PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:26 vieras kirjoitti:
palkat menee vuokraan ja lastenhoitomaksuihin ja ruokaan ja työssäkäymiseen ja muihin laskuihin ja jää saman verran kuin jollain, joka opiskelee ja hoidattaHmmm. Täytyy myöntää, että joskus on käynyt kateeksi, kun itse tekee "sääntöjen"mukaan kaiken, ensin opiskelut, työt, mies naimisiin ja sitten lapset ja a ilmaiseksi lapsensa ja maksattaa muilla vuokransa ja siis elää kokonaan yhteiskunnan tukien varassa.Ja kun ei tosiaan tiedä, aikooko koskaan oikeasti mennä edes töihin, kuten tuossa tuo teiniäiti maida. Kotonaan oleili itsekseen ja lapsi hoidossa. Ei mitään aikomusta töihin tai mihinkään mutta se lapsikin vielä hoidossa.

Mutta eihän tämä muuta mitään. Alkoholisoituneet työttömät vanhemmat varmasti saavat sossusta (tai jostain) rahan siihen minimimaksuun.
se on ollut SUN VALINTA. kunnioita myös toisten valintoja. itsekin olen töissä ollut, sitten kolme vuotta kotona lapsen kanssa ja nyt opiskelen. ja niin. naimisiin en ole vieläkään mennyt :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:26 vieras kirjoitti:
palkat menee vuokraan ja lastenhoitomaksuihin ja ruokaan ja työssäkäymiseen ja muihin laskuihin ja jää saman verran kuin jollain, joka opiskelee ja hoidattaHmmm. Täytyy myöntää, että joskus on käynyt kateeksi, kun itse tekee "sääntöjen"mukaan kaiken, ensin opiskelut, työt, mies naimisiin ja sitten lapset ja a ilmaiseksi lapsensa ja maksattaa muilla vuokransa ja siis elää kokonaan yhteiskunnan tukien varassa.Ja kun ei tosiaan tiedä, aikooko koskaan oikeasti mennä edes töihin, kuten tuossa tuo teiniäiti maida. Kotonaan oleili itsekseen ja lapsi hoidossa. Ei mitään aikomusta töihin tai mihinkään mutta se lapsikin vielä hoidossa.

Mutta eihän tämä muuta mitään. Alkoholisoituneet työttömät vanhemmat varmasti saavat sossusta (tai jostain) rahan siihen minimimaksuun.
se on ollut SUN VALINTA. kunnioita myös toisten valintoja. itsekin olen töissä ollut, sitten kolme vuotta kotona lapsen kanssa ja nyt opiskelen. ja niin. naimisiin en ole vieläkään mennyt :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä. :whistle: ;)

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
 
Aivot hoi
Hei yh:t ja opiskelijat: TE OLETTE SAAMASSA LÄHIAIKOINA ITSEKIN KOROTUKSIA, ÄLKÄÄ SIIS JUMANKEKKA VIITSIKÖ VALITTAA KAIKESTA!!
15% korotus opintotukeen tulee jo ensi syksynä, mikä on nopeaa toimintaa kun otetaan huomioon kuinka iso summa loppujen lopuksi kyseessä. Minimi-elarit ym. nousee kanssa. Joten nyt ne leipäluukut tukkoon, jookos?

Ei ole meidänkään perheellä varaa juuri mihinkään, työtön olen ja mies opiskelija. Elämä on välillä hiton rankkaa, mutta keksin kyllä parempiakin valittamisen aiheita kuin se, että hoitomaksut nousee kahteenkymppiin nollasta. :kieh: Käyttäkää vähävaraiset niitä tukia, joihin olette oikeutettuja ja LOPETTAKAA ELÄMÄNNE VAIKEAKSI TEKEMINEN. Ei meistä kukaan elä varmaankaan loppuikäänsä sossun tuella, joten maksamme kyllä sitten veroina aikoinaan nuo tukisummat takaisin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:38 Mya kirjoitti:
Kannattaa kai sitten lopettaa opiskelut ja jättäytyä koko loppuiäksi sossun (yhteiskunnan, eli teidän) elätettäväksi.
Meikäläiselle ainakin se 18 euroakin on iso summa kun kuukauden tulot ovat tällä opiskelijalla 213 euroa.

