Paha pulma, älkää tuomitko heti...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen siis mies ja olen ollut huonossa parisuhteessa 5 vuotta, josta siis huonoa aikaa on ollut 3 vuotta. Välillä olen ollut ihan järjettömän masentunut, kun puoliso laiminlyö parisuhdettamme niin pahasti kun itse yrittänyt vuoskaudet kaikkensa sen eteen että suhde toimisi ja lopulta luovuttanut kun huomannut että kaikki on turhaa.
Olen viim 3 vuotta haaveillut pääseväni parempaan suhteeseen, jossa saisin naisen joka osaisi arvostas hyvää kunnollista miestä jossa molemmat osapuolet tekee töitä parisuhteen eteen että se myös pysyisi hyvänä.
Samalla tietysti kun olen haaveillut paremmasta suhteesta kadehtien muita pariskuntia olen toivonut että oma suhde lähtisi toimimaan, vaikka tiedän sen olevan turhaa, olen välillä kuitenkin yrittänyt olla edelleen hyvä mies vaikken ehkä niin täysillä enään viitsikkään panostaa suhteeseen etten masentuisi taas jatkuvasti pettyen..

Ongelma onkin yhteinen asunto joka ostettiin vuoden yhdessäolon jälkeen josta alamäki melkeenpä alkoikin eli puolison väliinpitämättömyys parisuhdettamme kohtaan...
Taloudellisen tilanteen vuoksi emme ole pystyneet erota vielä mutta olen viimisen 6kk yrittänyt säästää paljon rahaa että pystyisin muuttamaan omaan asuntoon ehkä jo ensi keväänä heti joulun jälkeen ja laittaa asunto myyntiin tai mitä nyt toinen haluaakaan tehdä.

Ongelma tai yks ärsyttävä juttu on se että olen varmaan paha paha mies kun mutta olen ollut salaa hullun ihastunut puolisoni kaveriin viimisen vuoden jota siis näemme todella harvoin emmekä ole tekemisissä kun aniharvoin eikä puolisonikaan tapaa häntä kun todella harvoin nykyään. Korkeintaa kirjottelee joskus kuulumisia.

Onko kuinka väärin ottaa yhteyttä ikinä tuohon henkilöön koska on puolisoni kaveri tai no ei ehkä paras kaveri mutta eihän kavereihin saisi ikinä koskea ?

Toisaalta ehkä parempi olisi unohtaa koko ihminen mutta ihastuin häneen ensi silmäyksellä pari vuotta sitten kun tapasin ja juttelin viedessäni hänet kotiin mutta pyyhin hänet mielestäni pois tarkotuksella heti silloin mutta nyt en ole saanut häntä mielestäni pois enään viimiseen vuoteen vaikka yrittänyt. Ärsyttävää...

Tänne foorumille ei ehkä miehenä kannattaisi kirjottaa kun yleensä täälä saa semmosen pöllytyksen naisilta että oksat pois mutta laitoinpahan kuitenkin :)
 
Aloittaja---
Välillä mietin että kirjoittaskohan nimettömänä tuolle kaverille ja lopulta pyytäisi kahville mutta helvetillinen riskihän siinä on että saa turpaan ellei sitten olisi järkevä ja torjuisi kohteliaasti ja lupaisi olla hiljaa koko asiasta... Isot riskit on kyllä...
 
vierailija
Pysy ehdottomasti erossa tästä ystävästä! Keskity kokonaan uuden elämän aloittamiseen, jolloin voit aloittaa ihan puhtaalta pöydältä. Maltti on valttia :) Ja ota laiminlyönnin tunteet puheeksi naisesi kanssa.
 
vierailijahuoh
Tietääkö avopuoliso noista sinun tuntemuksista siitä, että teillä on huono parisuhde sinun mielestäsi? Yleensä tuollaiset tilanteet tulevat toiselle ihan puskista. Jos hän tietäisi sun tunteista, niin tekisikö hän jotain asian suhteen?
 
