PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:30 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:28 Lunatic kirjoitti:
Jihuu porvarit, järjen jättiläiset. Ajakaa ihmeessä YH:t ja muut pienituloset entistä ahtaammalle, sehän teidät saa onnellisiksi.
H.elvetin talidomit! :headwall: :headwall: :kieh:
Kun saavat säästöjä, niin kohta on hyvä korottaa itelleen taas palkkaa...katsotaanpa vaan :kieh:
Olis varmaan kannattanut suurimman osan kotiäideistä ja opiskelijoista jne katsoa vaaleissa ketä äänestivät tai ylipäätään käydä äänestämässä :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:23 teoriaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:19 kookosta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:14 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:10 molemmat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Mistä täällä sikiää käsitys, että työttömien lapset ovat ilmaiseksi hoidossa? Jos toinen on töissä ja toinen hakee töitä, kyllä hoitomaksut ovat täydet, jos ei ole valtavan iso perhe.
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen.. siitä se sikiää. ja jos molemmat on työttömiä, niin onpa sattuma ettei mitään varresta otettavaa paikkaa satu tulemaan kummallekaan vastaan.
Jaa, no jos näin on, tuskin lapsia hoitoon tarvitsee edes laittaa. Toinen hoitaa jos toinen pääsee haastatteluun tai töihin.
ja jos sattuisikin käymään niin hyvä tuuri että sekä isä että äiti pääsisi suurinpiirtein samaan aikaan töihin niin toinen joutuu kieltäytymään työpaikasta koska lapsilla ei ole hoitopaikkaa ja niimpä siinä perheessä on enää yksi joka tuo leipää pöytään koska toiselle on pamahtanut karenssi päälle.
Pyhällä hengelläkö tässä tilanteessa vanhempien pitäisi lapsensa elättää?

Ainiin, unohdin, lapsia ei tehdä ennen kun on 100% varma työpaikka alla yms.
juu, mutta ainakin täällä kunnan velvollisuus on järjestää hoitopaikka 2viikossa, luulisi sen aikaa hoidon järjestyvän joko, vieraalla hoitajalla, työ aloittamisen toisen vanhemman lykkäyksellä, työvuorojen limittämisellä.. kai sen kaks viikkoa vaikka kepin nokassa istuu jos molemmat kerta samalla hetkellä työllistyisi.
Teoriassahan se on totta että hoitopaikan pitäisi järjestyä 2 viikossa mutta käytäntö voi olla aivan jotain muuta, valitettavasti.
Kumma että se hoitopaikka järjestyisi 2 viikossa tällaiselle työllistyvälle ihmiselle jos sellaisillekaan ei sitä löydy jotka kuukausi tolkulla sitä odottaa.

Mutta hei, paistaa se aurinko risukasaankin, karenssissa oleva vanhempihan voisi ihan hyvin hoitaa lapset kotona :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:18 ansiosidonnaisia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:16 Piipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:10 molemmat kirjoitti:
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen..


Noinhan se ei siis mene yksi yhteen, se riippuu täysin päivärahojen määristä mitä saa esim ansiosidonnaisena.
ei mahda näillä olla ansioita ollu elämässään mihin sitoa. niitäkin siis on, ja jos saa hyvää ansiosidonnaista niin mikäs siinä, senkun maksaa vaan kun on kerta vara =)
Niinpä, mutta halusuin siis vain tuoda esille sen tosiasian ettei se työttömyysargumentti sinällään tee yhtään hoitopaikkaa nollamaksulliseksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:19 kookosta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:14 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:10 molemmat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Mistä täällä sikiää käsitys, että työttömien lapset ovat ilmaiseksi hoidossa? Jos toinen on töissä ja toinen hakee töitä, kyllä hoitomaksut ovat täydet, jos ei ole valtavan iso perhe.
molemmat vanhemmat jos on työttömiä, on paikka ilmainen.. siitä se sikiää. ja jos molemmat on työttömiä, niin onpa sattuma ettei mitään varresta otettavaa paikkaa satu tulemaan kummallekaan vastaan.
Jaa, no jos näin on, tuskin lapsia hoitoon tarvitsee edes laittaa. Toinen hoitaa jos toinen pääsee haastatteluun tai töihin.
ja jos sattuisikin käymään niin hyvä tuuri että sekä isä että äiti pääsisi suurinpiirtein samaan aikaan töihin niin toinen joutuu kieltäytymään työpaikasta koska lapsilla ei ole hoitopaikkaa ja niimpä siinä perheessä on enää yksi joka tuo leipää pöytään koska toiselle on pamahtanut karenssi päälle.
Pyhällä hengelläkö tässä tilanteessa vanhempien pitäisi lapsensa elättää?

