Päätettiin miehen kans laittaa kantapäät vastakkain..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Piimä
Haette eroa käjäoikeudelta, jos olette naimisissa. Kun mies on muuttanu omilleen, niin haet kelalta yh tukea. Jos teillä on lapsia, varaatte ajan sossun lastenvalvojalta sopiaksenne tapaamiset ja elarit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toivon teille yhteistä tulevaisuutta:
Tuommoisen päätöksen voi pyörtääkin, ennen kuin sitä on ehtinyt toteuttaa. Koittakaa nyt sopia kumminkin, sopu sijaa antaa.
Me on kerran aiemmin erottu ja palattu yhteen takaisin. Yhdessäolo ei kertakaikkiaan onnistu.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Mites nuo elatustukihommat, kun nehän haetaan vissiin kelalta? Ja lasten tapaamiset, joka toinen viikonloppuko? On ko kokemuksia, lapset 2v ja 4v.

Minä olen siis tuo ap. :snotty:
No miksei mies maksa niitä elareita? Joku tuloton luuseri vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Mites nuo elatustukihommat, kun nehän haetaan vissiin kelalta? Ja lasten tapaamiset, joka toinen viikonloppuko? On ko kokemuksia, lapset 2v ja 4v.

Minä olen siis tuo ap. :snotty:
No miksei mies maksa niitä elareita? Joku tuloton luuseri vai?
Asiallisia vastauksia ja kysymyksiä kiitos. :flower:
Mulla on paha olla jo ilman tollasia kyselyitä.

 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Mites nuo elatustukihommat, kun nehän haetaan vissiin kelalta? Ja lasten tapaamiset, joka toinen viikonloppuko? On ko kokemuksia, lapset 2v ja 4v.

Minä olen siis tuo ap. :snotty:
No miksei mies maksa niitä elareita? Joku tuloton luuseri vai?
Asiallisia vastauksia ja kysymyksiä kiitos. :flower:
Mulla on paha olla jo ilman tollasia kyselyitä.
Plaaplaaplaa, olisit tyytyväinen että pääset eroon ääliölstä jolla ei ole varaa elättää omia lapsiaan!

 
Piimä
Mä oon justiin eroamassa ja olen myös vielä epätietoinen noista kaikista jutuista. Sossun lastenvalvojalla sovitaan tuo paljonko mies maksaa sulle elatustukea ja lasten tapaamiset. Saatiin aika vasta maaliskuun puoleen väliin ku tammikuun alussa sen ajan tilasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Mites nuo elatustukihommat, kun nehän haetaan vissiin kelalta? Ja lasten tapaamiset, joka toinen viikonloppuko? On ko kokemuksia, lapset 2v ja 4v.

Minä olen siis tuo ap. :snotty:
No miksei mies maksa niitä elareita? Joku tuloton luuseri vai?
Asiallisia vastauksia ja kysymyksiä kiitos. :flower:
Mulla on paha olla jo ilman tollasia kyselyitä.
Plaaplaaplaa, olisit tyytyväinen että pääset eroon ääliölstä jolla ei ole varaa elättää omia lapsiaan!
Sä et tiedä meidän tilanteesta yhtään mitään! :kieh: Ehkä elatustuen syy on muukin kuin työtön luuseri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Mä oon justiin eroamassa ja olen myös vielä epätietoinen noista kaikista jutuista. Sossun lastenvalvojalla sovitaan tuo paljonko mies maksaa sulle elatustukea ja lasten tapaamiset. Saatiin aika vasta maaliskuun puoleen väliin ku tammikuun alussa sen ajan tilasin.
Miten te meinasitte hoitaa lasten tapaamiset siihen saakka? Jaksamisia sinullekkin! :flower:

Täytyy heti huomenna soitella sossuun ja ruveta hommaamaan nuoremmalle hoitopaikka kun opiskelen. Saa nähdä miten suhtautuu kun on ollut tähän asti isänsä hoidossa kotona.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Mites nuo elatustukihommat, kun nehän haetaan vissiin kelalta? Ja lasten tapaamiset, joka toinen viikonloppuko? On ko kokemuksia, lapset 2v ja 4v.

Minä olen siis tuo ap. :snotty:
siis elatustuenhan maksaa elatusvelvollinen, eli mies, jos sinä jäät lapsien kanssa. Ellei mies ole vailla tuloja.
 
