Päikkäreiden poisjäännistä

Mulla on vilkas tytteli, kohta kolme vee. Häntä ei saa enää päiväunille hyvällä eikä pahalla. Hän jätti ne aika yhtäkkiä pois, oli nukkunut sitä ennen tunti jopa pari tuntia päivässä, nukkui yönsä silti hyvin, noin 10 tuntia.

Päiväunien poisjäännin jälkeen, josta on aikaa kulunut jo viikkoja, hänen yöunensa ei pidentynyt ollenkaan, nukkuu noin 20.30 -6.30, eli kymmenisen tuntia. Hän on selvästi aivan väsynyt ja kiukkuaa sitä, hyvin itkuherkkä eikä jaksa keskittyä oikein mihinkään. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mua ei haittaa vaik päikyt jäis poiskin, mut tuo yöuni ei tunnu riittävän. Mitenkä paljon muut kolmivuotiaat nukkuu? Tiedän toki, että se on yksilöllistä, ettei vertailusta sikäli hyötyä ole.
 
meilläkin 3vee poika jätti tossa pari kuukautta sitten yhtäkkiä päikyt pois,ei saanut millään enää päikkäreille,en viitinyt sitten taistella ja jätin suosiolla ne pois,alkuun oli tosi väsyny jo 5-6 aikaan illalla eikä yöunet alussa pidentynyt yhtään.

parin viikon päästä alkoi paremmin jaksaa illat kiukuttelematta ja rupesi nukkumaan aamullakin pidempään,ja illalla meni jo 8jälkeen nukkumaan ja heräili 8-9aikaan aamulla.nyt alotettiin tarha joten päiväunet taas maistuu,niin tarhassa kuin kotonakin.herää kyllä jo vapaapäivinäkin seiskan maissa.jää varmaan rytmi viikolla päälle kun noustaan jo kuuden aikaan.

neuvoja en kyllä osaa antaa,mutta luulen et vois olla ohimenevä vaihe taikka sit rupee pikkuhiljaa tottumaan ilman päikkyjä ja jaksamaan paremmin,ja eiköhän siitä sitten yöunetkin pidenny.

:flower:
 
Sitä tottumista tässä olen odotellutkin, pitääkö useita kuukausia odottaa. Melkeinpä yöunet siitä lyhentyi, tänäänki heräs jo kello kuusi, eikä millään jatka uniaan. Nukkuu melkein kuin aikuisten yöunet, huh.
 
Siis ei nuku päikkäreitä, jos noin aikaisin herää, se just ongelmana onkin. Kaikkia konsteja olen yrittänyt, oikeastaan ainoastaan autoilu, kymmeniä kilometrejä tepsii. Joskus erittäin harvoin auttaa, jos itse menen nukkumaan hänen kans samaan huoneeseen ja olen ihan hiljaa puolisen tuntia, mutta sängyssä hän harvoin sit kuitenkaan pysyy. Rattaista hän tulee pois, repelee kaikki vyöt jne.
 
Toi aika on aika rassaavaa, kun päikkärit jää pois. Meillä meni aika kauan että poika poika ei kiukutellu iltaisin kun oli väsynyt ja nyt kesälläkin nukahti kerran illalla kuuden jälkeen päiväunille ja kukku sitten puolikahteentoista yöllä. :eek: Meillä poika ( silloin 2v8kk) saatto nukahtaa välillä rattaisiin kun käytiin kaupassa iltapäivällä ja joskus taas ei nukahtanu millään, sillon nukku kun oli jotain ohjelmaa iltapäiväksi. Eli tosi mukavaa aikaa kun ei ikinä tienny nukkuuko vai eikö. Meillä poika on ollu päikkäreiden pois jäännin jälkeen vähäuninen ja nukkuu yleensä alle 12 tuntia vuorokaudessa. No eipä tuo kuopuskaan (1v3kk) paljoa paremmaksi laita vaikka nukkuu päikkärit (onneksi).

Päivien lyhentyminen saattaa myös vaikuttaa siihen että lapset alkavat taas nukkumaan pidempään, voisi aikankin toivoa.

Jaksamista! :hug:
 
Meillä tyttö jätti päikkärit pois 2-v ja illat oli aika kritinää kun oli väsynyt. Heräsi kuienkin aina samaan aikaan kuin ennenkin elikkä 7:30. Nukkumaan muistaakseni laitoimme viimeistään kahdeksalta, et melkein 12 h tuli. Nykyäänkin laitan tytön sänkyyn 19:30-20 ja nukkuu yleensä 8-9 =)

Oletko koittanut laittaa nukkumaan aikasemmin, jos kuitenkin nukkuisi edes siihen normaaliin saakka niin olisi tuo uniaika pitempi? Vai tekeekö temput ja herää silloin vielä aikasemmin?
 
Olen yrittänyt tosiaan laittaa illalla aikaisemmin, joskus jo kahdeksaltakin. Tekee tosiaan sen tempun, että herää vielä aikaisemmin. Jos myöhään laittaa nukkumaan, sekään ei sit auta, että aamulla nukkuis pidempään. Kai kaikki aikanaan tasaantuu, surku mua häntä itseään eniten käy, vaikka itte jaksaiskin. Hän kun selvästi ei hyvin voi noilla unilla.
 

Yhteistyössä