Päästäisittekö 13-v kielikurssille Kaliforniaan?

  • Viestiketjun aloittaja "mom"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";26050943]Californiaan...... ja muka kielikurssille, eikö se olis pikemminkin huumekurssi :DD[/QUOTE]

Mä väitän että niitä huumeita saa käsiinsä paaaljon helpommin Suomen pikkupaikkakunnilla (hyvänä esimerkkinä Turun naapurikunta Lieto jossa massiivinen huumeongelma peruskouluikäisillä) kuin kielimatkalla Kaliforniassa.
 
ap.
[QUOTE="...";26050943]Californiaan...... ja muka kielikurssille, eikö se olis pikemminkin huumekurssi :DD[/QUOTE]

Tiedätkö, mä luotan tuohon lapseeni. Se ei ajattele tuota matkaa päihteiden saanin tai sekoilun toivossa.
 
[QUOTE="vieras";26051007]Tällä palstalla hysteeriset mammat eivät päästäisi lapsiaan yksin edes Helsinkiin saatika sitten USA:an....[/QUOTE]

USA on hiukka kaukana. Jos jokin menee reissussa pieleen niin kiva alkaa kaivamaan tuhansia euroja että pääsee itse sinne jos tilanne sitä vaatii.
 
[QUOTE="vieras";26051007]Tällä palstalla hysteeriset mammat eivät päästäisi lapsiaan yksin edes Helsinkiin saatika sitten USA:an....[/QUOTE]

Päästäisin kyllä usaan tuttavien luokse, mutta tuntemattomien joukkoon kauas kotoa en.
 
Päästäisin.

Voi että kun olisi itsekin aikanaan päässyt! Kinusin kielikurssia joskus 13-15-vuotiaana, mutta äitini oli sitä mieltä, että ei vielä (lähinnä siksi, että mielestään kurssista olisi vanhempana enempi hyötyä). No, en mennyt sitten ollenkaan kun ei ne kurssit enää vanhempana houkuttaneet :(.

Kyllä siellä vahditaan ja katsotaan perään ja meno on valtavasti rauhoittunut noista "biletysvuosista" kun firmoilla on tarve vaalia mainettaan.
 
ap.
[QUOTE="vieras";26051049]Jos tuonne päästää pitää olla varma, että lapsi ei koe koti-ikävää. Sieltä kun ei niin helppoa kotiin ole tulla milloin vain.[/QUOTE]

Koti-ikävä on tunne joka on opittava kestämään. Varmaan siellä on niin paljon puuhaa että ikävä on vähäistä.
 
Meidän 14-v oli viime kesänä Englannissa. Perheessä asui eikä perhe ilmeisesti välittänyt vähääkään: eivät edes ruokaa antaneet saati että olisivat mitenkään vahtineet. Pidän omaa lastani luotettavana ja pärjäävänä ja oli kaverin kanssa, joten meni ok. En päästäisi, jos lapsi ei olisi luotettava ja reipas. Matkan järjestäjiin ei kannata kauheasti luottaa. Englannissa perheet saavat majoituksesta rahaa ja joku tekee sitä vain puntien takia... Jenkeissä isäntäperheet eivät taida saada rahaa.
 
Meidän 14-v oli viime kesänä Englannissa. Perheessä asui eikä perhe ilmeisesti välittänyt vähääkään: eivät edes ruokaa antaneet saati että olisivat mitenkään vahtineet. Pidän omaa lastani luotettavana ja pärjäävänä ja oli kaverin kanssa, joten meni ok. En päästäisi, jos lapsi ei olisi luotettava ja reipas. Matkan järjestäjiin ei kannata kauheasti luottaa. Englannissa perheet saavat majoituksesta rahaa ja joku tekee sitä vain puntien takia... Jenkeissä isäntäperheet eivät taida saada rahaa.
Tästäkin syystä meillä tuo campusmajoitus, joka on ainakin Kaliforniassa viime vuosina ollut perhemajoitusta suositumpikin.
 
"poikia3"
Kielimatkoille lähdetään suomalaisen oppaan ohjaaman ryhmän mukana.
Ei siis lennetä yksin.

:)
Juu opas vastaa matkasta ja opetuksesta - vapaa-ajasta ei vastaa kukaan. Itse olen ollut 16-vuotiaana Britanniassa kielikurssilla ja tuolla kurssilla 13-vuotiaat vetivät päänsä täyteen, kun pääsivät pois vanhempiensa valvovien silmien alta.

Eli Kaliforniaan asti en päästäisi, enkä kyllä Britanniaankaan tuon ikäisenä. Vähän vanhempana on hyvä juttu.
 
"Yhden lapsen äiti"
En päästäisi 13-vuotiasta. Itse olen ollut 16-vuotiaana Eastbournessa kielikurssilla ja ihan ok oli reissu, mutta majoitusperhe (täti) säästi kyllä ruuassa minkä ehti eli jouduimme itse selvittelemään ruokailu ym. asioita opettajien/ohjaajien kanssa ja välttämättä 13-vuotiaat eivät ole valmiita esim. tällaisiin vastuisiin. Meillä ei muutenkaan ollut mitään isompaa valvontaa, keskustassa (tosi pieni) pyörittiin miten haluttiin ja rantabileissä käytiin (jotkut porukasta oli enemmän tai vähemmän päissäänkin).
 
[QUOTE="poikia3";26051143]Juu opas vastaa matkasta ja opetuksesta - vapaa-ajasta ei vastaa kukaan. Itse olen ollut 16-vuotiaana Britanniassa kielikurssilla ja tuolla kurssilla 13-vuotiaat vetivät päänsä täyteen, kun pääsivät pois vanhempiensa valvovien silmien alta.

Eli Kaliforniaan asti en päästäisi, enkä kyllä Britanniaankaan tuon ikäisenä. Vähän vanhempana on hyvä juttu.[/QUOTE]

Minä olin 13 v eteenpäin muutamana kesänä.
Sieltä kyllä lensi moni nopsaan kotiin kun ei osannut sopeutua sääntöihin.
:)
 
"Anskuuuu"
Moikka! EF:n kautta 13vuotiaan ei ole edes mahdollista päästä KAliforniaan, en sitten tiedä minkä järjestön kautta olet sinne lastasi lähettämässä. Olin itse 13vuotiaana kielimatkalla Maltalla, ja minusta tuntuu että turhaan pelkäätte lastenne puolesta. Nykyään kielimatkoille liiderit ovat enemmän läsnä ja huolehtivat kyllä hyvin meistä. Vapaa-aika on tosiaan vapaa-aikaa, mutta me ainakin yleensä vapaa-ajalla shoppailtiin, otettiin aurinkoa ja uitiin! En usko että välttämättä heti järkevällä nuorella tulisi päähän kokeilla kielimatkalla huumeita, koska siitä jäisi heti kiinni, varsinkin juniorien matkoilla kun liiderit huolehtivat meistä niin tiiviisti. Meille järjestettiin vapaa-ajalla kaikkea muuta hauskaa tekemistä eikä aika käynyt tylsäksi, että olisi pitänyt ruveta pilveä polttelemaan. Saatiin viettää aikaa resortin uima-altaalla, EF Loungessa, tai Beach Clubilla. Yleensä vapaa-aika menikin siinä että chillattiin ja rentouduttiin vaan jossain altaalla, koska koulu ja retket veivät suurimmat osan ajasta. Voin sanoa että päästä vaan lapsesi kielimatkalle, koska siitä tulee varmasti hänen elämänsä yksi hienoimmista kokemuksista, ja varmasti siitä tulee olemaan enemmän hyötyä kuin haittaa!:)
 

Yhteistyössä