Ainiin, unohdin, lapsia ei tehdä ennen kun on 100% varma työpaikka alla yms.
Kuntahan järjestää hoitopaikan 2 viikossa, jos sellainen sattuma tapahtuu, että samaan aikaa molemmat pääsevät töihin. tuskin vielä toinen sattuma, että heti samana päivänä alkaa molemmilla työt.
 
pakko komentoida tähän et on se uskomaton toi suomalaisen kateus toista ihmistä kohtaan :/ :/ ( jos naapurilla on erivärinen auto kun aamulla ni se varmaan on vaihtannu sen uuteen tyyliin...) en ala täs ketään erikseen lyttyyn lyömään jokainen tietää mitä on kirjotannu ;) ;)

öitä kaikille :wave: :wave: :wave:
 
minulla ei ole mitään sitä vastaan että pienituloiset koulussa/työssä käyvät saavat lapsilleen ilmaisen hoitopaikan. sitä vastaan minulla kyllä on paljonkin että kotona olevan vanhemman/vanhempien lapsi edes saa hoitopaikan viedä niilta lapsilta jotka sitä todella tarvitsevat! \|O toki on eriasia jos on joku pätevä peruste sille paikalle (esim joku sairaus) mutta se että äiti esim haluaa olla rauhassa vauvan kanssa ja heivataan isompi lapsi päiväkotiin niin saa kyllä minulla sapen kiehumaan! kyllä se niin on että kotona olevien vanhempien lapsilta pitäisi hoitopaikka evätä vaikka he maksaisivat 1000e kuussa siitä!!! prkl! \|O
 
Maksan mielelläni täyden maksun kun tienaankin hyvin. Miks niitä pitäis sakottaa joilla muutenkin tarpeeks vaikeeta kuten yksinhuoltajia ja työttömiä. Ei ne oo rikollisia. En jaksa olla kade toisille jostain ilmaisesta hoitopaikasta. Ennemminkin on noloa, että päättäjät teki tän ratkasun. Miettikääpä sitä kuin moni voi joutua tälläisen #&%?$!* takia sossun luukulle ja ketkäpä sen taas sitten maksaa... Niinpä niin... eli aika onneton hyöty ja etu tästä päätöksestä saadaan!
 
