pääsiäispuput ja trullit

Kohta saa aloittaa pääsiäisväreihin kodin pukemisen. Juuri kun jouluvalot on saatu riisuttua, tai ainakin vedettyä irti pistorasiasta. Joulukortti pinon nostin vasta tunti sitten pois.
Elikä puetteko kodin pääsiäistavaroihin>? Meillä jotain nostelen esille, trulleja, tipuja ja ovikranssiin vaihdan keltaisia höyheniä.
Nyt ei oikein trulli-ikäisiä lapsosia meillä, mutta muutamia vuosia sitten maalattiin kasvoja ja etsittiin huiveja ja esiliinoja. Pajunkissojen koristelu jäi melkein äidille, pojat olisivat mielellään vaan kerjäilleet palkat. Oikeastaan olen oikein helpottunut, ettei tuohon tarvitse nyt panostaa. Muiden pikkutrullien varalle on kyllä palkkaa jo ostettu.
 
Meillä jää tämä pääsiäinen todella vähälle huomiolle. Aion laittaa ensi viikolla lasten kanssa pääsiäiruohoa kasvamaan, ei sit muita koristeita. Virpomisvitsoja teen myös lasten kanssa, että saavat käydä pääsiäisenä mummoloissa ja naapureissa virpomassa herkkuja ja karkkeja itselleen. Olen 110% jouluihminen, ja jouluksi laitan kyllä paikat nätiksi, kaikenlaista joulukrääsää, mutta senkin rajoitan ihan joulukuun alusta uuden vuoden tienoille ja sit tavarat veks.
 
Pääsiäismunia on syöty jo vähän aikaa. Itse pääsiäinen on muuten vähän vähemmällä huomiolla, kun tytön 3-v synttäreitä juhlitaan viikon päästä ja kaikki huomio nyt keskittynyt noihin juhliin =) Rairuohot on yleensä istutettu ja muutamia pajunkissoja koristeltu. Kyllä varmaan tänäkin vuonna sen verran tehdään.

Olen iltaisin poltellut viimeisiä lyhtykynttilöitä, ettei jää turhaan kesäksi syksyä odottelemaan. Käynpä nytkin sytyttämässä muutaman kynttilän ulos... =)
 
Meillä on perinteisesti kasvatettu raeruohoa (tosin joskus liian myöhään) ja tehty virpomisoksia. Palmusunnuntaina on osa lapsista käynyt tutuille virpomassa. Pääsiäismunia syödään pääsiäisenä ja mämmiä monta laatikkoa. Mämmin syönnin olemme kyllä jo aloittaneet :p Täällä lapissa pääsiäisenä tulee ulkoiltua; onhan silloin parhaimmat kevättalvikelit. Eli suunta kohti tunturia ja ulkoilua perheen + sukulaisten kesken.
 
Kukkerikuu
Yleensä ostan narsisseja ja tulppaaneita sekä haetaan pajunoksia. Niihin sitten ripustetaan hieman koristeita. Raeruoho kasvatetaan. Virpomavitsoja tehdään. Rahkapullia paistetaan, ne kuuluu minusta pääsiäiseen.
 

Yhteistyössä