Ahaa, no jos mies ei pysty maksamaan, niin sitten haetaan elatustukea Kelalta. Siihen tarvitaan kuitenkin elatussopimus, ja se tehdään lastenvalvojalla. Uskoisin, ettei sitä kuitenkaan voi tehdä, ennen kuin mies virallisesti asuu muualla, hänen täytyy siis kai hommata asunto itselleen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ahaa, no jos mies ei pysty maksamaan, niin sitten haetaan elatustukea Kelalta. Siihen tarvitaan kuitenkin elatussopimus, ja se tehdään lastenvalvojalla. Uskoisin, ettei sitä kuitenkaan voi tehdä, ennen kuin mies virallisesti asuu muualla, hänen täytyy siis kai hommata asunto itselleen?
Huomenna aikoi lähteä etsimään asuntoa itselleen, toivottavasti löytää pian asunnon niin saadaan asiat rullaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Huomenna aikoi lähteä etsimään asuntoa itselleen, toivottavasti löytää pian asunnon niin saadaan asiat rullaamaan.
No toivottavasti. =) Sinne lastenvalvojalle kannattaa tosiaan soittaa heti huomenna, että saatte sitten nuo elatus- ja tapaamisajat sovittua. Siinäkin saattaa mennä hetki että saatte ajan sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Huomenna aikoi lähteä etsimään asuntoa itselleen, toivottavasti löytää pian asunnon niin saadaan asiat rullaamaan.
No toivottavasti. =) Sinne lastenvalvojalle kannattaa tosiaan soittaa heti huomenna, että saatte sitten nuo elatus- ja tapaamisajat sovittua. Siinäkin saattaa mennä hetki että saatte ajan sinne.
Ok, Kiitokset sinulle! :flower:
 
vieras
Elatustukea varten lastenvalvojalle aika ja toki miehen pitää ihan ekaksi asua muualla. Lastenvalvojalla molemmat esittää todistukset tuloistaa ja mm. vuokrasoppari mieheltä jne. jos tulot on riittävän pienet niin muutama kk eteenpäin nolla soppari jolla saa tuen kelalta joka pitää erikseen anoa. Ja noita soppareita tarkastetaan muutaman kk välien jos sillä nollalla on.
Ihan ekaksi siis se että se toinen puolisko muuttaa kämpästä pois.
 
Piimä
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Mä oon justiin eroamassa ja olen myös vielä epätietoinen noista kaikista jutuista. Sossun lastenvalvojalla sovitaan tuo paljonko mies maksaa sulle elatustukea ja lasten tapaamiset. Saatiin aika vasta maaliskuun puoleen väliin ku tammikuun alussa sen ajan tilasin.
Miten te meinasitte hoitaa lasten tapaamiset siihen saakka? Jaksamisia sinullekkin! :flower:

Täytyy heti huomenna soitella sossuun ja ruveta hommaamaan nuoremmalle hoitopaikka kun opiskelen. Saa nähdä miten suhtautuu kun on ollut tähän asti isänsä hoidossa kotona.
Mies ei oo vielä muuttanu muualle, kun ei noita pieniä asuntoja Helsingissä liikoja ole. Enkä ees tiedä mihin on hakemukset laittanu menemään. Kaippa se vapaapäivinä tulee likkoja moikkaamaan ja aion viedä kyllä arkisinkin sen luo kyläilemään, jos sillä on aamuvuorot. Perjantaina tuli postissa tieto, et harkinta aika loppuu 1.7 ja sen jälkeen saa laittaa lopullisen erohakemuksen. Maksaa muuten 79? toi ekahakemusvaihe.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
. Ja noita soppareita tarkastetaan muutaman kk välien jos sillä nollalla on.
Meillä tarkastetaan reilu vuoden välein, ja isällä nollasopimus.
Ei sitä ihan ensimmäistä sopparia tehdä vuodeksi :D
Meillä tehtiin eka ja ainoa sopimus kunnes lapset täyttävät 18 vuotta, he olivat alle 3 v kun erosimme.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
. Ja noita soppareita tarkastetaan muutaman kk välien jos sillä nollalla on.
Meillä tarkastetaan reilu vuoden välein, ja isällä nollasopimus.
Ei sitä ihan ensimmäistä sopparia tehdä vuodeksi :D
Meillä tehtiin eka ja ainoa sopimus kunnes lapset täyttävät 18 vuotta, he olivat alle 3 v kun erosimme.
Nolla sopparit vai?
 

Yhteistyössä