Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Paskamutsi
Meillä on täällä sellainen lähikoulupakko ja kun meidän fil.maistereiden kansoittama asuinalue sijaitsee vuokralähiön vieressä (thank god siinä on korkea meluvalli välissä, jossa vielä piikkilankaakin) niin lapset käy valitettavasti samaa lähikoulua (olen jo tehnyt valituksen opetushallitukseen, joten asia on etenemässä). En saanut käydä lapseni kanssa kuin ensimmäisen viikon koulussa yhdessä kun aloitti ykkösen ja vaikka neuvoin että ei saa leikkiä kuin täysin suomalaisten kanssa, olen nyt opettajalta kuullut että leikkii myös tummaihoisten ja muiden rättipäiden kanssa?! Lisäksi puhuu kotona Saarasta ja Matteuksesta, jotka ovat lestadiolaisia?!

Kertokaa nyt mitä teen?! onko muuttaminen ainoa vaihtoehto? autokuskimme on niin kiireinen ettei pysty kuljettamaan Emmi-Margaretaa päivittäin Eiraan hieman parempaan kouluun. Minusta tässä on kyse suuremmasta asiasta kuin että "pääseekö kyläilemään kerrostaloon" kun ei noilta huonompiosaisilta voi välttyä edes ekaluokalla!! Yhdelläkin somalilla on isä ja kaikki veljet kuolleet itsemurhaiskuissa ja sitä ennen olivat kunnian takia leikanneet tytön äidiltä käden poikki, koska oli hipaissut samaa kohtaa jossa naapurin pena istui. Mitä jos oma Matildani alkaa myös vaatia käsiä poikki minulta kun on pari kertaa nähnyt käteni meidän naapurin Penan housuissa?
 
"Suntsa"
Meillä täälä tampereella on ainakin mielettömän jees asua kerrostalossa (Hatanpäällä) On koulut, päiväkodit ja muutamiakymmeniä puistoja lähellä!!! Itse kasvoin lapsuuteni omakotitalossa ja nyt olen asunut kohta 10- vuotta kerrostalossa, josta 3-vuotta vuokralla ja 7- vuotta omassa.. En vaihtaisi päivääkään pois! Kertaakaan en ole törmännyt mihinkään hämäriin ihmisiin, tai narkkeihin omassa rapussa!! Ja voin kertoo, et kovin persaukiset ei näissä taloissa asu!! Ei pidä mennä yleistämään! Toki niitäkin kerrostaloja on, missä asuu pohjasakkaa.. Mutta tiedämpä muutaman omakotitalon, missä huoletta kasvatellaan pilvee ja vedetään huumeita ja se on ihan arkipäivästä!! Kyllä niitä hämäriä ihmisiä on jokaisessa asuinmuodossa!! Sun pitää ap olla päästäs vajaa, että edes kehtaat tollasia kysellä!!! Et sää voi pitää mukuloitas pumpulissa koko niiden loppuelämää!! Minäkin olen nähnyt vaikka mitä ja silti musta on tullut työssäkäyvä kunnollinen kansalainen!! Isommissa kaupungeissa ja myöskin maaseudulla näkee jos jonkinmoista juoppoa ihan vaan jo kaupassakin!! Lopeta se kullanmurun ylisuojelu, pian käy niin, et jos liikaa kieltää ja pitää punpulissa, niiin se pahamaailma kiinnostaa entistä enemmän ja hups, pian oma kullanmuru narkkaa tms...
 
"omakotitalo"
Meidän naapurimme on adoptoinut 2 lasta.
Olenkin usein miettinyt kuinka se on mahdollista sillä he on jo ensimmäisen lapsen adoptoidessaan asuneet tässä kerrostalossa.
Onko mitään tahoa tai virkamiestä mihin siitä voisin ilmoittaa?
Eikös tuo sossu kuitekin tee sen tarkistuskäynnin perheen kotiin ennen päätöstä antaa edes lupaa adoptioon,
joten selkäastihän tässä on kyse nyt siitä että heidän on jotenkin pitänyt sossu lahjoa :(

Itse me ollaa tilanteen vuoksi lapsettomia, emme halua aiheuttaa jälkikasvulle traumoja.

Mekin asutaan korkeassa kerrostalossa ja auringon sopivaan kulmaan paistaessa talostamme lankeaa valtavan iso varjo :(
Varmasti on nyt joku vähäosainen onnistunut pääsemään sossuksi,ettei vaan olisi ollut vale sossu?
Jos kerran antaa kerrostaloon adoptoida lapsia ! :O :O
Suosittelen tekemään kantelun jo niiden lasten etua ajatellen.
 
"vieras"
Päästättekö te lapsenne johonkin ällöttävään rupiseen rintamamiestaloon,jossa on pihalla ties mitä rojua ja sisällä maalit lohkeilee ja eristeet roikkuu? Lattiat vaan nitisee,hyi helvetti! Siinä ei paljon se omenapuun raato takapihalla pelasta.
 
"Helsinki"
[QUOTE="vieras";25733671]Meidän kerrostalo-osake maksaa enemmän kuin teidän kamalat älvsby-talot yhteensä.[/QUOTE]

Äläs nyt ;)
Johan se on tehty selväksi tässä ketjussa että meidänkin Ullanlinnassa sijaitseva yli 100m2 asuntomme on köyhien vuokra slummi ;) :D
 
Unelmat toteen
[QUOTE="vieras";25733747]http://www.blog.designsquish.com/images/uploads/sustainable-trailer-park.jpg

Mut eipähän oo kerrostalo =)[/QUOTE]

Todellinen unelma :)
 
"vieras"
[QUOTE="Helsinki";25733754]Äläs nyt ;)
Johan se on tehty selväksi tässä ketjussa että meidänkin Ullanlinnassa sijaitseva yli 100m2 asuntomme on köyhien vuokra slummi ;) :D[/QUOTE]

Siis hyi kamalaa,kehtaat vielä mainostaa =) Eikö pelota että tieto leviää ja lapselta kaikkoo kaverit?
 