mun mielestä niille jotka käyvät töissä voisi olla tulojen mukaan hoitomaksut. koska on kuitenkin epäreilua maksaa 200 euro kuussa jos tienaa 1200 euroa ja toiset taas 2200 euroa. sitten on heitä ketkä ovat vain kotona pienempien kanssa eivätkä tienaa mitään. mielestäni silloin voisi maksaa jonkinverran. ei tietenkään mitään 200 euroa,mutta vaikka 50 euroa kuussa,riippuen kuinka usein lapsi siellä on. tää on taas se ikuisuuskeskustelu sitten miksi viedä lapsi hoitoon jos on ite kotona... toivottavasti tuosta pääsee sitten hoitotyöntekijätkin osalliseksi ettei vain kunnanjohtajien palkkapussit paksune. muutenkin on huonot palkat tuollakin tärkeellä alalla. hyvä että tulee kaikille maksulliseksi,mutta toivottavasti järki kuitenkin säilytetään maksun suuruudessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:27 vieras kirjoitti:
minulla ei ole mitään sitä vastaan että pienituloiset koulussa/työssä käyvät saavat lapsilleen ilmaisen hoitopaikan. sitä vastaan minulla kyllä on paljonkin että kotona olevan vanhemman/vanhempien lapsi edes saa hoitopaikan viedä niilta lapsilta jotka sitä todella tarvitsevat! \|O toki on eriasia jos on joku pätevä peruste sille paikalle (esim joku sairaus) mutta se että äiti esim haluaa olla rauhassa vauvan kanssa ja heivataan isompi lapsi päiväkotiin niin saa kyllä minulla sapen kiehumaan! kyllä se niin on että kotona olevien vanhempien lapsilta pitäisi hoitopaikka evätä vaikka he maksaisivat 1000e kuussa siitä!!! prkl! \|O
Tätä peesaan täysin!!!! :wave:
 
A Visitor
minulla ei ole mitään sitä vastaan että pienituloiset koulussa/työssä käyvät saavat lapsilleen ilmaisen hoitopaikan. sitä vastaan minulla kyllä on paljonkin että kotona olevan vanhemman/vanhempien lapsi edes saa hoitopaikan viedä niilta lapsilta jotka sitä todella tarvitsevat! toki on eriasia jos on joku pätevä peruste sille paikalle (esim joku sairaus) mutta se että äiti esim haluaa olla rauhassa vauvan kanssa TAI SAA OMAA AIKAA ja heivataan isompi lapsi päiväkotiin niin saa kyllä minulla sapen kiehumaan! kyllä se niin on että kotona olevien vanhempien lapsilta pitäisi hoitopaikka evätä vaikka he maksaisivat 1000e kuussa siitä!!! prkl!


Tätä peesaan täysin!!!!

Sama täällä, täysi peesi!!
 
Mä en jaksa ketjua lukea, mutta ihmettelen jos näin tulee muuttumaan. Sillä kun oli yh ja opiskelija oli muutoinkin liian tiukkaa, saatikka jos olisin joutunut päivähoidosta vielä maksamaan! Vai olisiko se alin summa kuinka paljon? Mutta se on ok, että kun vanhempi kotona niin ei lapsen tarvitsisi ilmaiseksi silloin hoitoonkaan päästä ellei kyseessä ole joku sosiaalinen juttu...
 
no tässä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 MaidA kirjoitti:
meillä lapsi virikepaikalla kolmena päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Mies töissä, minä päivät kotona. Pakko olla paikka jonne saan lapsen esim jos on lääkäri tai muita menoja. Ja että saan omaa aikaa, mies tekee pitkää päivää, Ei sukulaisia lähellä eikä ystäviä keltä pyytää apua kun vasta viime vuoden lopulla muutettiin tänne.

Ja lapsi pysyy hoidossa kun pikku kakkonen syntyy. Haluan saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja toisaalta iltaisin antaa esikoiselle ns. laatuaikaa kun mies voi olla vauvan kanssa.

Pitäkää vain minua laiskana p***ana, mutta tämä on paras ratkaisu minulle, lapselle, miehelle ja tulevalle vauvalle! :attn:
just taas joku laiska ämmä joka tosiaan tuuppaa kersansa muiden hoidettavaks :eek: en voi tajuta!!! miks tehdä toinen lapsi jos ensimmäinenkin on muiden hoidettavana... hei voi lääkäriin ottaa lapsen mukaan ja muita menoja voi varmasti hoitaa kun mies tulee töistä kotiin.. EI TAJUU EI!!! \|O
 
