Pahoin pelkään saavani porttikiellon töihin (ennenaikasia suppareita??)

mie
supparit ei oo kipeitä vaan aika inhottavia ainakin mulla. paine tulee mahaan ja välillä tuntuu myös tuolla alhaalla. seuraava neuvola vasta kolmen viikon päästä ja en viitti sille tätille alkaa soittelee kun tuntuu että se on aika "sekasin". Mutta voiko tommosetkin supparit avata paikkoja???
 
IhanPihallaSONE
Pitä lähtee laittaa iltpalaa mut nopsaan tulin vaan sanoo et miullahan oli kans tokassa suppareita jo varhasessa vaiheessa, ennen puoltavälii jo kovettu maha ja viimisellä kolmanneksella supisteli kipeesti ja viikon supisteli joka ilta ennen kun synnytin silleen et sai miettii et jokohan ensyönä. Synty 39+3. Ekasta supisteli vasta rv 41 ekan kerran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Pitä lähtee laittaa iltpalaa mut nopsaan tulin vaan sanoo et miullahan oli kans tokassa suppareita jo varhasessa vaiheessa, ennen puoltavälii jo kovettu maha ja viimisellä kolmanneksella supisteli kipeesti ja viikon supisteli joka ilta ennen kun synnytin silleen et sai miettii et jokohan ensyönä. Synty 39+3. Ekasta supisteli vasta rv 41 ekan kerran.
Ihanku miulla siis :/

Miul ois viel huomen työpäivä. Mut oishan se sinniteltävä. Sit tiistaina pääsisis sinne äippäpolille.

Mites olitko sie töissä? Vai olitko sillon viel hoitovapaalla? Ja mitä ne siulle sanovat?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
supparit ei oo kipeitä vaan aika inhottavia ainakin mulla. paine tulee mahaan ja välillä tuntuu myös tuolla alhaalla. seuraava neuvola vasta kolmen viikon päästä ja en viitti sille tätille alkaa soittelee kun tuntuu että se on aika "sekasin". Mutta voiko tommosetkin supparit avata paikkoja???
suosittelen lämpimästi menoa lääkärille. Ja mitä pikemmin sen parempi. Vai haluatko lapsesi syntyvän ennenaikaisena`? Tuo on lapsen hengellä leikkimistä.
 
vieras
Mulla toisessa raskaudessa supistukset alkoi rv 20. Eivät mitään järkyn kipeitä olleet, mutta inhottavia kuitenkin. Lääkäri kirjoitti ensin 2 vkoa saikkua ja huomasin, että heti rasittuessa supistukset alkoivat. Lääkäri sanoi, että saattaa olla, että supistukset loppuvat, tai sitten ei. Lopulta en enää mennyt töihin, vaan sain pätkissä s-lomaa. Ja työnä siis raskas vanhusten hoitotyö.

Kivuttomat harjoitussupparit on yleensä ihan normaaleja tuossa vaiheessa, mutta jos rasituksesta alkaa kivuliaat supparit, niin en kyllä riskeeraisi töissäololla. Ekassa raskaudessa olin ä-lomaan asti töissä ilman supistuksia, tosin silloin oli aavistuksen kevyempi työ.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla toisessa raskaudessa supistukset alkoi rv 20. Eivät mitään järkyn kipeitä olleet, mutta inhottavia kuitenkin. Lääkäri kirjoitti ensin 2 vkoa saikkua ja huomasin, että heti rasittuessa supistukset alkoivat. Lääkäri sanoi, että saattaa olla, että supistukset loppuvat, tai sitten ei. Lopulta en enää mennyt töihin, vaan sain pätkissä s-lomaa. Ja työnä siis raskas vanhusten hoitotyö.

Kivuttomat harjoitussupparit on yleensä ihan normaaleja tuossa vaiheessa, mutta jos rasituksesta alkaa kivuliaat supparit, niin en kyllä riskeeraisi töissäololla. Ekassa raskaudessa olin ä-lomaan asti töissä ilman supistuksia, tosin silloin oli aavistuksen kevyempi työ.
Miulla kans tullut rasituksesta nuo. Tänään viimeksi ja silloin kun olin lenkillä.

