Päästäisitkö koiran irralleen lasten leikkipuistoon?

  • Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti
Poliisin kanssa on tilanteesta keskusteltu, heidän ohje on ollut yrittää puhua kyseisen rouvan kanssa. Puhuttu on, ei ole ollut tulosta. Myös taloyhtiön kokouksissa ollaan asiaa käyty läpi. Uskottava kai se vaan on että samat lait ja asetukset eivät koske meitä kaikkia.
 
lokhj
En vie leikkipaikalle. Joskus on ollut koira puussa kiinni leikkipaikan ulkopuolella kun olemme olleet päivälenkillä ja lapsi on halunut hetkeksi mennä laskemaan mäkeä.
 
"vieras"
Hmm.. meidän yksi leikkipuisto on sellaisella isolla ranta/puistoalueella. Läheisyydessä uimaranta, venepaikat yms.
Ja kyllä mulla on siellä koira ollut mukana, tosin kiinnin pidettynä puussa tms. kiinni.
Joskus on kyllä ollut jopa irti juoksemassa, kun ei ole muita ollut paikalla. Mutta koko ajan tottakai katsonut ympärille että tuleeko muita ja jos tulee niin nappaan koiran takaisin kiiini.
 
"..."
En päästä.
Mutta pakko myöntää, että pidän kovasti jos joku muu päästää koiransa lasten kanssa leikkimään. Meillä kun ei enää voi olla omaa koiraa... ja pienet kuitenkin moisia kovin rakastavat.

:)
Voi elämä...
Sinä varmaan kiittäisit naapuriasi korillisella muffinsseja, jos hän levittäisi teidän asuntoonne torakkaepidemian, kun "Olisi lapsenlapsille niin kiva tutkiä läheltä hyönteisiä ja se rapinakin olisi niin kotoista".

Joku vero tuolle yltiöpositiivisuudellekin pitäisi saada asetetuksi.
 
[QUOTE="...";25962238]Voi elämä...
Sinä varmaan kiittäisit naapuriasi korillisella muffinsseja, jos hän levittäisi teidän asuntoonne torakkaepidemian, kun "Olisi lapsenlapsille niin kiva tutkiä läheltä hyönteisiä ja se rapinakin olisi niin kotoista".

Joku vero tuolle yltiöpositiivisuudellekin pitäisi saada asetetuksi.[/QUOTE]

Ei kiitos niille torakoille.
:)
 
  • Tykkää
Reactions: Halin
En kyllä päästäis. Mutta täällä on yksi perhepäivähoitaja joka tulee puistoon aina hoitolastensa kanssa ja sillä on mukanaan irrallaan oleva koira. Sielä se koira sitte kuljeskelee puistossa lasten seassa irrallaan. Että sellaista.
 
Donatella
En irrallaan pitäisi mutta koira voisi istua tai maata vierelläni kytkettynä. Vaikkapa jossain sivussa penkillä ym.. Siitä tuskin on mitään haittaa edes koiravihaajille ja tässä tapauksessa koiraa saisi halukkaat lapset paijata.
 
....
En päästä.
Mutta pakko myöntää, että pidän kovasti jos joku muu päästää koiransa lasten kanssa leikkimään. Meillä kun ei enää voi olla omaa koiraa... ja pienet kuitenkin moisia kovin rakastavat.
Jotenkin tuntuu että nykyaikana tällainen ajattelutapa on aika epätavallista. Hassua kun miettii sitä omaa lapsuuttaan kun koiria ja muita eläimiä oli koko ajan joka puolella. Nyt mammat repivät kiljuen lapsiaan syliinsä jos joku koira vahingossa nuuskii tai vilkaiseekaan lapsen suuntaan ja ihmettelevät vielä miksi lapset arastavat eläimiä. Huoh.

Ja juu, riippuen vähän koirasta, niin antaisin sen kyllä olla vapaana autiossa leikkipuistossa tai yleensäkkin puistossa. Tietysti vain jos pystyn luottamaan siihen ettei se tee mitään tuhoja/merkkaile/karkaa tms.
 
