Pahoinvointi palasi rv 20..

Olisiko jollain ihanalla kanssasisarella kokemusta moisesta..

Olen tällä hetkellä siis 22+1 viikoissa/päivissä menossa ja viimeisten kahden viikon aikana olen kärsinyt on/off pahoinvoinnista. Mistään ympärivuorokautisesta kuvotuksesta ei ole kyse kuten alkuraskaudessa mutta silloin tällöin saattaa iskeä kamala kohtaus missä kylmä hiki nousee pintaan ja oksennus nousee kurkkuun. Usein se menee ohi kun hengittelen syvään mutta on sitä pari kertaa joutunut oksentamaan. Ja ihmettelen siksi koska pahoinvointi ehti jo mennä ohi siellä 14 - 15 raskausviikon tuntumassa..

Jotenkin ei nyt jaksaisi tätä enää kun melkein 3 kuuukautta oli sitä kuvotusta, yökkäilyä ja satunnaista oksentelua. Ja ihmettelen mistä tälläinen saattaa johtua??

Muuten voin hyvin, vauva voi hyvin ainakin potkuista päätellen ja kovin on muutenkin eloisa yksilö :heart: Ulkoilen, syön ja lepään mielestäni hyvissä määrin.

Onko kohtalotovereita? Onko tälläinen ihan normaalia? Tiedän että loppuraskaudessa joillain saattaa paha olo palata mutta että nyt keskiraskaudessa kun olo on ollut niin energinen ja hehkeä :) Aion kysyä asiaa myös neuvolassa mutta olisihan se kiva tietää toistenkin kokemuksia..

Tulikohan tästä ihan romaani nyt.. :D
 
Mulla oli alussa pahoinvointia iltapäivisin ja se loppui vasta 11 viikolla sitten tuli viikoilla 20 takaisin ja loppui taas vikkolla 22 ja siitä alkoikin sitten aivan viikoille 33 kestänyt hirveä närästys. Poika syntyikin jo 37+0 viikoilla.

Toivottavasti sulla menisi ohi mahd. pian. On perin ikävää :(
 
Mulla viikot nyt 20+5. Kuvotus palasi tuossa pari viikkoa sitten. Lähinnä se ilmenee ruokahaluttomuutena, oksentaa ei ole tarvinnut. Lääkäri neuvoi juomaan runsaasti ja syömään vaikka herkkuja, kunhan saa jotain alas. Ei siihen oikein muuta apua kai ole. Jos tulee turvotusta, kovaa päänsärkyä ja verenpaineen nousua, niin sittenhän voi kyseessä olla raskausmyrkytys, joka tosin on harvinaisempi näin varhaisilla viikoilla. Jos olo pysyy huonona, kannattanee soittaa neuvolaan.

Itse olen saikulla ruokahaluttomuuden, väsymyksen ja päänsäryn takia nyt viikon, saa nähdä miten tästä sitten eteenpäin.
 
Onkohan muita kohtalotovereita, joilla pahoinvointi ei ole loppunut tai se on alkanut uudelleen? Itse olen taas voinut pahoin kolme päivää eikä loppua näy. Olo on pahin aamuisin ja helpottaa vähitellen iltaa kohden. Ruoka ei maistu kovinkaan hyvin, väsyttää ja päätä särkee. Mitään turvotuksia ei ole eikä verenpainekaan huitele missään järkkylukemissa, joten raskausmyrkytys ei huoleta. Alkuraskaudessa voin huonosti rv. 14 asti ja sen jälkeen olen voinut huonosti (yökkinyt, oksentanut) 1-2 krt viikossa.
 

Yhteistyössä