Oliko siul sit muutoksia alakerrassa? Entäs tuntuiko painetta? Kun mie edelleen pähkäilen mitä se paine oikein oli.. :(

En mielellään saikulle jäisi ja jättäisi työkavereita pulaan mut kyl miul menee tää asukas sen edelle. Huoli kova. En todellakana haluais riskeerata raskautta jääräpäisellä työnteolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja Localoba:
Ota iisisti! Lääkärissä kannattaa käydä piakkoin, ei nuo supparit vähene, jos ei työ kevene/rauhoitu.
Miulla on tiistaina äitipoli aika. Otan siellä sitten tämän asian esille.

Työ on kyllä samanlaista päivittäin. Joskus hiljaisia päiviä mut ei sillonkaan lonkkaa vedellä vaan hommia on tehtävä.
Samankaltainen työ kuin minullakin, harjoitussupistuksia tullut minullakin kaikissa raskauksissa viikoilta 15 saakka, jotkut siis ihan kivuliaitakin. Silti syntyneet yliaikaisina n. 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen. Kivuliaimmat supistukset minulla tässäkin raskaudessa aiheuttaa autolla ajaminen. Ja olen siis jatkanut töitäni normaalisti näissä kaikissa kolmessa raskaudessa, tietty en enää nostele niin painavia.
Ota huomioon etteivät kaikkia halua riskeerata lapsensa hengellä jatkamalla töitä samaan tahtiin kuin sinä.

Riskialtista touhua tuokin. Ja kaikilla ei ole mahdollisuus ottaa sitten rennommin vaan jos käy töissä niin silloin tehdään täydella panoksella. Joten ei voi mitenkään verrata omaa työtäsi samanalaiseksi.

Terv: Oikeasti rankkaa työta tekevä.
Teen kyllä työtä ihan täydellä panoksella muuten paitsi jätän ne kaikista raskaimmat laatikot nostelematta. Olen jalkojeni päällä töissä ja jatkuvasti liikkeellä minimissään 8 tuntia päivässä, yleensä 9, sesonkiaikaan joka on marras-joulukuu sekä touko-elokuu, teen yleensä 12 tunnin työpäiviä. Koska kohdunsuulla ei ole mitään muutoksia tapahtunut, ei ole ollut lääkärin mielestä tarvetta rajoittaa työntekoa.

Ja minä en ikinä ole pitänyt äitiyslomaa ennen vauvan syntymää. Olen siis ollut töissä vielä sen 13 vuorokautta lasketun ajan jälkeenkin!
 
vieras
Ei avanneet paikkoja nuo supparit, mutta tosiaan jos olisin jatkanut töissä, niin sitten varmaan olis voinu jotain aiheuttaa. Kyllä mulla muistaakseni tuntui just sellaista paineen tunnetta, ehkä vauva vaan painautui suppistuksen aikana jotenkin alemmas.
 
tiltu
minulla oli myös suppareita ja ensi alkuun olivat ihan kiuttomia ja muuttuivat kivuliaaksi vasta likempänä rv 30, mutta silti vaan alkoivat paikat pehmetä ja aueta siinä rv30 kohdalla ja vaikka teen vain kevyttä toimistotyötä niin napsasti saikkua mammaloman alkuun asti.

että ei se aina tarkoita etteikö supparit mitään tee, vaikka kiuttomia olisivatkin. toisella kierroksella menin lääkäriin selkäkipujen vuoksi, mutta kävikin ilmi, että selkäkipuni olivatkin supistuksia, jotka olivat ikävää työtään tekemässä kohdunsuulla aivan liian aikaisin ja vuodelepo kutsui taas.
 
mie
siis pitäiskö mennä lääkäriin näytille kun supparit tulee rasituksesta ja jää päälle jos en hidasta vauhtia? kipeitä ne ei oo mutta tuntuu inhottavilta. työni on raskas seisomatyö jossa joudun kantamaan välillä n.10-15kg painoisia laatikoita portaita ylös.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis pitäiskö mennä lääkäriin näytille kun supparit tulee rasituksesta ja jää päälle jos en hidasta vauhtia? kipeitä ne ei oo mutta tuntuu inhottavilta. työni on raskas seisomatyö jossa joudun kantamaan välillä n.10-15kg painoisia laatikoita portaita ylös.
kyllä!!!
 
