäivässä".
Sen takia mietinkin, että miksi se vartti on niin tärkeä ilmoittaa, koska lapsia sielä on vielä silloinkin hoidossa kun omaani haen.[/QUOTE]

kyseessä. Eli siellä tehdään työvuorolistat ja lasten hoitoajat on vieläkin tarkempia kuin kotona hoitavalla. Listat tehdään lapsimäärän mukaan, ja jos on liikaa lapsia kun ei ole haettu ajoissa ei tyontekijä voikaan lähteä kotiin.
 
"Martta"
Tuo aamu kun vein lapsen jo 7.20 olin kysynyt pph:lta edellisenä päivänä, että onko se ok että tuon lapsen aikaisemmin. Silloin hän sanoi, että oli, mutta alkoi nipottaa siitä vasta muutama päivä tapahtuneen jälkeen.

Näistä hakuasioista yritin keskustella tämän kyseisin hoitajan kanssa kun olimme tutustumassa. Selitin myös juurta jaksaen tämän hetkisen tilanteemme ja vein hänelle aikatauluni, ja painotin, että ajat ovat viitteellisiä (+- 30 min) ja muutoksista ilmoitan, heti kun ne ovat omassa tiedossani. Hoitoaika ei kuitenkaan ylittyisi kummastakaan päästä (paitsi tänä yhtenä aamuna mistä keskustelimme etukäteen) Hän kuittasi kaiken sanomalla, että onnistuu ja ei ongelmaa. Mutta nyt se ongelma hänellä on. Siksi olen ihmeissäni.
 
Blue
[QUOTE="Martta";26097203]Tuo aamu kun vein lapsen jo 7.20 olin kysynyt pph:lta edellisenä päivänä, että onko se ok että tuon lapsen aikaisemmin. Silloin hän sanoi, että oli, mutta alkoi nipottaa siitä vasta muutama päivä tapahtuneen jälkeen.

Näistä hakuasioista yritin keskustella tämän kyseisin hoitajan kanssa kun olimme tutustumassa. Selitin myös juurta jaksaen tämän hetkisen tilanteemme ja vein hänelle aikatauluni, ja painotin, että ajat ovat viitteellisiä (+- 30 min) ja muutoksista ilmoitan, heti kun ne ovat omassa tiedossani. Hoitoaika ei kuitenkaan ylittyisi kummastakaan päästä (paitsi tänä yhtenä aamuna mistä keskustelimme etukäteen) Hän kuittasi kaiken sanomalla, että onnistuu ja ei ongelmaa. Mutta nyt se ongelma hänellä on. Siksi olen ihmeissäni.[/QUOTE]

Puhu rakas ystävä sille hoitajalle että mistä nyt mahtaakaan mätätä kun ajat on kuitenkin sovittu ja tiedossa.
 
itsekin pph
[QUOTE="Martta";26097308]Kiitos vastauksistanne! Ymmärrän nyt enemmän pph politiikkaa :D
Keskustelen asiasta hoitajan kanssa.[/QUOTE]

muista että ryhmis ja kotona hoitava pph on kaksi eri asiaa, heillä erinlaiset sopimukset :). Tässä keskustelussa puhuttiin molemmista kun kaikki luulivat alussa että kyse on kotona hoitavasta pph:sta.
 
Blue
Meneekö se muuten niin että jos se siellä hoitopaikassa asuva hoitaja on aamuvuorossa niin sitten kun hän pääsee vapaalle niin tää iltavuorossa oleva sitten jatkaa niitä töitä siellä sen toisen hoitajan kodissa?? :O

Musta ei kyllä olisi tohon...
 
aikansa kutakin
Olen yksityinen pph ja itse en saa kun 1-2 päivää ennen työajat. Taaperoiden ulkovaatteet riisun kun vanh.tuo lapset ja puen kun hakevat. Vanhemmat maksavat vain hoitopäivistä jne. =) Nimim. sh
 
itsekin pph
Meneekö se muuten niin että jos se siellä hoitopaikassa asuva hoitaja on aamuvuorossa niin sitten kun hän pääsee vapaalle niin tää iltavuorossa oleva sitten jatkaa niitä töitä siellä sen toisen hoitajan kodissa?? :O

Musta ei kyllä olisi tohon...
on kokeiltu (myös meillä) kahden hoitajan hoitopaikkaa. Ollaan toisen kodissa ja 8+2 lasta. yleensä työvuorot menivät että toinen alkaa aamulla ja toinen myöhemmin. Ja todellakin toinen jatkaa töitä siellä toisen hoitajan kotona. Tällä hoitajalla joka tuli sinne töihin on eri soppari. Itsekin voisin suostua mutta en omaan kotiin vaan että olisin se toinen hoitaja :)
 
Blue
on kokeiltu (myös meillä) kahden hoitajan hoitopaikkaa. Ollaan toisen kodissa ja 8+2 lasta. yleensä työvuorot menivät että toinen alkaa aamulla ja toinen myöhemmin. Ja todellakin toinen jatkaa töitä siellä toisen hoitajan kotona. Tällä hoitajalla joka tuli sinne töihin on eri soppari. Itsekin voisin suostua mutta en omaan kotiin vaan että olisin se toinen hoitaja :)
Yäh, ei kyllä olisi mun juttuni. Mä kun haluan ehdottamasti olla kotona, mutta en mä kyllä ketään tänne haluaisi hääräämäänkään.
 
pphh
kyllä se niin on, että esim. se 7.20 on vielä pph:n omaa valmistautumis aikaa ja hän saattaa olla vessassa, pukemassa ym... niin se on liian aikaisin silloin. Asiakas odottaa vaikka tienlaidassa että kello on 7.30 ja tuo lapsen silloin sovitusti.
 
"ypph"
Kerta kaks hoitajaa ja ryhmis niin se miksi vartti on tärkeää on hyvin yksinkertaista.
Yhdellä hoitajalla saa olla vastuulla vain 4 ja puol lasta (eskari tai 1luokkalainen)
Näyttää siltä että aamu vuorolaisella on omat hoitolaiset jotka tarvitsee aamunlla hoitoa ja kun hoidon tarve loppuu niin hoitajan työvuorokin loppuu. Kun tilalle tulee iltatyöntekijä ja aamuimmiennen lähtee ei paikallle saa jäädä enempää kuin 4 ja puol lasta, tilapäisestikään.
Nämä he joutuvat suunniteelemaan ja miettiin kun tekevät työvuorolistoja. Eli milloin toinen hoitaja saapuu kun ryhmään on tulossa enemmän kuin 4 lasta eli aamussa neljä ja kello 15:00 tulee kaksi lisää joten iltahoitajan pitää olla paikalla.
Ilmoitat hakevasti lapsen kello 16:30 joten silloin loppuu aamutyön tekijän vuoro ja sinne jää iltahoitaja iltalapsien kanssa joita saa olla maks 4,5! jOS HAET MYÖHEMMIN joutuu aamutyöntekijä venyttää päiväänsä sillä laki kieltää ryhmää ylittymästä!!!!

Tää ei ole niin yksinkertaista kuin te mammat kuvittelette. Pph on lait ja asetukset jotka säätelevät tekemisiä!
 
Toimin pph:na itse ja joustan niin hoitootuloaikojen kuin hakuaikojenkin suhteen. Välillä haetaan aikaisemmin ja välillä myöhemmin. En nyt ymmärrä mikä tässä on ongelmana. Hoitosopimukseen kirjattujen hoitoaikojen mukaan kun kuitenkin eletään. Vartti sinne tai tänne ei ainakaan mun maailmaa kaada.
 

Yhteistyössä