Päiväkodissa töissä

  • Viestiketjun aloittaja tiedustelija
  • Ensimmäinen viesti
tiedustelija
olisi mukava kuulla onko täällä muita äitejä jotka töissä päiväkodissa?Miten arki sujuu,ja kuinka jaksaa oman/omien lasten kanssa?onko lapsenne toisessa päiväkodissa?millaisia tuntemuksia on herättänyt teissä?
 
Hei! Minä olin vuoden töissä päiväkodissa. Oma lapseni oli toisessa koska ei ymmärtänyt että äiti voi hoitaa muita... Kokeilimme viikon. Lapsi kyllä tottuu siihen, mutta meillä ei toiset työkaverit ymmärtänyt tilannetta. Omasta mielestäni oli ihan jees että olimme lapsen kanssa 8 tuntia päivässä eri paikassa, saatiin vähän molemmat ns. omaa aikaa =) Päiväkotityö on raskasta jos on oma lapsi pieni ja nostankin hattua kaikille jotka sitä jaksavat tehdä =)
 
Olen päiväkodissa töissä, tällä hetkellä kotona kotihoidontuella nuorin täytti viime viikolla vuoden.

Esikoisen ollessa 1,5 vuotias lähdin tekemään sijaisuuksia, tyttö oli vanhemmillani vajaan vuoden hoidossa ja meni sitten pph:n. Töihin meno ei tuntunut sillon vaikealta eikä ristiriitaiselta. Raskasta välillä oli, sama työ jatkui kotona vaan pienemmässä mittakaavassa. Tykkään kuitenkin työstäni, en sovi mihinkään toimistoon 8-16.

Sijaisuuksia tein viime kesään asti. Nyt tilanne on se että töihin en halua vielä mennä, en raaski laittaa vuosikasta hoitoon. Ehkä aika on tehnyt tehtävänsä, sillä haluan olla nyt kotona, töitä ehdin vielä tehdä.Esikoisen kohdalla ratkaisu tuntui sillon oikealta ja nyt olen päätynyt tähän.
 
Minä olen myös. Onni on perhepäivähoitajalla. Onhan se hassua mennä hoitaan vieraan lapsia, mutta siitä sentään saa rahaa :)
Tykkään työstäni, samanikäsiäkin on tulossa syssyllä aika monta kuin Onni on.
Illat yleensä vietän enemmän Onnin kera ja teen kotihommia vähemmän.
Työajat on ihan kivat, entisen kolmivuorotyön sijaan.
 

Yhteistyössä