Päivä Pietarissa-risteilyt, kokemuksia?

Saa kertoa ihan kaikkia kokemuksia. Sen tiedän että päivässä ei paljoa ehdi näkemään mutta pidempään ei tällä haavaa ole mahdollista olla.
Mitä kautta olette matkan varanneet ja mihin hintaan?
Millaiset hytit laivoissa ja mikä tuo shuffle-bussihomma on?

Saattaisin olla kiinnostunut myös Allegrolla Pietarissa käynnistä.
 
Viimeksi muokattu:
Carnival
Minuakin kiinnostaisi. Etenkin kokemukset sviiteistä kiinnostaisivat. Meillä myös tilanne, ettei hotelliin ehtisi jäädä, joten kannattaakohan edes yhdeksi päiväksi mennä.
 
Mä olen käynny aika useesti just laivalla niin ei tartte viisumia.
Halvinmatka oli 100e , lapsen kanssa yhteensä.
Hinta sisälsi laivamatkan , yhden aamiaisen kahdelle, bussiliput kahdelle meno-paluu satamasta Iisakinkirkolle

Kannattaa seurata tarjouksia.

Ollaan otettu aina bluokan hytti koska laiva lähtee illalla ja on aamulla perillä niin se hytti on meille vaan nukkumista varten eikä olla siksi tarvittu mitään hienouuksia. b luokan hytti on siisti hytti kuitenkin ja on kannella joista pääsee maihin.

Bussi ajaa satamasta Iisakin kirkolle ja siitä on n.10min kävelymatka pääkadulle nevskille josta pääsee näppärästi metroonkin.

Laivalla on venäjänkielistä palvelua myös jotkut osaa enkkkua ja suomeakin joku.

Passitarkastukseesa menee aikaa kaikkein eniten mennen tullen siihen kannattaa varautua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: as if
"vieras"
Mites tuo viisumiasia? Valmiilla risteilyllä mennään kai ryhmäviisumilla? Saako silloin kaupungilla liikkua vapaasti omin päin vai pitääkö kulkea ryhmän mukana kaiken aikaa? Ehtiikö tuollasessa päivän maissakäyntireissulla käydä esim. Eremitaasissa?
 
Laivalla jos menee ei tarvitse viisumia, voi ottaa vaikka 3päivän matkan hotelliyöpymisellä niin ei tarvi viisumia, edellyttää että meet laivalla ja tuut laivalla takas.

Junalla jos meet päiväksi, pitää olla viisumi.
 
"vieras"
Laivalla jos menee ei tarvitse viisumia, voi ottaa vaikka 3päivän matkan hotelliyöpymisellä niin ei tarvi viisumia, edellyttää että meet laivalla ja tuut laivalla takas.

Junalla jos meet päiväksi, pitää olla viisumi.
Ai niin, se menee noin! Mutta jos haluaa matkasta selvitä nopeammin, niin toiseen suuntaan bussi tai juna olisi aika hyvä. JOS sen viisumin joutuu ottamaan niin onko sulla kokemusta miten sillon ton liikkumisen kanssa on?
 
Omatoimimatkalla saa liikkua ´miten vain, mulla ei ole ryhmänä kokeumusta, meen mielummin omatoimimatkalla.
Ainakin sen olen kuullut että matkanjärjestäjä ottaa aina se ryhmäviisumin jolloin on myös tultava samlla kyydillä pois.

Mutta itehän voi omatoimimatkalla mennä laivalla , ottaa viisumin sitä ennen ja tulla vaikka junalla pois.

Täällä on laivamatkoista oikein kattava tietopaketti.

???????? ???????? St. Peter Line ??????? ????????????? ?????? ?? ????? Silja Line > Home
 

Yhteistyössä