"Helsinki"
[QUOTE="vieras";25733765]Siis hyi kamalaa,kehtaat vielä mainostaa =) Eikö pelota että tieto leviää ja lapselta kaikkoo kaverit?[/QUOTE]

Otan sen riskin, omanikin kulkee aina pipo silmillä jotta ei raukka tiedä asuvansa kerrostalossa :)
 
ap-
kerran olimme käymässä ystävättäremme luona joku alkoholisti örisi kun menimme hissiin. juho-pekka alkoi itkemään. entä sitten jos hän yksin joutuu tälläiseen tilanteeseen? entä jos samaan hissiin?
 
"mirkku"
Siis ymmärsin että oletat kaikkien kerrostalossa asuvien olevan huonotuloisia ongelmaperheitä..missä mahdat itse asua missä asuit lapsena..onko sinulla ystäviä ..ihan vaan sillä että kai nyt joku voisi sivistää sinua edes hieman. Sääliksi käy..# /
 
[QUOTE="xxxxxx";25733417]
Mun mielestä lasten ei tarvi nähdä pultsareita, ei kännissä örisevi ja riiteleviä ihmisiä, ei teinareita vetämässä röökiä ja bisseä Alepan nurkalla. Ei roskattuja lähiöitä, kusen hajuisia rappukäytäviä jne. Jos lapset sattumoisin sitä näkee niin näkee sitten sattumoisin eikä siinä mitään, mutta pannapa lapset asumaan sen keskelle. Jos on taloudellinen vaihtoehto asua muualla, niin kyllä täyspäiset ihmiset haluaa suojella lapsiaan ja mielummin valitsevat toisen asuinalueen.

[/QUOTE]
Ilmeisesti meidän pitäisi muuttaa pois koko tampereelta, koska lapsemme altistuvat pultsareiden, röökaavien teinien ja kerjäläisten näksemiselle kun mennään ydinkeskustaan :(

Itse asutaan halvassa kerrostalolähiössä alueella mikä nyt ei ole ihan parasta priimaa ja juu, kyllä täällä(kin) asustelee vaikka minkälaista tossunkuluttajaa, mutta kenestäkään ei tähän päivään mennessä ole ollut vaaraa tai haittaa. Mitä nyt eräs alakerran herra sekosi päästään ja pienessä psykoottisessa tilassa jutteli rappukäytävästä itselleen sisälle ja moitti kun ei ole laskenut itseään sisään koko päivänä. Mutta eipä siitäkään herrasta ollut harmia, joutui kyllä sairaalaan ja muuttikin sitten pois.
 
"Sipe"
Nyt, mars, kaikki heti pesemään suut saippualla, kun olette noin ruman sanan sanoneet!
Onneksi tuli tv-ohjelmiin ne ikärajasuositukset, että voidaan suojella lapsia ohjelmilta, joissa näkyy ker%¤&#&loja.
 
"Mii"
Nauroin itseni kipeäksi tästä ketjusta... Mutta luultavasti ja valitettavasti ap ei ymmärrä näiden vastausten hauskuutta... Ja luulee että olette oikeasti tosissanne... Että hukkaan meni ! Ellei sitten ole se trolli tms...
 
"Äiti"
mikä ihme teitä riivaa olen lapsuuteni ja puolet elämästäni asunut kerrostalos olen käynyt kavereiden luona ja meillä on käynyt kavereita.Samoin kolme tenavaani ovat saaneet tuoda kavereita ja meillä on saanut käydä.Tekeekö kerrostalossa asuminen jotenkin huonommaksi?.Jos pohja lapsuudelle luodaan oikeaksi,mikä ettei.Vanhempien on syytä muistaa opettaa lapset sosiaalisiksi.Ei kerrostalossa asu yhtään huonompaa väkeä kuin muissakaan asuin muodoissa.Mikä tätä yhteisöö vaivaa.
 
"Terppa"
Minä kyläilin ensimmäistä kertaa elämässäni yläasteella kerrostalossa asuvalla luokkakaverilla Korsossa. Poltettiin hasista ja juotiin pirtua. Väkevämpiäkin olisi ollut tarjolla.

Tämä on muuten tosi juttu, mutta kirjoitettu hymy suupielessä.
Ymmärrän kuitenkin aloittajaa maaseutuakin nähneenä.
 
"Mirkku"
Kolme kerrosta nyt vielä jotenkin ymmärtää, mutta kyllä kaikki siitä ylöspäin merkitsee länsimaisen sivistyksen loppua sellaisena, kuin me olemme sen oppineet tuntemaan.
 
jiii
[QUOTE="vieras";25731248]Pahoitteluni, mutta Espoossa ei ole juurikaan puhtaita omakotialueita, varsinkaan siellä tulotilastojen kärjessä.[/QUOTE]

Eihän Espoossa juuri mitään muita vauraita alueita olekaan kun omakotialueita. Espoon Laaksolahden, Friisilän, Mankkaan, Lippajärven, Suomenojan, Nöykkiön ja Latokasken tapaiset keskiluokkaiset, mitäänsanomattomat omakotialueet ovat Eiraa tulotasoltaan vauraampia kaikilla mittareilla mitattuina.
 
Tarja-Tellervo
Voishan niitä kerrostaloja silleen pikkuhiljaa purkaa matalammiksi ja silleen eheyttää kerrostaloihmiset takaisin meidän kunnon ihmisten joukkoon.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä