Pärjäätkö? Käytkö kahden pienen lapsen kanssa uimassa?

No mä en jaksa lähteä kovin usein yksin rannalle poikien kanssa. Lähimmälle rannalle käbelee n. 20 min ja sen reissun jälkeen on sen verran hiki päässä että tekisimieli itsekin uimaan, mutta ei mitään saumaa jos on yksin 3½ ja 1 vuotiaiden kanssa rannalla.

Onhan noi vilkkaita ja aika vääpelinä käskytän niitä vedessä (jos yksin olen). Mieluusti jos on toinen aikuinen mukana niin itekin pääsee käymään uimassa.
 
vnpf
käyn. olen käynyt ihan vauvasta asti. Ikäeroa lapsilla on 1v5kk. Nyt on jo helppoa kun ovat 4v ja 5v. Meillä kyllä esikoinen (poika ) on arka joten ei ole koskaan juoksennellut tai hyppinyt suinpäin uimaan. Kuopus ollut hiukan rämäpäisempi (tyttö) ja kerran on ollut erittäin vaarallinen tilanne. Onneksi hoksasin ajoissa.
 
äipi82
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äipi82:
4v 2v11kk ja 1v1kk ihan hyvin sujuu meillä. :)
Mä en ottaisi silti tollasta riskiä vaikka sujuisi miten hyvin :)


Mielestäni en ota riskejä, tunnen lapseni. On rauhallisia eikä mitään kaahoja. Vettäkin arastelevat. Hiekkakakkuja rakentavat rannalla ja mä seisoskelen selkä ulapalle päin rantavedessä.
 
Mikä ettei
Olen käynyt sekä 2 että 3 lapsen kanssa. Jälkimmäisessä tapauksessa 6 kk, 2 v ja 4 v kaikki luonnollisesti uimataidottomia. Ja mikä se rannalla käydessä oli, mutta hallissa meni jo vähän kiireeksi, koska tuo 2 v hyppi laidalta 120 cm syvään veteen yleensä ilman kellukkeita. Nykyään uimme jo ongelmitta, sillä 8 v osaa uida miten kuten ja 6 v alkeita.
 
vieras
Lapset 2v7kk ja 7kk. En mene yksin heidän kanssaan rannalle, olisi aivan liian riskaabelia ja hankalaa. Isompi on rannalla kyllä rauhallinen ja vähän varovainen liikkeissään, mutta vaatii että aikuinen on koko ajan vieressä turvana. Vauva taas on juuri siinä iässä, että ryömii ja pistää kaiken suuhunsa, sylissä kiemurtelee ja venkoilee, painaakin jo lähemmäs 12kg. Rannalle ei vauvaa voisi jättää ja sylissä en jaksa kauaa roikottaa. Meidän rannalla ei ole edes oikein varjopaikkaa, joten sekin olisi vähän ongelmallista.
 
..
Oon menny, 3v ja 1v, esikoinen on varovainen vedessä, ja kuopus sit kävellä töpöttää ja ois menossa joka paikkaan ja syö kaikkea, pärjäsin hyvin, ei mitn hämminkiä, käsikynkkää vauvan kanssa ja yrittää saada innostuun hiekkaleikeistä kun samalla kyyläät isompaa vedessä.
Eväät ja vettä mukaan.
 
jees
kävin kyllä kun lapset olivat pieniä. täytyy kyllä myöntää että joskus itkin väsymyksestä. kesät olivat mielestäni rankinta aikaa 2 pienen lapsen kanssa täysin ilman tukiverkkoja. mummot eivät jeesaanneet edes 1 päivää. miehellä ei tuolloin vielä kertynyt lomaa.
 

Yhteistyössä