pahkura emättimen sisäpuolella/suulla

onko kellään muulla tällästä..siis miten tän nyt selittäisin.se on siis emättimen sisältä tuleva "joku",ikään kuin "kolmion" mallinen pahkura,joka tulee välillä ihan siihen "huulille"ja välillä pysyttelee sisempänä.ei ole kipeä eikä arista ym,ja sitä voi työntää sisään päinkin..kamalalle kuulostaa mutta en usko olevan mitään vaarallista vaan haluisin tietää mikä se on.kolmannen synnytyksen jälkeen se siihen jossain vaiheessa ilmestyi.se on peräaukon puolella,siis siellä emättimen aukon alapuolella.. =)
 
minullakin
Niinpä, hyi jumaliste! En ole itsekään tottunut ajatukseen, itselleni tuli kans kolmannen jälkeen : (

Ei oo kuulmen vaarallista, uloste voi (kovana varsinkin ) joskus kerääntyä siihen ja joutuu sormella auttaa että tyhjenisi vessareissulla. Jos ei oo haittaa itselle niin ei tarvi mitänn tehdä ( no jumpata pitää tietysti lantiopohjaa). Leikatakin voi...

Itse en kyllä heti leikkaukseenkaan aio. Tekevät kuulema vasta sitten kun on lapset tehty...

Tsemppiä, tällaista on äitien elämä :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 14:51 minullakin kirjoitti:
Niinpä, hyi jumaliste! En ole itsekään tottunut ajatukseen, itselleni tuli kans kolmannen jälkeen : (

Ei oo kuulmen vaarallista, uloste voi (kovana varsinkin ) joskus kerääntyä siihen ja joutuu sormella auttaa että tyhjenisi vessareissulla. Jos ei oo haittaa itselle niin ei tarvi mitänn tehdä ( no jumpata pitää tietysti lantiopohjaa). Leikatakin voi...

Itse en kyllä heti leikkaukseenkaan aio. Tekevät kuulema vasta sitten kun on lapset tehty...

Tsemppiä, tällaista on äitien elämä :kieh:
täh :eek: mikä lääkäri totesi? Siis kävitkö gynellä vai jollain yleislääkärillä mikä totes?
Itselle kans ilmestynyt "kai samanlainen" joskus kolmannen syntymän jälkeen, ei ole kyllä käynyt mielessäkään et vois joku tollanen vaiva olla :whistle:
 
Eikäh
Täääh?!?!? Mutta jos se on emättimessä ja sen sisäpuolella/suulla, niin voiko se tollasta olla? Miksi ei aina näy / tunnu?

Mulla on just tuon kuuloinen pahkura, mutta kun oon koittanut sitä gyneltä kysyä, on yks selittänyt että se on limakalvon liikakasvua, toinen taas sanoi että se on arpikudosta ja kolmas että se on repeämän ja välilihan leikkauksen jäljiltä jäänyt "repale".

Että mä sitten vihaan olla nainen!!!!!!!! :'(
 
Hiisi-76
Dodii...

Mä kävin gynellä viime viikolla yhden pahkuran takia. On tuossa emättimen suulla/sisäpuolella, mutta edessä. Tuntuu kun käy pissalla ja pyyhkii..

Lääkäri sanoi että se on vesikasvain...ja häviää mahdollisesti itsestään.

Toivottavasti mun takamus ei ole kohta kuin punapersepaviaanilla...heh heh.
 
minullakin on
olen myös käynyt lääkärillä kyseisen pahkuran takia, eikä hän nähnyt siinä mitään outoa.. varmaan sitte ihan normaalia synnytyksen jälkeen, jos on revennyt tai tehty eppari. :attn:
 
