Pääsymaksu synttäreille

Koululainen sai synttärikutsun luokkakaveriltaan. Synttäreille oli pääsymaksu 2?! Juuei sitten meidän lapsi mennytkään niille kemuille. Kuulemma juhlissa oli 2 vierasta paikalla. Tarvitseeko miettiä miksi?
Surullista päivänsankarin kannalta-pintä ahneutta taustajoukoilta
 
ohhooh
Ohhoh. onpas omituista. eihän 2 eurolla edes saa mitään. ne tiimarin lautasliinat ja paperilautaset ja ilmapallot ja lasit ja pillit jne maksaa lähes 1 euro/pilli, 1 euro/lasi jne.

eli yhteensä oheistuotteisiin ja niihin sankarin toivomiin ja helkkarin kalliisiin ja pieniin jätskeihin jne. menee toista sataa euroa vaikka kutsuisi vaan 6-8 lasta.
 
mitä
Siis ootko ihan tosissaan??? Mihin tämän päivän ihmisten järki on oikein hukkunut??? Pääsymaksu synttäreille!!! Minä taidan pyytää joululomavierailtani hotellimaksun, saavathan he ruuan ja yösijan.
 
Tunnen AIKUISEN ihmisen, joka on juhlapaikan kalleuden vuoksi pyytänyt pääsymaksun synttäreilleen kavereiltaan. Annoin ideasta välitöntä ja suoraa kritiikkiä, minkä vuoksi minua ei juhliin kutsuttu :xmas:
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ohhooh:
Ohhoh. onpas omituista. eihän 2 eurolla edes saa mitään. ne tiimarin lautasliinat ja paperilautaset ja ilmapallot ja lasit ja pillit jne maksaa lähes 1 euro/pilli, 1 euro/lasi jne.

eli yhteensä oheistuotteisiin ja niihin sankarin toivomiin ja helkkarin kalliisiin ja pieniin jätskeihin jne. menee toista sataa euroa vaikka kutsuisi vaan 6-8 lasta.
heh, eipä olis meillä varaa noin kaliisiin synttäreihin
 
jestas
Oho. En kyllä tajua, miten tollasella voi olla kellekään merkitystä. Mitä ihmettä se järjestävä perhe voi hyötyä, jos kymmenen mukeloa tuo kaksi euroa, tai miksi ihmeessä joku jättäisi sen takia menemättä et pitää se kaksi euroa viedä.
 
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että kyse on vähävaraisesta perheestä. Joten en pääsymaksun (kun se kuitenkin on varsin kohtuullinen) vuoksi kyllä kieltäisi lastani menemästä. Jos ihan välttämättä haluaa (tai on itsekin vähävarainen) niin voihan tehdä niin että ostaa 10? lahjan tilalle 8? lahjan ja maksaa sen 2? sitten pääsymaksuna.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Oho. En kyllä tajua, miten tollasella voi olla kellekään merkitystä. Mitä ihmettä se järjestävä perhe voi hyötyä, jos kymmenen mukeloa tuo kaksi euroa, tai miksi ihmeessä joku jättäisi sen takia menemättä et pitää se kaksi euroa viedä.
Mulle tuli mieleen, että kun nykyään kaikki pitää kutsua synttäreille eikä enää saa rajata vierasmäärää kutsumalla vain lapsen parhaat kaverit, niin jos tää on uudenaikainen keino karsia vieraiden lukumäärää? Kaikki saavat kutsun, mutta vain parhaat ystävät tulevat?

 
uuniomena
Alkuperäinen kirjoittaja ohhooh:
Ohhoh. onpas omituista. eihän 2 eurolla edes saa mitään. ne tiimarin lautasliinat ja paperilautaset ja ilmapallot ja lasit ja pillit jne maksaa lähes 1 euro/pilli, 1 euro/lasi jne.

eli yhteensä oheistuotteisiin ja niihin sankarin toivomiin ja helkkarin kalliisiin ja pieniin jätskeihin jne. menee toista sataa euroa vaikka kutsuisi vaan 6-8 lasta.
No ei todellakaan mee tuollaista rahamäärää 6-8 lapsen synttäreihin :) :)
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Oho. En kyllä tajua, miten tollasella voi olla kellekään merkitystä. Mitä ihmettä se järjestävä perhe voi hyötyä, jos kymmenen mukeloa tuo kaksi euroa, tai miksi ihmeessä joku jättäisi sen takia menemättä et pitää se kaksi euroa viedä.
Mulle tuli mieleen, että kun nykyään kaikki pitää kutsua synttäreille eikä enää saa rajata vierasmäärää kutsumalla vain lapsen parhaat kaverit, niin jos tää on uudenaikainen keino karsia vieraiden lukumäärää? Kaikki saavat kutsun, mutta vain parhaat ystävät tulevat?
minulla kävi sama mielessä
 
ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Oho. En kyllä tajua, miten tollasella voi olla kellekään merkitystä. Mitä ihmettä se järjestävä perhe voi hyötyä, jos kymmenen mukeloa tuo kaksi euroa, tai miksi ihmeessä joku jättäisi sen takia menemättä et pitää se kaksi euroa viedä.
just näin. meillä kutsuttu aina noin 6 vierasta. ja lapsi valitsee kalliita karkkia, jätskejä (jotai dajmjuttuja), kalliita sipsejä, keksejä, kaikki hänen makuunsa olevat jutut on niitä helkkarin kalliita.

kalliita pillejä, paperilautasia, paperilautasliinoja.

synttärit tulevat maksamaan pitkästi toista sataa euroa, vaikka ovat kotona vieraita noin 6.
hoplopissa jne pääsisi halvalla mutta täällä ei ole sitä.

joten mitä kukaan hyötyy 2 eurosta?
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulle tuli mieleen, että kun nykyään kaikki pitää kutsua synttäreille eikä enää saa rajata vierasmäärää kutsumalla vain lapsen parhaat kaverit, niin jos tää on uudenaikainen keino karsia vieraiden lukumäärää? Kaikki saavat kutsun, mutta vain parhaat ystävät tulevat?
Bestikset ilmaiseksi, seuraavat vitosella, ilkeiltä kymppi...

 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
meillä kutsuttu aina noin 6 vierasta. ja lapsi valitsee kalliita karkkia, jätskejä (jotai dajmjuttuja), kalliita sipsejä, keksejä, kaikki hänen makuunsa olevat jutut on niitä helkkarin kalliita.

kalliita pillejä, paperilautasia, paperilautasliinoja.

synttärit tulevat maksamaan pitkästi toista sataa euroa, vaikka ovat kotona vieraita noin 6.
hoplopissa jne pääsisi halvalla mutta täällä ei ole sitä.

joten mitä kukaan hyötyy 2 eurosta?
Meillä menee niin, että niin kauan kun kustannukset menee minun pussistani, minä teen lopullisen ostopäätöksen. Lapsilta toki mielipide kysytään, mutta mihinkään älyttömäksi katsomaani en suostu. Synttärit eivät maksa toista sataa euroa vaikka kavereita on toista kymmentä ;)
 
Tilli
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Oho. En kyllä tajua, miten tollasella voi olla kellekään merkitystä. Mitä ihmettä se järjestävä perhe voi hyötyä, jos kymmenen mukeloa tuo kaksi euroa, tai miksi ihmeessä joku jättäisi sen takia menemättä et pitää se kaksi euroa viedä.
just näin. meillä kutsuttu aina noin 6 vierasta. ja lapsi valitsee kalliita karkkia, jätskejä (jotai dajmjuttuja), kalliita sipsejä, keksejä, kaikki hänen makuunsa olevat jutut on niitä helkkarin kalliita.

kalliita pillejä, paperilautasia, paperilautasliinoja.

synttärit tulevat maksamaan pitkästi toista sataa euroa, vaikka ovat kotona vieraita noin 6.
hoplopissa jne pääsisi halvalla mutta täällä ei ole sitä.

joten mitä kukaan hyötyy 2 eurosta?
Mun mielestä tää on jo sulaa hulluutta. :O Mutta eipä tietysti mun nenää kutita, jos se teille sopii. :)

 
ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja uuniomena:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhooh:
Ohhoh. onpas omituista. eihän 2 eurolla edes saa mitään. ne tiimarin lautasliinat ja paperilautaset ja ilmapallot ja lasit ja pillit jne maksaa lähes 1 euro/pilli, 1 euro/lasi jne.

eli yhteensä oheistuotteisiin ja niihin sankarin toivomiin ja helkkarin kalliisiin ja pieniin jätskeihin jne. menee toista sataa euroa vaikka kutsuisi vaan 6-8 lasta.
No ei todellakaan mee tuollaista rahamäärää 6-8 lapsen synttäreihin :) :)
limsapullot noin 4 euroa kappale, niitä 2 makua : 8 euroa
jäätelökakku: noin 8 euroa
karkkia ja suklaata paljon, noin 20 euron edestä
keksejä noin 10 euroa ( kolme eri pakettia)

kertakäyttölautaset, jos en väärin muista niin noin 6 euroa paketti

pillit tiimarista (lapsen valitsema aihe) noin 5 euroa paketti jossa pillissä kuva, ei riitä 1 paketti, koska vieraita 6 ja omia lapsia 2. eli tekee noin 10 euroa kaksi pakettia

lautasliinat taas monta euroa
paperikupit taas noin 1 euro/kuppi, ei riitä yksi paketti noin 10 euroa
ilmapallot noin 3 euroa
oheislahjat noin 10 euroa yhteensä
muovipussit jossa lapsen valitsema kuva-aihe, lhäes 1 euro/pussi, ei riitä yksi paketti, koska omia lapsia kaksi. noin 10 euroa.

kyllä tuosta vaan tulee yli 100 euroa. reilusti. ja noita syömisiä on paljon enemmän varattu ...
 

Yhteistyössä