Minä odotan toista jo viikoilla 34. ja supistelee joka päivä välillä kipeesti ja välillä ei niin kipeesti mutta tuntuu kumminkin. Olen ollut sairaslomilla melkeen koko raskaus ajan. Paineen tunne on välillä kova.. Ja minulla helposti supisteli jo pelkästään se että oli pissi hätä. Mutta muutosta ei ollut tapahtunut alakerrassa ainakaan kolme viikkoa sitten kun kävin tarkastuksessa supistuksien takia. lepoilua ja rauhallisuutta..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Minä odotan toista jo viikoilla 34. ja supistelee joka päivä välillä kipeesti ja välillä ei niin kipeesti mutta tuntuu kumminkin. Olen ollut sairaslomilla melkeen koko raskaus ajan. Paineen tunne on välillä kova.. Ja minulla helposti supisteli jo pelkästään se että oli pissi hätä. Mutta muutosta ei ollut tapahtunut alakerrassa ainakaan kolme viikkoa sitten kun kävin tarkastuksessa supistuksien takia. lepoilua ja rauhallisuutta..
kuinka sitten sait sairaslomaa?
 
IhanPihallaSONE
Palaan tähän..

Niin, siis olin töissä, jäin saikulle viikkoa ennen äitiysloman alkua. Terkkari kirjotti saikun kun vaan kävin sanoo etten enää jaksa. Oli kuumaa kesällä ja hankalia työasentoja, en jaksanut enää tehdä hierontoja enkä jalkahoitoja kunnolla, ja sekin viel että valvoin öisin niin paljon kun jomotti ja supisteli. Asiakkaatkin ymmärti ihan hyvin kun piti perua ja soitella, ittee harmitti kauheesti kun en enää pystynyt olee, vannoin niin että kyllä jaksan vielä, mut ei niin ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Minä odotan toista jo viikoilla 34. ja supistelee joka päivä välillä kipeesti ja välillä ei niin kipeesti mutta tuntuu kumminkin. Olen ollut sairaslomilla melkeen koko raskaus ajan. Paineen tunne on välillä kova.. Ja minulla helposti supisteli jo pelkästään se että oli pissi hätä. Mutta muutosta ei ollut tapahtunut alakerrassa ainakaan kolme viikkoa sitten kun kävin tarkastuksessa supistuksien takia. lepoilua ja rauhallisuutta..
kuinka sitten sait sairaslomaa?
Selkäkivulla alkoi.. sitten on tullut mukaan liitoskivut. ja jos supistelee niin meillä ei töihin mennä.. turha on lasta vahingoittaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Minä odotan toista jo viikoilla 34. ja supistelee joka päivä välillä kipeesti ja välillä ei niin kipeesti mutta tuntuu kumminkin. Olen ollut sairaslomilla melkeen koko raskaus ajan. Paineen tunne on välillä kova.. Ja minulla helposti supisteli jo pelkästään se että oli pissi hätä. Mutta muutosta ei ollut tapahtunut alakerrassa ainakaan kolme viikkoa sitten kun kävin tarkastuksessa supistuksien takia. lepoilua ja rauhallisuutta..
kuinka sitten sait sairaslomaa?
Selkäkivulla alkoi.. sitten on tullut mukaan liitoskivut. ja jos supistelee niin meillä ei töihin mennä.. turha on lasta vahingoittaa..
Kuka sen päättää? Sinä?

Lääkärihän sen sairasloman kirjoittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Palaan tähän..

Niin, siis olin töissä, jäin saikulle viikkoa ennen äitiysloman alkua. Terkkari kirjotti saikun kun vaan kävin sanoo etten enää jaksa. Oli kuumaa kesällä ja hankalia työasentoja, en jaksanut enää tehdä hierontoja enkä jalkahoitoja kunnolla, ja sekin viel että valvoin öisin niin paljon kun jomotti ja supisteli. Asiakkaatkin ymmärti ihan hyvin kun piti perua ja soitella, ittee harmitti kauheesti kun en enää pystynyt olee, vannoin niin että kyllä jaksan vielä, mut ei niin ei.
No eihän toi viikko ennen äitiysloman alkua ole mitään. Suotta morkkistelet! Hienoa että uskalsit olla töissä suppareidenkin uhalla. Itse en tosiaankaan olisi lasta riskeeranut.
 