Ompa kiva kuulla että on muitakin!!
Mullakin on siinä suulla pepun puolella sellainen pehmeä "patti",näytin sitä gynelle niin ei pitänyt sitä minään erikoisena.Ei kipeä eikä muutenkaan mutta huomaan kun kakattaa niin se jotenkin kovettuu,kait sit jätökset painaa siihen tms.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 13:01 viekku kirjoitti:
Ompa kiva kuulla että on muitakin!!
Mullakin on siinä suulla pepun puolella sellainen pehmeä "patti",näytin sitä gynelle niin ei pitänyt sitä minään erikoisena.Ei kipeä eikä muutenkaan mutta huomaan kun kakattaa niin se jotenkin kovettuu,kait sit jätökset painaa siihen tms.
kyllä mä jo luulin että oon ainoa kellä emättimestä työntyy jotain ylimäärästä ulos,en ees kellekkään kaverille ole ilenny sanoo :ashamed: onko se sullakin sellanen että se liikkuu jos liikuttaa,eikä siinä oo juurikaan mitään tuntoa..eikä se oo siis missään ihon alla.ei muakaan se koske eikä mitenkään haittaa,on vaan aika epämääräsen näkönen värkki,sanoisinko :eek: =)
 
kotäityli
voi "ihanaa" kun on kohtalotovereita :whistle:
ite nyt kävin lääkärissä kun huomasin tuon patin emättimen suulla, just jos sitä painaa niin tuntuu peräsuolessa se kakka. ite säihkädin tosisaan. tkn lääkäri sanoi et katotaan papa kokeen tulokset ja sitte laittaa minut gynelle. kystiakin löytyi taas \|O
lääkäri sanoi et vaikuttavat kudosnestepateilta :eek: ihmeen näköistä, paikat näyttää kuin oisivat turpiinsa saaneet. :LOL:
 
he he.. mulla oli kananmunan kokoinen kysta n 5cm syvyydellä emättimessä... havaittiin synnytyksen jälkeen.. itse huomasin sen n 2 kk ennen synnytystä kun ihmettelin et mikäs se sieltä pullistelee... peräsuolta veikkas terkkari.. vaan eipä ollu..

sit se leikattiin pois eikä oo vaivannu sen koommin.. aikaa tuosta on n 2 vuotta...

kannattaa tutkituttaa ihan kunnolla...
 
mikäs se kysta on,voiko sellainen puhjeta? mul kävi yksi aamu kun nousin sängystä ylös niin alapäästä tuli oikein kunnolla jotain liman sekaista nestettä mikä ei kylläkään ollut pissaa sen tuloa ei voinu estää, tunne oli sama kun tulis lapsivedet. mitähän se olis ollu? :eek:
 
vieras taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 18:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 14:51 minullakin kirjoitti:
Niinpä, hyi jumaliste! En ole itsekään tottunut ajatukseen, itselleni tuli kans kolmannen jälkeen : (

Ei oo kuulmen vaarallista, uloste voi (kovana varsinkin ) joskus kerääntyä siihen ja joutuu sormella auttaa että tyhjenisi vessareissulla. Jos ei oo haittaa itselle niin ei tarvi mitänn tehdä ( no jumpata pitää tietysti lantiopohjaa). Leikatakin voi...

Itse en kyllä heti leikkaukseenkaan aio. Tekevät kuulema vasta sitten kun on lapset tehty...

Tsemppiä, tällaista on äitien elämä :kieh:
täh :eek: mikä lääkäri totesi? Siis kävitkö gynellä vai jollain yleislääkärillä mikä totes?
Itselle kans ilmestynyt "kai samanlainen" joskus kolmannen syntymän jälkeen, ei ole kyllä käynyt mielessäkään et vois joku tollanen vaiva olla :whistle:
gynellä käyty myös... sanoi et ois limakalvoa kasvanut poimuksi
 
Hei olen epätietoinen onko normaalia, kun minulla on emättimen sisäpuolella muhkurainen patiltatuntuva kohta... Kohtunikin tuntuu laajentuneen ja kohdunsuu on hyvin ylhäällä ja kova. Patilta tuntuva kohta ei ole kipeä. Normaaliako ?
 

Yhteistyössä