Paha mieli...

  • Viestiketjun aloittaja eija1v
  • Ensimmäinen viesti
eija1v
Pakko saada edes jonnekkin purkautua. Minulla on maailman ihanin 2 wee poika, joka joutui 1wee 2kk iässä hoitoon, kouluni oli kesken. Kaikki mennyt suht hyvin alku itkujen jälkeen. Nyt hoitotädin oma tytär on kans 2 wee ja kauhea uhma pukannut päälle. Meidänkin pojassa huomaa jo kyllä uhman merkkejä, mutta parin viikon ajan olen saanut seurata kuinka hoitotädin oma tytär terrorisoi milloin nipistää, raapii, huutaa heti aamusta, kun vien poikani hoitoon. :snotty:

Hoitotäti kieltää molempia ja hyssyttelee tilannetta. Tuntuu niiiiiiiiiin pahalta istua täällä kotona ja miettiä mitähän siellä hoidossa tapahtuu. :ashamed:

Olen kotona ollut nyt reilu pari viikkoa sairasloman vuoksi. Odotan toista lastamme rv. 31 ja kohdunkaulaa sentti jäljellä.
Tässäkin mielessäni tosi iso ristiriita minä kotona ja poika hoidossa :snotty:

Poikamme on hoidossa n.3pvä/vk niin kauan kuin vaavi syntyy, mut olen kyllä miettinyt et josko tuon hoitopaikan irti sanoisi jo tämän kuun loppuun. Alkaisi vaavilla olemaan jo turvalliset viikot syntyä.

Onko kellään ollut samanlaista tilannetta....
 
Ota hyvä ihminen poika kotiin jos kerran itsekin olet kotona.
Nauti viimeisistä hetkistä kahden esikoisesi kanssa, hän jotuu väkistenkin hieman syrjään uuden vauvan synnyttyä.
Kyllähän tuo uhma on varmasti ihan normaalia, mutta ymmärrän kyllä että sinusta tuntuu kurjalta jättää hänet sinne hoitoon.
 
eija1v
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 09:56 Äitykkä kirjoitti:
Ota hyvä ihminen poika kotiin jos kerran itsekin olet kotona.
Nauti viimeisistä hetkistä kahden esikoisesi kanssa, hän jotuu väkistenkin hieman syrjään uuden vauvan synnyttyä.
Kyllähän tuo uhma on varmasti ihan normaalia, mutta ymmärrän kyllä että sinusta tuntuu kurjalta jättää hänet sinne hoitoon.
Niin otankin heti, kun tämän vaavin on turvallista syntyä. Et tainnut ymmärtää sairaslomani syytä. Eli vaavi meinasi syntyä jo pari viikkoa sitten. En saa nostella esikoista, en voi viedä häntä ulos. Miten saan hänet syöttötuoliin, vessan pöntölle(kuivana ollut jo pari kuukautta). Ja ulkoilu on mielestäni tärkeää tuon ikäiselle. Lähinnä vuodelepoa lääkäri määräsi. Tosin olen joka toinen päivä niitä määräyksiä uhmannut, koska poika hoidossa n.3pvä/vk. :x
 
Anna olla poika hoidossa oman tilanteesi takia mutta tee selväksi hoitopaikassa ettet voi antaa tilanteen jatkua niin että lapsesi on jatkuvan tinginteon kohteena. Onko poika itse sanonut tai antanut teoillaan ilmi mitä mieltä hän on hoitoon menemisestä? Jos on, niin kuuntele poikaa ja toimi sen mukaisesti. Ja toivottavasti lapsesi osaa puolustautua :whistle:
 
mun mieheni on ollu pienenä hoitopaikassa jossa toinen lapsi puri häntä...ja mieheni huusi aina kun äitinsä häntä sinne jätti...mä en vois omaa poikaani tommoseen paikkaan laittaa...olisko mitään muuta paikkaa minne voisit viedä??? Tai ottaisit kotiin ja jos tulee synnärille lähtö niin sitten järkkäisit paikan?

paha tilanne :hug:
 
Ei kannata
Mulla oli edellinen raskaus vastaava ja nyt oon vasta alussa, mutta itekkin oon miettiny tota hoitokysymystä, jos joudun taas vuodelepoon. Mä tulin siihen tulokseen, että se, että lapsi on hoidossa, on kuitenkin PALJON parempi vaihtoehto kuin se, että toinen syntyy ennenaikaisena... Mun esikoinen syntyi melkein heti 4kk.n vuodelevon jälkeen, kun sain liikkumisluvan. Eli en ottais toisen lapsen takia tota riskiä, ennen kuin viikkoja sen 36... Koitahan jaksella!!
 
