Päivän paskin äiti ilmoittautuu

:|

Löysin mukulalta aamulla punkin niskahiuksista. Oli ehtinyt imeä itsensä varmaankin täyteen. Lapsi kävi edellisenä iltana saunassa Papan kanssa ja minä kuivasin paksut hiukset huolellisesti (mielestäni), kuten aina.

Hiuksia on todella vähintään yhtäpaljon kuin minulla, vaikka pää on pienempi. Sitä on paljon ja paksua. Yleensä olen (isänpuolensukulaisten haukuista huolimatta) pitänyt hiukset todella lyhyinä, koska niitä on hankala kuivata eikä ipana siitä hommasta pidä. Nyt oli kuitenkin ehtinyt n.1,5cm mittaan ihan puhtaasti johtuen minun viitsimättömyydestäni.

Vaikka hiukset olivat kohtuullisen lyhyet, ei punkkia heti huomannut.

Menimme neuvolaan: oli kiinni lomituksista johtuen. Menimme apteekkiin ostamaan punkkipihdit ja urheana poistin tuon oksettavan otuksen.

Kamala olo on ollut ja on edelleen, koska en huomannut ötökkää heti. En edes osannut pelätä niitä, koska omassa lapsuudessani niitä ei tällä alueella yksinkertaisesti ollut. Hirmuisessa paiseessa olen siivonnut koko päivän kotona, ettei vain olisi petivaatteisiin jäänyt tai muualle lurkkimaan.

Järjetöntähän tämä on, tiedän. Ja mukula kun sattuu olemaan juuri sitä sorttia joka mönkii joka paikassa ja kiipeilee puissa yms. Eikä tohtisi kieltääkään touhuamista. Nyt olen kolme kertaa tutkinut kaverin sen jälkeen kun meni nukkumaan, koska en raskinut kieltää normaalileikkejä pihalla. Taitaa mennä ilo tästä kesästä ja odotan pakkasia jo tässä vaiheessa. :( :ashamed:
 
Juu, tiedän että pitää seurata. Soitin toki arvauskeskukseen ja kyselin asioita. Sanoivat tosin siellä, että 5cm halkaisija ympyrässä ja voi tulla mihin kohtaan tahansa. Luulempa, että juoksutan heti jos jälki muuttuu tai muuta epäilyttävää ilmaantuu.

Tuntuu vain, että olen ollut huolimaton kun en huomannut. Tiedostan kyllä, että ylireagoin, mutta mutta... :ashamed: En yleensä panikoi, mutta tällainen on mulle niin uusi ja erityinen juttu.
 
Se on totta, että yleensä antibioottikuuri annetaan vasta sitten jos nousee rengasmainen jälki joka on halkaisijaltaan väh. 5cm. Toinen asia mitä kannattaa seurata on flunssankaltaisia oireita, jos niitä tulee nyt parin viikon aikana niin kannattaa käyttää lääkärissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Toinen asia mitä kannattaa seurata on flunssankaltaisia oireita, jos niitä tulee nyt parin viikon aikana niin kannattaa käyttää lääkärissä.
Tämän huomasin netistä surffaillessa. Täytyy vain toivoa, ettei mitään tulisi. Ärsyttää vain, että ipana on menossa isänsä kanssa lomareissulle, eikä se kaveri reagoi oikein mihinkään. Pitänee pitää pientä koulutusta asiasta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-lime:
Meillä oli muutama kesä sitten kanssa, saatiin heti mukaan antibioottikuuri poistatuksen yhteydessä.
Tuo kuulostaakin järkevältä, etenkin kun on ipana kyseessä. Täälläpäin mulkoillaan muutenkin jos tullaan lääkäriin, joten leikin sissiä ja poistin itse. Seurailen tarkasti nyt muutaman päivän, ja jos pientäkään muutosta, niin käydään hakemassa kuuri. Ei yrittänytkään, että saisi tuoda näytille..
 
Biologi
*Häh*, mitä sinä itteäs syyttelet yhden pikkuötökän toimista! Mullakin oli penskana punkki just niskassa, eihän sitä huomaa erkkikään ennenkuin se on jonkun kokoinen (siis äitikään joka tukkaa harjasi). Ite aloin näpelöidä että onkos mulla nyt iso luomi vai mikä täällä on ja menin näyttämään...inhosta kitisten poiston kestin ja sain jätskiä palkkioksi!