Törkeetä miten joku jaksaa kadehtia köyhiltä lapsiperheiltä tuollaista pientä etuutta...tuskin teillä keski- ja hyvätuloisille tuollainen 18 euroa mitään merkitsee, meillä se taas merkitsee sitä, että loppukuusta ollaan jokunen päivä ilman rahaa.
Tosi kauheeta kun ihmiset jaksaa kadehtia niitä, joilla jo muutenkin on vaikeeta.
No suomalaisen perusluonne on kateellinen.

Niin ja eikös sekin ole yhtälailla "teiltä" pois kun ainkain meidän perhe joutuu sitten kinuamaan sen 18 euroa sossusta....(missä järki??)

No jotain tällaista oli odotettavissa kun porvarit pääsivät valtaan...en ole yllättynyt, mutta surullinen kylläkin.
Kyllä minä aikoinani opiskelijana paremmin pärjäsin kuin nyt asuntovelkaisena . Ja 18 euroa on noin 120 markkaa, minulle valtavan iso raha, ja vielä isompi on 300 euroa, jonka maksan omista lapsistani. Lähes 2000 markkaa. Päivähoitomaksut ovat todella korkea laatuun nähden. Minua harmittaa joskus, että maksan isoja maksuja, ja toiset ovat ilmaiseksi. Se ei ole oikein. Ei ole rahaa lomamatkoihin, vain ruokaan ja asumiseen, vaikka töissä käy.
 
Olen työttömänä välillä töissä, miten saa pätkiä. Maksan työttömyyskorvauksesta josta jää verojen jälkeen käteen 480e, maksan tosta summasta päivähoitomaksua 155e ja lapset ovat vain 4h eskarissa, ja vaikka eskari on ilmanen, ni silti minä joudun maksamaan varatusta kokopäiväpaikasta.
Kaverilla 2 lasta hoidossa, 8h joka päivä, toinen eskarilainen toinen alle 3v, äippä töissä samoin iskä, päivähoitomaksu 0e.

Epäreilua.
Nyt meillä on 3pv sopimus ja joudun maksamaan edelleen, pienestä työttömyysrahastani
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:41 näinpä kirjoitti:
pienituloiset maksaisivat 18e x 12 kk, eli 216 e vuodessa, EI PAHA =)
Nii... eli suurinpiirtein yhden kuukauden opintotuki vuodessa. kyllä se opiskelijalle on paljon. Ollaanko sitten joulukuu syömättä?

Niin.. ja tosiaan hallitus aikoo nostaa opintotukia.. Hyvä juttu! Mutta tää on just tätä.. Otetaan sitten toisaalta ne rahat pois.. Samoin ku yh:t saa lapsilisään korotuksen, mutta sitten joutuvat maksamaan päivähoidosta. Eihän tässä ole mitään järkeä :headwall:
 
Lunatic
työssäkäyvät pienipalkkaset YH:t eivät millään tule pärjäämään palkallaan, vaan joutuvat hakemaan kuitenkin apua sos.toimelta...
Mitäköhän se hallitus luulee hyötyvänsä siitä että sossunjonoja kasvatetaan ja ihmisiä juoksutetaan luukulta luukulle????
Voi pyhä YKSINKERTASUUS, KULTALUSIKKA SUUSSA SYNTYNEET MAMMANPOJAT JA TYTÖT onkin oikeita ihmisiä päättämään meiän asioista... aaargh.
Järjen riemuvoittoja suorastaan koko kööri.

:whistle: :LOL: :( <br><br>
 
autsis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:41 näinpä kirjoitti:
pienituloiset maksaisivat 18e x 12 kk, eli 216 e vuodessa, EI PAHA =)
Ihan oikeasti!
Laskeppa nyt mitä se 213? kk tekee per pv...

Vähän yli 7 ? jolla pitäisi siis kattaa kaikki päivän kulut... juu ei riitä ei.
Sitten lasket kuinka monta päivää pitäisi LAPSENKIN olla syömättä kotona jotta tuo minimi saataisi maksettua... Puolipäiväinen siis kerkeäisi mennä aamulla tarhaan syömään aamupala ja lounas. Välipalaakaan ei saisi.

Juu sossuun vaan! :/ tosi kiva juttu. Onneksi Espoossa pääsee kesällä puistoon syömään vielä ilmaiseksi kun on omat ateria kulhot mukana :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:46 opiskelija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:41 näinpä kirjoitti:
pienituloiset maksaisivat 18e x 12 kk, eli 216 e vuodessa, EI PAHA =)
Nii... eli suurinpiirtein yhden kuukauden opintotuki vuodessa. kyllä se opiskelijalle on paljon. Ollaanko sitten joulukuu syömättä?

Niin.. ja tosiaan hallitus aikoo nostaa opintotukia.. Hyvä juttu! Mutta tää on just tätä.. Otetaan sitten toisaalta ne rahat pois.. Samoin ku yh:t saa lapsilisään korotuksen, mutta sitten joutuvat maksamaan päivähoidosta. Eihän tässä ole mitään järkeä :headwall:
Joo, ei olekaan mitään järkeä, ihan kuin hölmöläisten peitto, ku ntoisesta päästä leikataan ja toiseen päähän liimataan :LOL: Ja yllätys, yllätys, opintotuki nousee vasta 2008 syyslukukaudella
 
autsis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:45 minä75 kirjoitti:
Olen työttömänä välillä töissä, miten saa pätkiä. Maksan työttömyyskorvauksesta josta jää verojen jälkeen käteen 480e, maksan tosta summasta päivähoitomaksua 155e ja lapset ovat vain 4h eskarissa, ja vaikka eskari on ilmanen, ni silti minä joudun maksamaan varatusta kokopäiväpaikasta.
Kaverilla 2 lasta hoidossa, 8h joka päivä, toinen eskarilainen toinen alle 3v, äippä töissä samoin iskä, päivähoitomaksu 0e.
Miten tuo on mahdollista?

Suosittelen että tarkistutat tulosi päivähoitomaksujen toimistolla.
 
jjjsjsjsjsjsj
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä. :whistle: ;)

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
No en ole MaidA:lle kateellinen. Ehkä hänen ryhmänsä sais kaikki olla päivät hoidossa.... Miten 22-v. on voinu maksaa jo niin paljon veroja et on vaatimassa rahojaan takas.... Ai ai
 
Mya
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:44 Aivot hoi kirjoitti:
Hei yh:t ja opiskelijat: TE OLETTE SAAMASSA LÄHIAIKOINA ITSEKIN KOROTUKSIA, ÄLKÄÄ SIIS JUMANKEKKA VIITSIKÖ VALITTAA KAIKESTA!!
15% korotus opintotukeen tulee jo ensi syksynä, mikä on nopeaa toimintaa kun otetaan huomioon kuinka iso summa loppujen lopuksi kyseessä. Minimi-elarit ym. nousee kanssa. Joten nyt ne leipäluukut tukkoon, jookos?

Ei ole meidänkään perheellä varaa juuri mihinkään, työtön olen ja mies opiskelija. Elämä on välillä hiton rankkaa, mutta keksin kyllä parempiakin valittamisen aiheita kuin se, että hoitomaksut nousee kahteenkymppiin nollasta. :kieh: Käyttäkää vähävaraiset niitä tukia, joihin olette oikeutettuja ja LOPETTAKAA ELÄMÄNNE VAIKEAKSI TEKEMINEN. Ei meistä kukaan elä varmaankaan loppuikäänsä sossun tuella, joten maksamme kyllä sitten veroina aikoinaan nuo tukisummat takaisin.
Niinpä...sinne meni se 15% korotus...joka olisi kyllä ollut enemmän kuin tarpeeseen. Ja kyllä minä käytän joka hemmetin tukilantin, jonka saan, mutta liian vähänhän se on. Opiskelen muuten sen takia, että tulevaisudessa ei noita tukia tarvitsisi ottaa vaan voisi ihan itse elättää itsensä. Nyt meikäläisellä toinen vaihtoehto on painua sossun luukulle. Mun mielestä tässä nyt tekee elämän vaikeaksi ne, jotka kadehtii tuota pientä etuutta, jolla ei suurimmalle osalle täällä olijoista ole p...kankaan väliä.
Mä en oikeesti voi ymmärtää tällasta pahantahtoisuutta ja kateutta. Eläkää ihmiset omaa elämäänne älkääkä kadehtiko muita (ainakaan niitä joilla menee heikommin kun itsellänne)

Oikeesti huh huh mitä porukkaa...
 
MamisKukkeli harmaa
Okei, sen oon tienny että opiskelijat saavat ilmaisen hoitopaikan varsinkin yh:t..mutta että työttömät vievät lapsensa hoitoon vaikka kotona ovat muutenkin!! ei ei ,sellainen käytäntö pois!!

mutta oikeesti, mistä minä yh/opiskelija maksan hoitomaksun!

senkö takia he ovat korottamassa opintorahaa että sitten se raha menee meidän lasten päivähoitomaksuun!!! siinäkö on taas ollut järkevä hallitus lyömässä päitä yhteen!!! HEI HALOO!!!

Miksei kansanedustajien ja ministereiden palkkoja jo pienennetä!! no ei ku ne päättää niin tärkeistä asioista kuin se että mikäs moottoritie nyt korjataan ja kuinka monella miljoonalla!! Äh, kyllä taas laittaa suomen politiikka vihaks :headwall:
 
Maida:miten edes kehtaat puhua laatuajasta,kun viet kuitenkin lastasi monta krt/vko hoitoon...haluisikohan lapsesi äidin kanssa laatuaikaa....Uskomatonta!Jotenkin ehkä ymmärtäisin hoidon jos olisi vaikkapa 1pv/vko,saisit kyllä menosi sovittua kun tietäisit etukäteen mikä pv sulle käy...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:50 jjjsjsjsjsjsj kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä. :whistle: ;)

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
No en ole MaidA:lle kateellinen. Ehkä hänen ryhmänsä sais kaikki olla päivät hoidossa.... Miten 22-v. on voinu maksaa jo niin paljon veroja et on vaatimassa rahojaan takas.... Ai ai
Muakin kiinnosta, miten 22-v lähihoitajaopiskelija (onko edes valmistunut? on voinut maksaa jo itsensä kipeäksi veroja ja pitää saada jo vastinetta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:50 jjjsjsjsjsjsj kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä.

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
No en ole MaidA:lle kateellinen. Ehkä hänen ryhmänsä sais kaikki olla päivät hoidossa.... Miten 22-v. on voinu maksaa jo niin paljon veroja et on vaatimassa rahojaan takas.... Ai ai
Isäntä maksaa koko ajan älyttömiä veroja, alv:tä oon koko ikäni maksanut. Kuustoist vuotiaasta saakka olen tehnyt töitä siihen asti kun ekaa lasta aloin odottamaan. \|O Yritä itse elää lapsen kanssa niin ettet ikinä saa hoitoon vaik mikä tarve olisi!!!!

Ja lyön lisää vettä myllyyn, lapsi ei ollut edes puolta vuotta kun pääsi jo tarhaan!!!!! Jouduin nimittäin leikkaukseen enkä saanut nostella lasta moneen viikkoon, mies ei voinut olla töistä pois....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:50 Mya kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:44 Aivot hoi kirjoitti:
Hei yh:t ja opiskelijat: TE OLETTE SAAMASSA LÄHIAIKOINA ITSEKIN KOROTUKSIA, ÄLKÄÄ SIIS JUMANKEKKA VIITSIKÖ VALITTAA KAIKESTA!!
15% korotus opintotukeen tulee jo ensi syksynä, mikä on nopeaa toimintaa kun otetaan huomioon kuinka iso summa loppujen lopuksi kyseessä. Minimi-elarit ym. nousee kanssa. Joten nyt ne leipäluukut tukkoon, jookos?