Aloittaja----
Pysy ehdottomasti erossa tästä ystävästä! Keskity kokonaan uuden elämän aloittamiseen, jolloin voit aloittaa ihan puhtaalta pöydältä. Maltti on valttia :) Ja ota laiminlyönnin tunteet puheeksi naisesi kanssa.

No en kai mä nyt huvikseen ole 3 vuotta toivonut eroa kun mikään ei auta. Kumppani ei halua keskustella eikä halua kuunnella että suhteessa on ongelmia eikä ole kiinnostusta korjata ongelmia vaan näin on ihan hyvä....
 
Aloittaja----
Tietääkö avopuoliso noista sinun tuntemuksista siitä, että teillä on huono parisuhde sinun mielestäsi? Yleensä tuollaiset tilanteet tulevat toiselle ihan puskista. Jos hän tietäisi sun tunteista, niin tekisikö hän jotain asian suhteen?

Kyllä tietää niinkun vastasinkin. Ei vaan halua tehdä asioille mitään. Saattaa kyllä tsempata suhteessa ehkä pienen hetken jos pelkää että suhde loppuu mutta sitten taas aloittaa laiminlyönnin..
Olen ollut aikasemmin suhteessa missä keskustellaan ongelmista että siitä ei ole kyse ette voisi keskustella mutta kun ei se auta yksin keskustella. Toinen ei puhu mitään takasin tai sitten sanoo ettei ole mitään ongelmia tai että nyt ei ole hyvä hetki keskustella ja siihen loppuu keskustelu...
Vaikiaa se yksin on suhdetta pitää pystyssä...
 
Aloittaja----
Hmh asia karkas nyt muille raiteille.

Ihan tyhmää että tommonenki ihminen pitää unohtaa lopun elämäksi keneen on ollut ihastunut kauan aikaa eikä saa pois mielestä ja kun tiedän että sekin ihminen on etsinyt vuoskaudet hyvää suhdetta pettyen jatkuvasti paskoihin miehiin. Tosin enhän minä tiedä olisiko mulla edes mitään mahiksia siihen mutta uskoisin kyllä olevan ellei sitten hakkaisi laukulla päähän jos paljastasin tunteeni hänelle...

Eikö joku mies täälä vois edes rohkaista ja kanustaa tekemään aloite :)
Vai onko se aina 100% varma ettei kukaan nainen petä kaveriansa vaikka saattaisi itse löytää onnen minkä toinen tyhmyyksissään on heittänyt pois...
He eivät ole siis parhaat kaverit vaan entisiä työkavereita jotka käy korkeintaan kahvilla kaks kertaa vuodessa ja muuten sillon tällöin kyselevät kuulumisia. Kerran tämä nainen on meillä kotona käynyt istumassa iltaa...
 
Aloittaja----
Tarkotukseni siis ei ole pettää puolisoani vaan erota 6kk jäljeen kun saan säästöt kasaan mutta jälleen kerran tämä kyseinen ihminen on sinkkuuntunut juuri äskön ja valittaa kun kaikki suhteet menee vituilleen kun on huonoja miehiä jne..
Tämä nainen on etsimässä miestä kenen kanssa perustaa perhe ja kohta hänkin on jo liian vanha siihen ja me olemme hänen kanssa ihan samanikäsiä.
Pelkään että kohta hän löytääkin jo loppuelämän miehen jostain ja sitten se on liian myöhästä tehdä alotetta enään :(
 
Mä olin teininä ihastunut -todella ihastunut!- poikaan. Sit muutamaa vuotta myöhemmin näin sen taas ja olin yhä ihastunut. Sitten kului yli kymmenen vuotta, olin eronnut vuosi sitten ja se sama heppu käveli vastaan. Ja minähän otin tilanteesta vaarin ja reilun kuukauden päästä ajelin kyseisen herran asunnolle viettämään "romanttista" iltaa ja yötä.