Ai joo ja ne punkit viihtyy parhaiten semmoisessa heinikossa, just missä myllätään vähissä vaatteissa kesäaikaan. Kävellä rullaavat sitten hyvään ja lämpöiseen paikkaan verta imemään. Kattelet vaan ettei niitä tulehdusoireita ilmesty ja nautitte kesästä ja itikoista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Byfånen:
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-lime:
Meillä oli muutama kesä sitten kanssa, saatiin heti mukaan antibioottikuuri poistatuksen yhteydessä.
Tuo kuulostaakin järkevältä, etenkin kun on ipana kyseessä. Täälläpäin mulkoillaan muutenkin jos tullaan lääkäriin, joten leikin sissiä ja poistin itse. Seurailen tarkasti nyt muutaman päivän, ja jos pientäkään muutosta, niin käydään hakemassa kuuri. Ei yrittänytkään, että saisi tuoda näytille..
Meillä oli apteekit jo kiinni silloin kun huomasin sen, sunnuntai ehtoo tais olla, että päätin suoraa mennä ensiapuun :D Hoitaja sanoi vaan että odottakaa hetki täällä toimenpide huoneessa, niin lääkäri tulee katsomaan, ja toi sitten mukanaan reseptin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-lime:
Alkuperäinen kirjoittaja Byfånen:
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-lime:
Meillä oli muutama kesä sitten kanssa, saatiin heti mukaan antibioottikuuri poistatuksen yhteydessä.
Tuo kuulostaakin järkevältä, etenkin kun on ipana kyseessä. Täälläpäin mulkoillaan muutenkin jos tullaan lääkäriin, joten leikin sissiä ja poistin itse. Seurailen tarkasti nyt muutaman päivän, ja jos pientäkään muutosta, niin käydään hakemassa kuuri. Ei yrittänytkään, että saisi tuoda näytille..
Meillä oli apteekit jo kiinni silloin kun huomasin sen, sunnuntai ehtoo tais olla, että päätin suoraa mennä ensiapuun :D Hoitaja sanoi vaan että odottakaa hetki täällä toimenpide huoneessa, niin lääkäri tulee katsomaan, ja toi sitten mukanaan reseptin.
:D

Harkitsin kyllä, että menisin suoraan päivystykseen, mutta näin sieluni silmin, miten muhun olisi siellä reagoitu.. Meinaavat muutenkin nauraa pihalle, vaikkaa aiheesta menee(enkä todellakaan mene helposti). Koko ajan olen muuten vieläkin "päivystyksessä", että jos jotain ilmaantuu niin piipaana sairaalalle :D Noh. jos jotain tulee, pientäkään, niin pitänee ottaa itseänsä niskasta ja polkea pientä (40) tossua tiskiin, notta lääkkeitä heti! :D
 
Se vielä unohtui mainita, että kaverin hiukset ovat nyt koneella ajetut. Haluttaisi ajaa myös omani, ristiselkäänulottuvat, tämän punkkikammon vuoksi. Leikkausta olen toki harkinnut jo hetken, mjutta tänään halutti surauttaa kaikki pois. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Byfånen:
Se vielä unohtui mainita, että kaverin hiukset ovat nyt koneella ajetut. Haluttaisi ajaa myös omani, ristiselkäänulottuvat, tämän punkkikammon vuoksi. Leikkausta olen toki harkinnut jo hetken, mjutta tänään halutti surauttaa kaikki pois. :whistle:
Elä nyt hullu ole :D Kannattaa "haravoida" sormilla läpi päänahka iltaisin, jos sulla on taipumusta möyriä pää edellä puskissa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Byfånen:
Arvaa vaan, olenko haravoinut? :D Mua melkein naurattaa tämä mun hysteerisyyteni jo itseänikin. Kokoajan olen tuntevinani jotain möykkyjä päässä, raplaan ja ropellan. Olisi helpompaa niittää koko paksa :D
Heh, koitahan jaksaa ropeltaa :D Mutta älä nyt vaan mene leikkaamaan sen takia hiuksiasi :D
 
Mulla on tässä uuden työpaikan etsiminen käynnissä. Tuskin ottaisivat kovin hyvin vastaan sellaista sänkipäistä, joten pakko kai odottaa ainakin hetki. Tuima ylläri: palkattiin hyvännäköinen pitkätukkainen nainen; töihin tuli keski-ikäinen feministirekkalepakko. :D
 

Yhteistyössä