Pahoinvointi ja matkustus..

Onko kenellekkään sattunu ku ootte lähteny matkalle niin on on ollu just pahimmat pahoinvointi viikot? ( raskausvkot 8-16??)
Ésim. lentokoneella matkustaessa? Meinaan et on aika noloa jos joutuu olemaan matkan ajan "pää pussissa"...
:whistle: Miten ootte selvinny matkasta?
 
Olen ollut raskauden alkuvaiheessa ainaskin kolme kertaa ukomailla. Kaikki lennot meni muistaakseni ihan ok, mutta yhdestä reissusta jäi vähän huonot muistot, kun oli kuvottava olo koko ajan, nälkä, vessahätä, hormonit hyrräsivät ja koko raskauskin oli vielä niin uutta ym. Toisella kertaa taas työmatkalla kolari tiellä ja istuin taksissa ikuisuuden työkavereiden kanssa nälässä ja pissahädässä, enkä halunnut paljastaa olevani raskaana. Muistan myös istuneeni auton kyydissä kamalassa ruuhkassa pakokaasupilvessä, oksetti, eikä mitään voinut tehdä kun oli kiire kentälle...

Huom mulla ei ollut siis lainkaan pahoinvointia raskauden alussa, mutta tietyt olosuhteet eivät vaan oikein sovi kun on raskaana : )
 
kylla se hyvin menee
hei. itse matkustelin raskauden alku- ja keskivaiheella ja muutenkin koko ajan pàivittàin tyòmatkan takia yli 100 kilometrià pahasti liikennòidyllà ja ruuhkaisella moottoritiellà. alussa kàrsin pahoinvoinnista vaikken oksennellutkaan, ja sattui vielà olemaan ikimuistettava 40-asteen helle viikkokausia....

mutta kaikeankaikkiaan kaikki meni hyvin ja mitààn sen kummempaa en kyllà jàttànyt raskaudenaikana tekemàttà. olin jopa 2-viikkoisilla messuilla ulkomailla tòissà, noin 20. raskausviikon vaiheella (vaikka aluksi olin vakuuttunut ettà ei ikinà sellaista). oli helppoa kun kerroin aika alussa tòissà asiassa ja siten antoivat aina huilatakin hieman ylimààràistà :). tietenkin kannatta varoa mità suuhunsa pistàà, etenkin ulkomailla.

minusta pitàà ajatella asiaa sellaiselta kannalta ettà pahoinvointia voi ja saa ollakin. tosin hankalaa voi olla juuri se ettei oikein huvittaisi vielà raskaudesta ilmoitella muille. mutta laita vaikka serkun lapsilta tarttuneen mahataudin piikkiin sillà jotenkin voi auttaa kun saa reilusti olla huonovointinen eikà esittàà hampaat irvessà! ota mukaan jotain mieleistàsi pikkunaposteltavaa (vaikka voileipàkeksejà) jolla saa nàlàn pois sillà sekin auttaa kummasti pahoinvointia vastaan.

hyvàà jatkoa sinulle ja masulle!
 

Yhteistyössä