paha masennus

  • Viestiketjun aloittaja äiti on loppu
  • Ensimmäinen viesti
äiti on loppu
Kolemen lapsen perhe elämä ei kovin hyvin toimi kun äiti ei jaksa muuta kuin maata sängyssä. Vauvaa kannetaan pinnasängystä matkasänkyyn, välillä syöttelen. En vaan pysty seurustelemaan senkään kanssa. Isommat lapset kattelevat videoita. Tai sotkevat keittiössä. Koti on aivan sekaisin.Olen niin vihainen itselleni, míten tähän on tultu.

Ulos en enää uskalla/jaksa lähteä. En ole nukkunut aikoihin, joten en kuule/ymmärrä kun ihmiset tulee juttelemaan, enkä kyllä ppystyisi lapsiakaan vahtimaan liikenteessä...

Toivottavasti kukaan ilkeä ei vaivaudu moittimaan, en enää jaksaisi. Ja inhoan kyllä juuri itse eniten itseäni ja omaa tilannettani. Kaiken pitäisi olla ihan kunnossa, itse vaan pilaan kaiken.'

Onko jollain muulla ollut vastaavaa? Mistä apua? Unilääkkeet ei kai sovi kun vauva syö vaan tissiä, pullosta ei onnistu. Entä miten masennuslääkkeet(millä nimellä ne nyt ovatkaan) toimivat?
Ja ennenkaikkea mistä saa voimaa lähteä lääkäriin tms.

Suuret kiitokse, jos joku vaivautuu vastaamaan asiallisesti.
 
moi
mene nyt hyvä ihminen lääkäriin tai soita neuvolaan, toi kuulostaa vakavalta. sun olis kuitenkin jaksettava sekä itsesi myös lastesi takia :heart: Eli puhelin käteen ja aikaa varaamaan, mäkin sain päivystysajan kun pitivät masennustapaustani kiireellisenä :) tsemppiä ja jaksamista :heart: :hug:
 
Ilman muuta lääkärin pakeille!

En itsekään olisi halunnut tunnustaa etten jaksa mutta lopulta oli pakko. Meillä siis 2 lasta ja jo ekan kanssa oli tod näk sama eli synnytyksen jälkeinen masennus. Mieliala matalalla, mitään ei jaksanut tehdä, unta ei saanut ja silti väsy oli kamala.

Nyt olen ollut noin 1,5kk mielialaa kohottavalla lääkityksellä ja olo on paljon parempi. Jopa henki kotona parempi. Lääkityksen kanssa voi imettää eli mene rohkeasti hakemaan lääkäriltä apua. Itselläni oli myös estrogeenitaso matalalla ja miettivät nostaa sitä tabuilla mut nyt ei kuitenkaan siihen päädytty.

Tsemppiä! On kaikkien etu että äiti voi hyvin!
 
Neiti-näpsäkkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 14:57 äiti on loppu kirjoitti:
Kolemen lapsen perhe elämä ei kovin hyvin toimi kun äiti ei jaksa muuta kuin maata sängyssä. Vauvaa kannetaan pinnasängystä matkasänkyyn, välillä syöttelen. En vaan pysty seurustelemaan senkään kanssa. Isommat lapset kattelevat videoita. Tai sotkevat keittiössä. Koti on aivan sekaisin.Olen niin vihainen itselleni, míten tähän on tultu.

Ulos en enää uskalla/jaksa lähteä. En ole nukkunut aikoihin, joten en kuule/ymmärrä kun ihmiset tulee juttelemaan, enkä kyllä ppystyisi lapsiakaan vahtimaan liikenteessä...

Toivottavasti kukaan ilkeä ei vaivaudu moittimaan, en enää jaksaisi. Ja inhoan kyllä juuri itse eniten itseäni ja omaa tilannettani. Kaiken pitäisi olla ihan kunnossa, itse vaan pilaan kaiken.'

Onko jollain muulla ollut vastaavaa? Mistä apua? Unilääkkeet ei kai sovi kun vauva syö vaan tissiä, pullosta ei onnistu. Entä miten masennuslääkkeet(millä nimellä ne nyt ovatkaan) toimivat?
Ja ennenkaikkea mistä saa voimaa lähteä lääkäriin tms.

Suuret kiitokse, jos joku vaivautuu vastaamaan asiallisesti.

Heipsan!!

Olet selvästi univelkainen ja väsynyt..masennusta siis.Masennuksessa on usein riittämättömyyden tunteet, huono itsetunto, ei jaksa mitään vaikka tietää että tarttis jaksaa..itse nyt olen vuoden sairastanut masennusta, joka alkoi esikoisen odotusaikana..en vielä ole parantunut, kun ei sopivaa lääkettä ole löytynyt.Nyt kolmas lääke kokeilussa, jospa tästä sitten apua olis....itsellä kaikki oli aika vakavaa/sekavaa mm. pakkoajatukset, paniikkikohtaukset ja psykoosiin joutumisen pelko.
Pahimmat ajat takanapäin, ja kyllä tästä selvitään, ajan kanssa.

Soitat mahdollisimman pian omalle terveysasemalle että pääset lääkärille ja psykologi tai psykiatri olis kans hyvä aloittaa...
pelkillä lääkkeillä ei parane...

Voimia ja haleja sinulle!! ;)
 

Yhteistyössä