Päiväkodin "varustelista"? netissä?

  • Viestiketjun aloittaja tarhapolku edessä
  • Ensimmäinen viesti
Sisätossut, vaihtovaatteet, kurakamat (housut, takki, saappaat, käsineet). Pienelle vaipat, tarvittaessa tutti päiväunille, unikaveri.
Sään mukainen vaatetus eli aamulla kannattaa katsoa mikä ilma on. Ei haittaa vaikka olisi ylimääräistä mukana kuten villasukat, kauluri jne.

Pue lapsi mukaviin joustaviin vaatteisiin joista ei haittaa vaikka menisi ruokaa, väriä tms. Ei vaatteita joissa on paljon pikkuisia nappeja, ei nepitettäviä kaulahuiveja tai muita hankaluuksia. Helpot vaatteet jotka lapsi saa itse mahdollisimman pitkälle päälle ja hoitajat saa sitten nopeasti loppuun. Tyyliin pään yli vedettävä mekko ja sukkikset, tai collegepaita ja collegehousut.
 
"hoitaja"
ja ulkovaatteista sen verran, että jos lapsi ei osaa pukea vielä kaksiosaista asua ylleen niin silloin haalari! Kengät mieluummin tarrallisia, jos lapsi itse jo laittaa kengät. Nauhakengät vain ihan pienille!
 
sisävaatteista
Sisävaatteista sen verran, että minulle tuli yllätyksenä että täällä puetaan kollegehousujen allekin sukkahousut, mutta päällimmäinen paita on usein riisuttu ja on vain aluspaidalla, toki pitkähihainen sekin. Ilmeisesti lattiat ovat kylmät mutta muuten päiväkoti lämmin, ja varsinkin pienet lapset leikkivät paljon siellä lattianrajassa touhuten. Minä olin niin yksinkertainen vanhempi että ihan kysyin, mitä kannattaa sisälle pukea. Ulkopukeutumisesta laitoin talvella paljon varavaatetta mukaan, ja vannotin että sanovat sitten minulle jos jotain uupuu tai on huonon mallinen. Nyt keväällä jännittää milloin pitäisi tajuta vaihtaa välikausivaatteeseen, mutta sitäkin rohkeasti kysyin yhtenä lämpimänä päivänä, että joko pitäisi- ei kuulemma vielä.
 
"Vilukissa"
Alkuperäinen kirjoittaja sisävaatteista;30764025:
Nyt keväällä jännittää milloin pitäisi tajuta vaihtaa välikausivaatteeseen, mutta sitäkin rohkeasti kysyin yhtenä lämpimänä päivänä, että joko pitäisi- ei kuulemma vielä.
Anteeksi mutta nyt on kyllä pakko kysyä että mitä jännittämistä tuossa on? Kai niiden lasten kanssa ulkoillaan muutenkin kuin päiväkodissa, eli päikkyyn laitetaan vk-asut sitten kun niitä aletaan kotonakin käyttää.

En tajua miten voi olla niin vaikeeta - yks ei osaa keittää makaronia eikä toinen tiedä onko ulkona jo kevät vai ei :D
 
Vieraattt
Kannattaa kysellä hoitajien mielipidettä. He tietää parhaiten esim milloin siirrytään kesävaatteisiin.
Haalari on paras lapsille.
Hienoa on opettaa lapsi itse toimimaan;)
 
"xxx"
Yleensä päiväkodeissa pitää olla eri vaatteet sisälle ja ulos eli kannattaa huomioida sitten kun tulee lämpimämpiä kelejä. Ulkoiluun esim verkkarit ja sisälle eri sisähousut jne.
 
Vieraaattt
[QUOTE="xxx";30764492]Yleensä päiväkodeissa pitää olla eri vaatteet sisälle ja ulos eli kannattaa huomioida sitten kun tulee lämpimämpiä kelejä. Ulkoiluun esim verkkarit ja sisälle eri sisähousut jne.[/QUOTE]

Eri ulkoiluvaatteet kesällä koskee kaikkia hoitopaikkoja, ei yksistään päiväkotia.

Ei ole kiva mennä hiekkasilla housuilla leikkimään- lattia täynnnä hiekkaa hetken päästä.
 

Yhteistyössä