Päiväkodin yleinen käytäntö?

  • Viestiketjun aloittaja "sitruuna"
  • Ensimmäinen viesti
"sitruuna"
Onko se ihan yleinen käytäntö joissakin päiväkodeissa, että sinne siirtyvän lapsen luo ihan tullaan kotikäynnille? Meillä on siis lapsi siirtymässä päiväkotiin ja sieltä soitettiin, jotta saisivat sovittua ajan milloin voivat tulla tänne puhumaan lapsen asioista? Tuntui vaan niin oudolta.
 
"vieras"
Ei varmaan yleinen käytäntö, mutta jotkut päiväkodit toimii näin. Meillä kolmesta lapsesta yhden päiväkodista on tultu kotiin käymään, muiden kanssa aloituskeskustelu käytiin päiväkodissa, ilman että lapsi oli mukana.
 
Meillä kävi hoitaja juttelemassa ennen päiväkotiin menoa. Olisi voitu järkätä myös päikylle tapaaminen, mutta kun täti asui tässä kulmilla, järjestyi tapaaminen helposti meillä.

Nyt onkin sitten jo hoitohenkilökuntaa ruuhkaksi asti, kun pidetään siirtopalaveri meillä. Vanhasta paikasta tulee lto ja uudesta parikin tulevaa hoitajaa meille kahvittelemaan ja juttelemaan muksusta. =) Hyvää palvelua. :flower:
 
lto
Meillä se oli tänä vuonna kokeiluna muutamassa kunnan päiväkodissa ja nyt mietitään että otetaanko koko kunnan käytännöksi. Se liittyy pehmeään päivähoidon aloitukseen ja tarkoitus on helpottaa lapsen siirtymistä kotoa päivähoitoon, kun lapsi saa ensin tutustua uuteen aikuiseen tutussa ja turvallisessa ympäristössä. Vanhemmat saavat kieltäytyä jos eivät halua kotonaan tavata.
 
"buu"
Musta tuo on ihan älytön systeemi. Mä aina "unohdan" mainita, että aloituskeskustelu voitaisiin käydä perheen kotona. Mä en kertakaikkiaan halua mennä kenenkään kotiin juttelemaan.
 
"vieras"
Meillä oli noin ja tykkäsin! Sitten kun lapset aloittivat päiväkodin niin siellä oli kummallakin odottamassa jo valmiiksi tutut tädit joihin lapset olivat päässeet tutustumaan heille tutussa ympäristössä :)
 
[QUOTE="buu";26400921]Musta tuo on ihan älytön systeemi. Mä aina "unohdan" mainita, että aloituskeskustelu voitaisiin käydä perheen kotona. Mä en kertakaikkiaan halua mennä kenenkään kotiin juttelemaan.[/QUOTE]

Kivan tasapuolista palvelua teillä. :flower:
 
"mä"
Meilläkin on periaatteessa käytössä vastaava systyeemi mutta vielä ei ole ollut yhtenäkään syksynä resursseja toteuttaa sitä :(
Hoitajia on ollut aina liian vähän kesä-heinä- ja elokuussa .
 

Yhteistyössä