jsjjsjsjsjsjsj
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:54 MaidA kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:50 jjjsjsjsjsjsj kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:16 MaidA kirjoitti:
No olkaa te suvaitsemattomat kaiken tietäjät mitä mieltä haluatte! Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu, vaikka teillä ei ole älyä sitä ymmärtää. En aio teidän juttujen takia mieltäni pahoittaa, koska tiedän tasan tarkkaan, että lapseni hoidossa olossa ei ole mitään pahaa. Ja tasan tarkkaan itse lapseni kasvatan!
:hug: Hyvä hyvä kaikki sympatiat sua kohtaan! Miten tämä ketju taas äityi erityisesti sinun ja kaltaistesi haukkumaketjuksi? :headwall: Olen lukenut aivan äimänkäkenä että ovatko toiset äidit näin julmia toisiaan kohtaan. KATEELLISIA sanon minä.

Itselläni sama tilanne kuin sinulla ja johan saa koko ajan olla perustelemassa miksi vanhempi lapsi on hoidossa. :headwall: On se kumma että se vaivaa niin toisia ja heidän elämäänsä. Ei se että meidän lapset ovat muka virikepaikkalaisia ole pois muilta, SEHÄN ON KUNTA JOKA PÄÄTTÄÄ HOITOPAIKKOJEN TARPEEN TAUKIT! JOS SUBJEKTIIVINEN HOITO-OIKEUS POISTETTAISIIN, VÄHENISIVÄT AUTOMAATTISESTI MYÖS HOITOPAIKAT! Siinä teille kateellisille vähän mietittävää, vai mitä MaidA! :whistle: B)
No en ole MaidA:lle kateellinen. Ehkä hänen ryhmänsä sais kaikki olla päivät hoidossa.... Miten 22-v. on voinu maksaa jo niin paljon veroja et on vaatimassa rahojaan takas.... Ai ai
Isäntä maksaa koko ajan älyttömiä veroja, alv:tä oon koko ikäni maksanut. Kuustoist vuotiaasta saakka olen tehnyt töitä siihen asti kun ekaa lasta aloin odottamaan. \|O Yritä itse elää lapsen kanssa niin ettet ikinä saa hoitoon vaik mikä tarve olisi!!!!

Ja lyön lisää vettä myllyyn, lapsi ei ollut edes puolta vuotta kun pääsi jo tarhaan!!!!! Jouduin nimittäin leikkaukseen enkä saanut nostella lasta moneen viikkoon, mies ei voinut olla töistä pois....
Saakos kysyä mistä maksat ALV:tä??? Silloinhan sun pitää olla jonkin sortin yrittäjä. Ei tavallinen työntekijä maksa ALV:ia. Ja ihan tiedoksi sulle ite oon maksanu veroja jo yli 15 v. tälle yhteiskunnalle palkkatyöstä.

Elän juuri niin että jos menoja tulee niin jos ei muuta niin lapsi mukaan. Ei muuten ollut ku viikon vanha kun jouduimme laukkomaan joka toinen päivä sairaalassa kun mun tulehdusarvoja kontrolloitiin. Ei ollu auto käytössä kun ukko oli töissä vaan taksilla piti mennä. Siinä oli taksikuski huuli pyöreänä kun turvaistuimen kanssa vängättiin kyytiin.

Ja minkälainen ihminen on joka puhuu omasta perheestä ryhmänä????
 
sama täällä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 02:26 A Visitor kirjoitti:
minulla ei ole mitään sitä vastaan että pienituloiset koulussa/työssä käyvät saavat lapsilleen ilmaisen hoitopaikan. sitä vastaan minulla kyllä on paljonkin että kotona olevan vanhemman/vanhempien lapsi edes saa hoitopaikan viedä niilta lapsilta jotka sitä todella tarvitsevat! toki on eriasia jos on joku pätevä peruste sille paikalle (esim joku sairaus) mutta se että äiti esim haluaa olla rauhassa vauvan kanssa TAI SAA OMAA AIKAA ja heivataan isompi lapsi päiväkotiin niin saa kyllä minulla sapen kiehumaan! kyllä se niin on että kotona olevien vanhempien lapsilta pitäisi hoitopaikka evätä vaikka he maksaisivat 1000e kuussa siitä!!! prkl!