vieras
Jos mulla olis suppareita niin en todellakaan riskeeraisi lasta sillä että menisin töihin vaan siksi etten raaski olla töistä pois. Ja tulee morkkis. Niin itsekästä ajattelua ja itsensä loppu polttamista. Ei taas kaikilla oo ihan palikat paikoillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Minä odotan toista jo viikoilla 34. ja supistelee joka päivä välillä kipeesti ja välillä ei niin kipeesti mutta tuntuu kumminkin. Olen ollut sairaslomilla melkeen koko raskaus ajan. Paineen tunne on välillä kova.. Ja minulla helposti supisteli jo pelkästään se että oli pissi hätä. Mutta muutosta ei ollut tapahtunut alakerrassa ainakaan kolme viikkoa sitten kun kävin tarkastuksessa supistuksien takia. lepoilua ja rauhallisuutta..
kuinka sitten sait sairaslomaa?
Selkäkivulla alkoi.. sitten on tullut mukaan liitoskivut. ja jos supistelee niin meillä ei töihin mennä.. turha on lasta vahingoittaa..
Kuka sen päättää? Sinä?

Lääkärihän sen sairasloman kirjoittaa.
Ihan lääkäri on päättänyt.. usealla lääkärillä käynyt. B- lausunnon kera sit pois töistä. Minä itse en voi päättää että millon töissä millon ei. kuten ei varmaan kukaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli07:
Minä odotan toista jo viikoilla 34. ja supistelee joka päivä välillä kipeesti ja välillä ei niin kipeesti mutta tuntuu kumminkin. Olen ollut sairaslomilla melkeen koko raskaus ajan. Paineen tunne on välillä kova.. Ja minulla helposti supisteli jo pelkästään se että oli pissi hätä. Mutta muutosta ei ollut tapahtunut alakerrassa ainakaan kolme viikkoa sitten kun kävin tarkastuksessa supistuksien takia. lepoilua ja rauhallisuutta..
kuinka sitten sait sairaslomaa?
Selkäkivulla alkoi.. sitten on tullut mukaan liitoskivut. ja jos supistelee niin meillä ei töihin mennä.. turha on lasta vahingoittaa..
Kuka sen päättää? Sinä?

Lääkärihän sen sairasloman kirjoittaa.
Ihan lääkäri on päättänyt.. usealla lääkärillä käynyt. B- lausunnon kera sit pois töistä. Minä itse en voi päättää että millon töissä millon ei. kuten ei varmaan kukaan.
Miten usealla?
Äitiysneuvolan ja raskauksiin erikoistuva lääkäri hoitaa raskaana olevaa ei siihen muiden lääkäreiden sanomiset vaikuta. Kun ei ole heidän erikoisalaansa. Näin ainakin meillä. Turha mennä hakee saikkua joltain lääkäriltä joka ei ko asiasta tiedä/ole erikoistunut.

Mua mietityttää et miten sulla on voinut olla koko aika suppareita kipeitäkin mut niillä ei oo ollut mitään vaikutusta mihinkään?
Mun yks ystävä painii saman asian kanssa ja sillä on tapahtunut muutoksia kohdun suulla.
 
Minulla alkoi myös supparit melko lailla ap:n kuvaamalla tavalla ja samoilla viikoilla jäin pois töistä (eikä ole varmaankaan fyysisesti yhtä raskasta). Työpäivän jälkeen koko illan tuntui kipua ja painon tunnetta alavatsalla. Yölläkin heräsin jomottaviin kipuihin, ja supisteli myös (tuntui sekä vatsan ja selän puolella)..

Saikulla ollessa on supistelut pysyneet toistaiseksi melko hyvin hallinnassa, kun saa levätä aina tarvittaessa. Muutama viikko takaperin ei kohdunsuulla ollut onneksi ollut muutoksia. Nyt menossa rv27 ja supistukset ovat alkaneet vaivata yhä enemmän, vaikka kotona olenkin ja otan todella rauhallisesti. Kipeitä supistuksia tulee niin pienestä rasituksesta, että vauva varmasti syntyisi muutaman päivän sisällä jos en voisi heti supistuksen alkaessa päästä lepäämään..

Ensimmäisessä raskaudessa supistukset eivät vaivanneet lainkaan, toisessa alkoivat 30rv:lta ja tässä jo paljon aikaisemmin... Suosittelen kyllä ottamaan saikkua jos sitä tarjotaan. Äitipolilta sanottiin, että joillakin puolivälissä raskautta alkaneet supistelut saattavat helpottaa loppuraskaudessa. Sitä ei voi ennakoida kuitenkaan etukäteen ja kannattaa kuunnella tuntemuksiaan.
 

Yhteistyössä