eija1v
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 20:23 Ei kannata kirjoitti:
Mulla oli edellinen raskaus vastaava ja nyt oon vasta alussa, mutta itekkin oon miettiny tota hoitokysymystä, jos joudun taas vuodelepoon. Mä tulin siihen tulokseen, että se, että lapsi on hoidossa, on kuitenkin PALJON parempi vaihtoehto kuin se, että toinen syntyy ennenaikaisena... Mun esikoinen syntyi melkein heti 4kk.n vuodelevon jälkeen, kun sain liikkumisluvan. Eli en ottais toisen lapsen takia tota riskiä, ennen kuin viikkoja sen 36... Koitahan jaksella!!
Kiitos viestistäsi ja kiitos muillekkin. Meillä esikko syntyi 35+5, joten ymmärrän tilanteen vakavuuden. Se tämä mielentila raskaana olevalla vielä tekee niin hemmetin tunteilevax :D
Vielä kuukausi niin ollaan samoilla lukemilla...jospa kaikki menis hyvin ja pääsis sitten nauttimaan kunnolla perhe-elämästä. Vaavin ja Esikon kanssa ja tottakai isin :heart:
 
Ei kannata
Nyt mua rupes kiinnostamaan, että millanen sun esikon raskaus oli? Mua pelottaa hirmusesti, että hankala raskaus uusiutuu ja taas alkaa ennenaikaset supparit...

Kaikkea hyvää teidän perheelle, onneks ei kuitenkaan enää ole niin kauaa tota pakkolepoakaan! Ja muistahan, että ei siitä esikon hoidossa olemisesta saa ottaa huonoa omaatuntoa, koska hankala raskaus ei ole sun vika! :hug: Ja veikkaisinpa, että myös esikon on nyt parempi olla hoidossa, kun kumminkin saa ulkoilut yms... Jos ottaisit hänet kotiin ja tilanne meniskin siihen pisteeseen, että joutuisit vaikka sairaalaan lepäämään, niin sitten ette vois olla edes iltaisin yhdessä. Eli varmasti parempi noin nyt, kummallekkin ;)
 
eija1v
Esikkoa odottaessa mulla oli jonkun verran ennen aikaisia supistuksia, mutta mitään kivuliaampaa jaksoa en muista. Esikon ennen aikainen syntymä oli hieman yllätys suppareihin nähden. Tosin itse synnytys alkoi suoraan lapsivesien menolla. Ennakkoon ei juuri minkäänlaisia supistuksia. :eek:

Joillakin saa olle koviakin supistuksia ennen kuin alkaa paikat aukeemaan. Mulla valitettavasti ei tartte kummoisesti supistella. Ihmeellistä alamaha kipua on ollut molempien aikana. Menkkamaista joka lähinnä tuntuu enemmän emättimen puolella. Nyt toisen kohdalla otettiin tarkemmat labratutkimukset joissa todettiin ureaplasma, joka aiheuttaa ennen aikaisia supistuksi/syntymiä. :\|

Kahdesti on antibiooteilla yritetty hoitaa tuloksetta, mut enää muutama viikko niin helpottaa huoli :heart: :heart: :heart:
 
Ei kannata
Joo, onneks teillä ollaan jo melkein voiton puolella =) Mulla ei myöskään ollut kivuliaita suppareita esikon kanssa, enemmän semmosta jatkuvaa kovettumista mahassa. Kuitenkin paikat aukes ja kohdunkaula hävis noillakin... Eli tosiaan, aina ei tarvitse niitä kuvuliaitakaan, joita aina niin "mainostetaan" :\| Mulla ei ainakaa esikon aikana löytynyt mitään syytä noille, nyt vasta rv 12 ja saas nähdä miten käy...Neuvolassa epäilivät, että mulla voi myös olla heikko kohdunkaula, mutta siitä ei ole vielä tarkempaa tietoa, aika näyttää!

Mutta kaikkea hyvää teille, koita jaksaa makoilla, kohtahan sekin on vaan haave jokatapauksessa ;)
 

Yhteistyössä