Tätä peesaan täysin!!!!

Sama täällä, täysi peesi!!
ja samaa mieltä!!!
 
Kuinka monen esim. äitiyslomalaisen luulette pitävän lapsen kotona, vaikka hoitomaksu on nolla.

Meillä keskimmäinen oli 3 päivänä viikosta päiväkodissa, kun olin esikoisen kanssa kotona, keskimmäinen oli 3 v ja kieltä oppimassa. Muutoin olisi ollut kotona, ja täydet päivähoitomaksut maksettiin!

Minusta päivähoito on kyllä edelleen halpaa, kun miettii mitä sillä saa. Silti juurikaan enempää meillä ei olisi varaa maksaa.
 
no hei hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:02 kookosta kirjoitti:
Kamala miten itsekeskeisiä ja tunteettomia ihmisiä täälä on.

Kyllä on koko uudistus ihan pérseestä suoraan sanoen.
Täälä sitä itketään että "miksi ne työttömät pitää kakaroitaan hoidossa". Oletteko kuulleet että jos sitä hakee TÖITÄ niin ne kakarat ei saa juosta jaloissa kun se työpaikka kohdalle sattuu?
Uskomatonta miten ihmiset riemuitsee kun köyhien perheiden asema tiukentuu entisestään, tukia kiristetään ja samaan aikaan jeesustellaan kun perheet voi huonosti. No ompa kumma!
Yritä siinä luoda perheellesi parempaa tulevaisuutta kun joka luukulta heitetään páskaa niskaan ja poljetaan maanrakoon.
Yhtään en ihmettelisi jos seuraava "uudistus" nykyiseltä hallitukselta olisi nostaa terveyskeskus maksujen kertamaksua ja samaan syssyyn lisätä käyntikertoja millon siitä huvista ei tarvitse maksaa.

Minä olen luullut aina että sitä varten niitä VEROJA maksetaan että PERUSPALVELUT olisivat ilmaisia tai lähestulkoon ilmaisia. Mutta ilmeisesti olen ollut väärässä (mihin ne verorahat oikeen syydetään jos ei ole varaa taata kansalaisille ihmisarvoista elämää?).


Ja ne ketkä kehtaa kitistä että "olisitte opiskelleet ensin ja tehneet lapset sitten" yms. páskaa ovat ystävällisiä ja ottavat ne ruusunpunaiset lasit silmiltään.

voi #&%?$!*.. mä haen töitä koko ajan ja myös samalla pyöritän meidän taloutta ja hoidan kotona 4 lasta (alle kouluikäisiä)
ja jos satun töihin pääsemään niin uskon että lapset saa siinä vaiheessa päivähoitopaikan.. vai pitisko minunkin laittaa noi muksut hoitoon tässä vaiheessa että HAEN TÖIT? ei jumalauti.. on kanssa jollain pissaa päässä ja paljon....
 
Meillä minä töissä osa-aikaisena. Mies työttömänä, sairaana. Kolme lasta koulussa ja yksi hoidossa. Nuorin on nolla paikalla. Saamme joka kuukausi toimeentulotukea joten kun maksu tulee niin se on sitten sosku mikä joutuu maksun maksamaan. Eli rahaa kierrätetään vaikeamman kautta.... onko järkeä?
 
En usko, että tuo vähätuloisempien maksun korotus vähentää virikelapsien määrää. Sen sijaan se lisää pienituloisten yksinhuoltajien, opiskelijoiden jne. ahdinkoa. Minusta on positiivista se, että joku yrittää parantaa toimeentuloaan ja asemaansa opiskelemalla, olipa hänellä lapsia tai ei. Nostan hattua myös niille yksinhuoltajille, jotka opiskelevat tai käyvät töissä.
En ryhdy arvostelemaan niitäkään, jotka ovat kotona vauvan kanssa ja vievät isomman/isommat hoitoon tai ovat kotona peräti yksin ja lapset hoidossa. Joillakin on varmasti todella hyvätkin syyt siihen ratkaisuun ja toisaalta kaikkien ratkaisuja ei voi koskaan ymmärtää.
 