....
Joskus aikoinaan kun meilläpäin oli vielä ankkalampi, niin tuli koirien kanssa käytyä kesällä siinä istuksimassa. Ja siinä tosiaan oli se kyltti että "ei koiria". Siinä sitten penkillä istuessa ja koirat sylissä istuen mietittiin aika usein että mitäköhän syytöksiä sitä joltain koiravihaajalta saisi jos sellainen meidän koirat näkisi. Tosiaan, koirat eivät noteeranneet lintuja eikä toisinpäinkään, pelkästään se kyltti itsessään oli (tai siis "oli") se ongelma.

Ja nykyään ankkoja ei enää siellä lammessa ole. Koirienko takia? Nojuu ei, vaan luonnollisesti lasten takia. Usein oli lehdissä juttua siitä miten lapset kivitti niitä lintuja, välillä jopa löytyi linkkuveitsi sojottamassa linnun selästä jne jne.
Mutta ikinä ei tullut "lapsilta pääsy kielletty"-kylttiä sinne lammen reunalle.
 
[QUOTE="neea";25962309]edelleenkin laki kieltää koirien tuomisen lasten leikkipuistoihin[/QUOTE]
Minulla on ollut koira mukana leikkipuistossa, mutta se ei tassullakaan koskenut aidan sisäpuolella olevaan maahan. Koira on ollut istumassa kytkettynä kiinni avorattaissa,joissa lapsi istui kun lenkkeiltiin puistoon =)
 
jrysj
[QUOTE="neea";25962309]edelleenkin laki kieltää koirien tuomisen lasten leikkipuistoihin[/QUOTE]

mä todella toivon ettei yksinään näistä TIUKKAPIPO-MUTSEISTA asu kanssani samalla paikkakunnalla...HUH HUH. koira.....hui kamalaaaaaa!!!mikä niis pelottaa? pissa???karvat???luuletko ettei kakarasi astu sen kusiin jo tiellä kävellessään vai oletko dna- liuskan kanssa aina askelen edessä ettei vaan ureaa ole missään???????HÄ
 
laki on laki
Järjestyslaki tosiaan kieltää koirien viemisen leikkipuistoon ja ei se silloin ole mitään tiukkapipoisuutta jos vaatii noudattamaan lakia.

Meillä on kaksi koiraa ja kyllä nekin ovat siinä viheralueella olleet leikkipuiston VIERESSÄ, mutta leikkipuistoon niille ei ole mitään asiaa. Leikkipuisto siis keskellä ulkoilu ja viheraluetta, vieressä menee esim. kävelytie.

Meillä ei auttaisi varmaan edes se, että soittaisi leikkipuistossa olevista koirista poliisille, kun se koira joka useinmiten on siellä leikkipuistossa on poliisin perheen pikku puudeli. - Samainen koira myös kulkee irrallaan ympäriinsä, ja tekee jätöksensä minne haluaa.
 
"Rainbow"
Hassua kun miettii sitä omaa lapsuuttaan kun koiria ja muita eläimiä oli koko ajan joka puolella.
Minä traumatisoiduin tällaisesta lapsuudesta pysyvästi, kun vapaana juossut koira (jonka omistajaa ei luonnollisesti näkynyt mailla eika halmeilla) tuli rähisemään minulle vihaisesti, kun olin postilaatikolla hakemassa postia. Olin tuolloin 9-vuotias ja nyt 27-vuotiaana en edelleenkään osaa olla irrallaan olevan koiran seurassa, ellei koiran omistaja tai joku muu henkilö ole paikalla. Jos olen ihan yksin silloin, kun jostain nurkan takaa ilmestyy yhtäkkiä irtokoira ilman omistajaa, menen aivan paniikkiin. Niin että terkkuja vaan sille tyypille, jonka koira säikäytti minut: kiitti vitusti.
 

Yhteistyössä