Ei ole meidänkään perheellä varaa juuri mihinkään, työtön olen ja mies opiskelija. Elämä on välillä hiton rankkaa, mutta keksin kyllä parempiakin valittamisen aiheita kuin se, että hoitomaksut nousee kahteenkymppiin nollasta. :kieh: Käyttäkää vähävaraiset niitä tukia, joihin olette oikeutettuja ja LOPETTAKAA ELÄMÄNNE VAIKEAKSI TEKEMINEN. Ei meistä kukaan elä varmaankaan loppuikäänsä sossun tuella, joten maksamme kyllä sitten veroina aikoinaan nuo tukisummat takaisin.
Niinpä...sinne meni se 15% korotus...joka olisi kyllä ollut enemmän kuin tarpeeseen. Ja kyllä minä käytän joka hemmetin tukilantin, jonka saan, mutta liian vähänhän se on. Opiskelen muuten sen takia, että tulevaisudessa ei noita tukia tarvitsisi ottaa vaan voisi ihan itse elättää itsensä. Nyt meikäläisellä toinen vaihtoehto on painua sossun luukulle. Mun mielestä tässä nyt tekee elämän vaikeaksi ne, jotka kadehtii tuota pientä etuutta, jolla ei suurimmalle osalle täällä olijoista ole p...kankaan väliä.
Mä en oikeesti voi ymmärtää tällasta pahantahtoisuutta ja kateutta. Eläkää ihmiset omaa elämäänne älkääkä kadehtiko muita (ainakaan niitä joilla menee heikommin kun itsellänne)

Oikeesti huh huh mitä porukkaa...
Minä en voi ymmärtää, että sinä väität tietäväsi, onko tuolla etuudella väliä toisille. Se, että joku käy töissä, ei tarkoita, että sitä rahaa on niin paljon, että ei pas.kalle taivu. Kaikki minun työssäkäyvät tuttuni vain maksavat asuntovelkaa ja syövät ja raha on tiukassa ja tuo summa (päivähoitomaksut ) ovat valtavat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:50 jjjsjsjsjsjsj kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä. :whistle: ;)

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
No en ole MaidA:lle kateellinen. Ehkä hänen ryhmänsä sais kaikki olla päivät hoidossa.... Miten 22-v. on voinu maksaa jo niin paljon veroja et on vaatimassa rahojaan takas.... Ai ai
Sähän just todistit lisää olevasi kateellinen. :whistle: Hyvää yötä Bangkok :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:53 vieras kirjoitti:
Maida:miten edes kehtaat puhua laatuajasta,kun viet kuitenkin lastasi monta krt/vko hoitoon...haluisikohan lapsesi äidin kanssa laatuaikaa....Uskomatonta!Jotenkin ehkä ymmärtäisin hoidon jos olisi vaikkapa 1pv/vko,saisit kyllä menosi sovittua kun tietäisit etukäteen mikä pv sulle käy...
neljä päivää viikossa kokonaan minun kanssa, ja niinä kolmena päivänä suurimman osan päivästä. Anteeksi että lapsenikin nauttii myös muiden kuin minun seurasta....
 
pääsi
lapsen näkökulmasta ehkä joutui tarhaan eikä päässyt, tai pääsikö sittenkin, siinä vasta pulma :eek:
mutta mulle se sun lapsen hoito on ihan sama, kun sinä maksat siitä. minua riepoo ne joiden lapset on tarhassa "kun äiti etsii töitä" ilmaiseksi, vieden paikan joltain joka oikeasti sitä tarvitsee.
terveydellisin syin sallisin ilmaisen hoidon lapselle myös.
 
huikauhiita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:52 keppälerttu kirjoitti:
Mistä ne rahat revitään, jos kaikki on ilmaista?
No mut hei... Kyllähän rikkailla ois varoja mistä viedä :LOL:
laitetaan lisää verotusta esim jos perheellä enemmän kk tuloja kuin 4000? yht.

:D sitten voidaan alkaa leikata työttömiltä, jotka kuitenkin saavat sossusta sen mitä viedään pois. En kanna huolta asiasta, sillä kyllä sossu hoitaa sitten tai kirkon ruoka-apu.

Itse olen työtön ja vien lapsen päiväkotiin jotta hän saisi kunnon ruuan päivittäin ja säästän muutenkin vähiä rahoja. Perheessämme on 3 henkilöä ja tulot 1500? kk josta maksamme vuokran ym laskut. Mies "uusisuomalainen" ja tekee ne työvuorot jotka saa (yö työtä) ja tarvitsee auton käyttöönsä jotta edes se olisi mahdollista työskennellä.
Minua kukaan ei ole työllistänyt vaikka yritän kovasti.
Että ei ne pelkät opiskelijat...
 

Yhteistyössä