jjffjfjfffjfjf
Onko kellään tietoa mitä päivähoitopaikka maksaa kunnalle? Se on keskimäärin noin 800 -1300 euroa/kk/lapsi riippuen siitä onko kunnallinen vai yksityinen. Päivähoitomaksuja peritään, jotta edes jotenkin pystytään kattamaan päivähoidosta aiheutuvat kustannukset. Onko sitten oikein, että suurempi tuloinen maksaa hirveitä summia ja vähempituloinen ei maksa mitään? Miten sen suurempituloisen lapsen hoito on kalliimpaa ja sen vähempi tuloisen hoito halvempaa? Samassa tilassa ovat (samat kiinteät kustannukset), samaa ruokaa syövät (siis eri lautaselta), samoilla leluilla leikkivät, samat hoitajat hoitaa....jne.

Anyway olen sitä mieltä, että päivähoidosta tulee maksaa jotakin (olkoon vaikka max/min) jotenkin sidottuna tuloihin. Se mikä on oikea summa on vähän niin ja näin. Ehkä kuitenkin olen sitä mieltä, että opiskelijoille se vois olla nollaeuroa. Perustelut: He sentään opiskelevat itselleen ammatin ja se jos mikä on tärkeää. Tänä päivänä kun on vähän vaikeeta saada töitä jos ei ole mitään perustutkintoa!!!!!

Lopuksi vielä, että ei ne kaikki yh:t ole köyhiä ja huonompituloisia. Käsittääkseni avo- ja avioerot koskevat kaikkia yhteiskuntaluokkia, joten tähän joukkoon mahtuu lääkäreitä, opettajia, siivoojia, hoitsuja jne. Jos minä olisin yh niin maksaisin silti korkeimman mukaan hoitomaksun. Enkä nauttisi mitään muita tukia. En edes nyt jos olisin äippäloman aikaan ollut yh.
 
Tämä on niin piiiitkä ketju, et varmaan joku on jo huomannutkin, että puolipäivähoito pysyy maksuttomana...puolipäivää luulisi riittävän työnhakuun..mut opiskelijan tilannetta se ei paranna. Mut jos on maksettava niin on maksettava! Mie en kyllä äänestänyt porvareita!
 
Murmeli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:10 MaidA kirjoitti:
aika mielenkiintoista et harmaat täällä taas haukkuu muita....

Minä olen kysynyt tarhan ja monen muun virallisen tahdon mielipidettä tässä asiassa, ja kaikkien mielestä tämä on hyvä ratkaisu kun meillä ei ole tukiverkkoa täällä. \|O :headwall: :headwall: :headwall:
En ymmärrä. Minulla kaksi alle 3v. lasta ja hoidan niitä kotona ja meillä tukiverrko 500km päässä. En pääse kampaajalle, en hammaslääkärii/lääkäriin yksin vaan menen sinne lasten kanssa. Onneksi ovat tottuneet näihin juttuihin niin eivät aloita mitään showta siellä. Mies tekee pitkää päivää, ylitöitä paljon.
 
tilanne tämä:tällä hetkellä opiskelen työvoimapoliittisesti,saan sen 615?/kk,lapsi tarvitsee kokopäivähoidon.Opiskelun jälkeen olisi tiedossa osa-aikatyö josta tienaa 770?/kk,työmatkat kun lasketaan mukaan(+se että töissä pitää tarpeen mukaan joustaa,eli tehdä pitempää päivää)tarvitsen silloinkin kokopäivähoidon.näistä ruhtinaallisista tuloista on yksinhuoltajan mukava maksella! :kieh:
eli en ole kotona lusmuava,lasta turhan takia hoitoon vievä luuseri
 

Yhteistyössä