Päätimme juuri avopuolisoni kanssa että alamme yrittämään vauvaa!

  • Viestiketjun aloittaja "jaiks"
  • Ensimmäinen viesti
"jaiks"
Nyt jännittää, voi tärpätä heti tai sitten ei ollenkaan! Apua :)
Pitäisikö tässä nyt alkaa jollekkin vitamiinikuurille vai mitä? :D
Toivottavasti onnistuu! Mikä on se keskimärääränen aika onnistumiseen?
 
"joo"
Muuta ei kannata ottaa, mutta foolihappoa ja d-vitamiinia kyllä. Ja ihan rauhassa, ajoitatte sen puuhailun sinne kuukautiskierron puolväliin ainakin ettekä ala stressaamaan mistään vauvan tekemisestä niin ei tule ylimääräistä stressiä siitä ;)
 
"a.p"
[QUOTE="joo";23028634]Jos oot nuori niin todennäköisesti tärppää puolen vuoden sisällä, jos kolmekymppinen niin voi varautua vuoteenkin.[/QUOTE]

Ok, olemme 21v ja 26v joten ainakin sen puolesta hyvät mahikset. :)
Toivottavasti ei mitään ikäviä yllätyksiä löydy, pelkään nyt jo lapsettomuutta vaikka turhaahan se vielä on :D
 
"vierailija"
Meillä tärppäsi heti. Pillereiden poisjättämisen jälkeen seuraavat kuukautiset tulivat kun lapsi oli 3-4 kuukauden ikäinen. Olin 30 vuotias. Voit varautua raskautumaan heti tai sitten oikein hullusti käydessä tahkoatte vuosikausia.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";23028635]Minkä ikäisenä alotitte yrityksen?[/QUOTE]

Oltiin kahdenkympin puolessavälissä, nyt alkaa kolmenkympin puoliväli häämöttää. Ei kannata pelästyä, jos hoitoja jossain vaiheessa tarvitsee. Luultavasti teillä kuitenkin tärppää alle kolmen kuukauden :)
 
Onnea yritykseen! Itse tapasin sulhaseni viime kesänä ja päätimme jättää ehkäisyn pois, rakkausvauva olisi tervetullut. Mutkia suhteeseen ehti tulla jo monta kertaa, sovinto on sekin toistunut ja joka kerta peiton päällä!
Nyt olemme uuden vuoden kunniaksi puolen vuoden seurustelun jälkeen tilanteessa, jossa alan pikkuhiljaa uskoa olevani raskaana: tähän asti säännöllisten kuukautisten alkamispäivä oli ja meni perjantaina. Sunnuntaiaamuna nenä herkistyi hajuille kuten ei ikinä ennen, ja melkein yökin aamupäivän. Huimausta sanoi sulhanen aika selväksi merkiksi, ja alkoi suunnitella kehdon nikkaroimista. Minä en usko ennen kuin plussaan eli näen kaksi viivaa testiliuskassa.
 
"äiti"
alkuperäiselle: Onnea ja rentoutta yritykseen! Foolihappoa suositellaan. Sillon kun me "yritettiin vauvaa" niin luin jostain keskustelupalstalta että greippi tekis jotain hyvää.. En muista enää mikä siinä oli pointti muuten mutta siis että auttais hedelmöittymisessä. Join sitten parilla kierrolla greippimehua,ja tulin raskaaksi. En usko että ilman tota mehua olis vauva jääny tulematta,mutta kun olin etukäteen tottunu mehun makuun niin se oli lopulta sitten greippi/-mehu mikä auttoi pahoinvointiin mulla..

Mother Mary: Testaatko huomenna vai millon? Tulehan sitten kertomaan kuin kävi! Itellä oli mukamas millon mitäkin oireita aina heti ku menkat myöhässä,mutta sillon kun olin _ihan_varma_ etten ole raskaana ja testasin vaan kun sattui kaapissa testi olemaan,niin plussahan sieltä pamahti! Mutta jos olet raskaana,niin paljon onnea!
 
"vieras"
Foolihappoa joo, ellet syö hyvin runsaasti vihanneksia (esim parsakaalia). Miesten sperman laatua parantaa E-vitamiini ja tupakoimattomuus, mutta se pitäis aloittaa jo kolmisen kuukautta ennen yritystä (eli parilla päivällä ei vielä ehdi olla merkitystä)

Onnea yritykseen :flower:
 
Yrittänyttä ei laiteta
Onnea yritykseen. Meillä toinen yritysvuosi ja aloitan pian clomifen hormoonihoidon ja mies menee speramtutkimuksiin.
Suhde hieman riekaleina mutta ei tässä mitään.
 
v
[QUOTE="vieras";23029026]voiko totta foolihappoa syödä varuiks vaikka ei olis raskauskaan vielä suunnitteilla vaikka noin vuoden sisällä?[/QUOTE]

Yes. Kaikki nuoret naiset voi syödä foolihappolisää, Suomessa useimmilla vähän puutetta. Joissain maissa sitä lisätään elintarvikkeisiin, Suomessa ei.
 

Yhteistyössä