Se oli ihan pöllö! Ei sen kanssa voinut jutella mistään järkevästä. Se hipelsiä ja kyhjäsi kyljessä ärsyttävästi. Ja seksi -pliisua.

Se siitä ihastuksesta sitten.

Luultavasti sullekin käy niin joten odota rauhassa eron jälkeen ja saa aikaan jättiriita eksäsi ja ystäväsi välille vasta sitten. Jos se on elämää suurempaa, malttaa ihastuksesi kohde odottaa.
 
vierailijahuoh
Tarkotukseni siis ei ole pettää puolisoani vaan erota 6kk jäljeen kun saan säästöt kasaan mutta jälleen kerran tämä kyseinen ihminen on sinkkuuntunut juuri äskön ja valittaa kun kaikki suhteet menee vituilleen kun on huonoja miehiä jne..
Tämä nainen on etsimässä miestä kenen kanssa perustaa perhe ja kohta hänkin on jo liian vanha siihen ja me olemme hänen kanssa ihan samanikäsiä.
Pelkään että kohta hän löytääkin jo loppuelämän miehen jostain ja sitten se on liian myöhästä tehdä alotetta enään :(
Eieiei! Et tee mitään siirtoja ennen kun ero nyksän kaa on täysin selvä. Kukaan täysjärkinen ystävä ei halua olla parisuhteen rikkoja. Vaikka turhaa sulle on mitään järkeä yrittää puhua kun olet jo selvästi päättänyt pettää.
 
Siks toisekseen, jos pelkästään rahan vuoksi pettää puolisoaan, ei taatusti ole sellainen "kunnon mies" millaista nainen kaipailee.

Jos ihastukselle on pakko kertoa pian, on sit kerrottava omalle puolisolle eroaikeista oitis ja elettävä vaikka teltassa kunnes on tarpeeksi rahaa säästössä.
 
vierailija
Siks toisekseen, jos pelkästään rahan vuoksi pettää puolisoaan, ei taatusti ole sellainen "kunnon mies" millaista nainen kaipailee.

Jos ihastukselle on pakko kertoa pian, on sit kerrottava omalle puolisolle eroaikeista oitis ja elettävä vaikka teltassa kunnes on tarpeeksi rahaa säästössä.
Muillekkin vastaan samalla ettei mulla vaimoa ole ja mitä ihmettä "rahan vuoksi pettää" ?? Ei oo pettämisestä kyse. Pettää olisin voinut jo monet kerrat jos olisin halunnut.. Surkean taloustilanteen vuoksi ei ole pystynyt pois muuttamaan vaikka onkin vakiduunit...
Olisin halunnut kertoa lähinnä tunteistani tälle naiselle ennenkun se ehtii perheen perustaa jonkun kanssa kun hänellä tuntuu kiire siihen olevan..
Suhdetta ei tarvitse aloittaa ennen kun olen omillani..
En edes pystyisi elämään kaksoiselämää...
 
Muillekkin vastaan samalla ettei mulla vaimoa ole ja mitä ihmettä "rahan vuoksi pettää" ?? Ei oo pettämisestä kyse. Pettää olisin voinut jo monet kerrat jos olisin halunnut.. Surkean taloustilanteen vuoksi ei ole pystynyt pois muuttamaan vaikka onkin vakiduunit...
Olisin halunnut kertoa lähinnä tunteistani tälle naiselle ennenkun se ehtii perheen perustaa jonkun kanssa kun hänellä tuntuu kiire siihen olevan..
Suhdetta ei tarvitse aloittaa ennen kun olen omillani..
En edes pystyisi elämään kaksoiselämää...
On se pettämistä, ellet ole kertonut nyksälle että ette ole enää yhdessä ja samaan aikaan livertelet toiselle miten ihastunut olet.
 
