Päivähoidon alkaminen ja sikainfluenssa??

  • Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti
hui
Meidän 3v ja 4.5 aloittavat päiväkodin 2vk päästä. Nuoremmalla astma. Pelottaa että takuulla sieltä tarttuu sikainfluenssa jo syksyn kuluessa, kun kaikki taudithan sieltä tarttuu kun lapsia 20 ryhmässä... :0
 
v
Meillä ei ollenkaan ajankohtainen asia, koska vauva syntyy kohta ja esikoinenkin näin ollen kotihoidossa, mutta kiinnostaa vaan tietää, että jääkö teillä lapset kotihoitoon ihan tämän sikainflun vuoksi?
 
vieras
Kyllä noi kaikki mahdolliset taudit aina kiertää koko ryhmän läpi. Ei auta kun toivoa parasta, jos tauti iskee niin sit vaan parannellaan. Niin ne muutkin pk lasten vanhemmat tekee.
 
tervettä syksyä kaikille!
Samoissa aatoksissa täällä. Eskari alkaa niin pikkupakko mennä. Ja minäkin sain ensimmäistä kertaa elämässäni töitä, ei sellaista voi jonkun possuflunssan takia ohittaa.

Toivotaan parasta ja ollaan pelkäämättä pahinta kun ei se pelkääminen mitään auta! =)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä ei voi enää jäädä kun nuorempi täytti 3, mun on pakko mennä jo töihin ei ole varaa jäädä enää kotiin
No meillä lapsi 3,5 mutta miehen palkalla eletään ainakin tämä syksy. Teemme mitä vain lpasen hengen tähden.:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä ei voi enää jäädä kun nuorempi täytti 3, mun on pakko mennä jo töihin ei ole varaa jäädä enää kotiin
No meillä lapsi 3,5 mutta miehen palkalla eletään ainakin tämä syksy. Teemme mitä vain lpasen hengen tähden.:)
no meillä ei eletä pelkällä miehen palkalla.. ja veikkaan ettei monessa muussakaan perheessä.. Tuo kotiinjäänti sikainfluenssan takia ehkä mielestäni liioiteltua, mutta mikäs siinä jos hoitovapaata voi vielä jatkaa eli lapsi alle 3v, silloin hyvö juttu, alle 3-vuotiaathan ovat riskiryhmää.
 
joopa joo
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä ei voi enää jäädä kun nuorempi täytti 3, mun on pakko mennä jo töihin ei ole varaa jäädä enää kotiin
No meillä lapsi 3,5 mutta miehen palkalla eletään ainakin tämä syksy. Teemme mitä vain lpasen hengen tähden.:)
Ylireagointia ja hysteeristä, voitte saada sen taudin kauppareissulla. vai onko teittä isokin pakastin?
 
voi teijän kanssa
Ootte kyllä vähän hysteerisiä! Ette varmaan edes käy kaupassa. Tai se tauti voi tulla teille postiluukusta, aatelkaa jos postinjakajalla on sikatauti..... Teipatkaa postikuullu umpeen.
 
Meillä tyttö menee taas ens kuussa hoitoon, on ollu nyt kesälomalla. Mutta kieltämättä hieman on alkanu mietityttää.. Olikse just viime viikolla ku uutisissa sitä sanoivat että pk-seudulla siihen aikaan ku koulut alkais, joudutaan sulkemaan päiväkoteja ja kouluja ku niin paljo porukkaa sairastaa sikainfluenssaa. Eli suunnillee puolet pk-seudun väestä.

En sit tiä et miten pitää noi ennustukset paikkansa.. Mut hieman se pistää mietityttää. Vielä ku itte on duunis ala-asteella..
 
dooris
Siinä tapauksessa, että on vauva talossa niin ei ole yhtän ylireagointia pitää lapsi syksyn poissa hoidosta. Isommilla on jo parempi vastustuskyky, joten liioittelua lykätä yli 3-vuotiaan hoidonaloitusta.

Jokainen, jolla lapsia päiväkodissa on tietää kyllä kuinka helposti flunssa siellä tarttuu. Ei mitään verrattuna vaikka kauppoihin yms.
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä ei voi enää jäädä kun nuorempi täytti 3, mun on pakko mennä jo töihin ei ole varaa jäädä enää kotiin
No meillä lapsi 3,5 mutta miehen palkalla eletään ainakin tämä syksy. Teemme mitä vain lpasen hengen tähden.:)
Jääkö teillä mieskin kotihoitoon?
 
la loppu syksystä
Alkuperäinen kirjoittaja dooris:
Siinä tapauksessa, että on vauva talossa niin ei ole yhtän ylireagointia pitää lapsi syksyn poissa hoidosta. Isommilla on jo parempi vastustuskyky, joten liioittelua lykätä yli 3-vuotiaan hoidonaloitusta.

Jokainen, jolla lapsia päiväkodissa on tietää kyllä kuinka helposti flunssa siellä tarttuu. Ei mitään verrattuna vaikka kauppoihin yms.
Meille on vauva tulossa ja jatkaa päiväkodissa loman jälkeen jos vaan on tilaa. Eli kävisi muutamana päivänä kuukaudessa, näkee kavereita ja viihtyy siellä hyvin. en ota pois jos tilaa on.
 
gfgfg
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä ei voi enää jäädä kun nuorempi täytti 3, mun on pakko mennä jo töihin ei ole varaa jäädä enää kotiin
No meillä lapsi 3,5 mutta miehen palkalla eletään ainakin tämä syksy. Teemme mitä vain lpasen hengen tähden.:)
Hahhaaa!!!!!!!!!! Ei hyvää päivää.
 
mimosa
Jos lapsella on astma ja on päiväkodissa niin on täysin luonnollista, että vanhemmat ajattelevat lapsen terveyden parasta ja pitävät lapsen alkusyksyn kotona. Niin teen myös minä etenkin mieheni - joka on keuhkolääkäri - tahdosta.
 

Yhteistyössä