Aloittaja----
On se pettämistä, ellet ole kertonut nyksälle että ette ole enää yhdessä ja samaan aikaan livertelet toiselle miten ihastunut olet.

Monen mielestä pettämistä on fyysinen kontakti suutelu ja sänkyyn meneminen.
Tietty pettämistä tunnetasolla.
Ehkäpä etsin sopivas "ponnahduslautaa" kun olen monta kertaa kyllä sanonut hänelle etten halua seurustella hänen kanssaan mutta seuraavana päivänä on unohtanut jo koko asian....
 
vierailija
Pidätkö itseäsi kunnon miehenä? Et todellakaan ole. Ensin ero ja sitten vasta aletaan katsella uusia. Ja minun mielestäni vuoden parin oma elämä kuuluu tuohon väliin, jolloin pohditaan, miksi se ero tuli. Mikä oli omaa osuutta, mikä toisen.
 
viera.s
Pilaat kaikki mahdollisuutesi ihastuksesi kanssa, jos tässä vaiheessa alat hänelle lirkuttelemaan. Ja varmasti hän kertoo asiasta puolisollesi, se on kaverin velvollisuus.

Tuollaisia itkuvirsiä ja lirkutteluja on tämä nainen varmasti kuullut jo lukuisia, jos on kerran jo ihan aikuinen useita suhteita ja sinkkukausia läpikäynyt ihminen. Menet samaan säälittävään ja kelvottomaan sarjaan, jos moiseen ryhdyt. Nainen pitää sinua joko petturina tai pelkurina, joka ei uskalla erota ennen kuin on uusi katsottuna. Tosin ei tuo itse kertomasi syy ole juuri parempi, olet siis niin pers'aukinen, että sinulta menee vuosi säästää yhtä takuuvuokraa? Ja niin päättämätön, että haudot eroa vuosikaupalla ennen kuin saat asialle tehtyä mitään, vaikka ei ilmeisesti ole edes lapsia eropäätöstä vaikeuttamassa?
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja TiiBii
Boobabe
Pidätkö itseäsi kunnon miehenä? Et todellakaan ole. Ensin ero ja sitten vasta aletaan katsella uusia. Ja minun mielestäni vuoden parin oma elämä kuuluu tuohon väliin, jolloin pohditaan, miksi se ero tuli. Mikä oli omaa osuutta, mikä toisen.
Miksi jäädä pohtimaan menneisyyttä? Kun jätin eksän niin pystyin taas elämään normaalisti. Eksä hakkasi ja oli liian mustasukkainen. Kontrolloi mun menoja.
Elämä jatkuu kun se siltä tuntuu. Ei tarvitse olla parin vuoden mitetintöjä vanhasta suhteesta.
 
Ensin ero ja muutto omaan kämppään ja vasta sitten otat yhteyttä tuohon avokin kaveriin.
On pettämistä, kun sulla on avokki ja jos otat yhteyttä ja lepertelet ja hehkutat ihastumista toiseen naiseen.
Kerroppa avokille, että,haluat eron, jos et ole viellä kertonut.
 
pitkässä suhteessa
Parisuhdetta ei korjata keskittymällä kolmanteen osapuoleen. Jos taas et halua enää yrittääkään korjata parisuhdettasi, niin kerro se kumppanillesi heti rehellisesti.

Jokin tässä haiskahtaa. Tarkoitatko parisuhteeseen panostamisella seksiä? Yleensä ensihuuma ja intohimo kestää korkeintaan kaksi vuotta ja sen jälkeen kaikki on kiinni omasta tahdosta. Jos luulet, että kaikissa suhteissa erotiikka kukkii vuodesta toiseen, niin olet pahasti väärässä. Olet samassa tilanteessa taas muutaman vuoden kuluttua uudessa suhteessasi.

Voisitko vähän avata, mikä sinun mielestäsi on isoin ongelma parisuhteessanne ja miten olet sitä yrittänyt parantaa?
 

Yhteistyössä