Paineet heittelehtii

Alotin tossa heinäkuun alussa uuden verenpainelääkkeen, jotta olis sopivampi kun yritellään pikkukakkosta. Ekat pari viikkoo oli hirveitä sivuoireita, sit helpotti. Tossa pari viikkoo sitte nous paineet 100/150 ja parin päivän päästä läks laskuun. Nyt kun oon mittaillu niin 66/130 eli mulle tosi alhasia. Onko muilla vastaavaa?
 
Itelläni on ollut verenpaineen kanssa ongelmia. Beetasalpaaja, jota ensin sain korkeisiin paineisiin, teki juuri tuon, että sitten pyörrytti, kun paineet laski tosi alas. Sitten sain migreenipäänsäryn estoon plus verenpainelääkkeeksi Atacand-nimisen lääkkeen. Kun siitä saatiin annostus kohdille, niin on ollut siltä osin hyvä olla. Otan nyt aamuisin vain puolikkaan tabletin.
 
Mulla oli aikasemmin Orloc ja se sopi tosi hyvin. Paineet pysy ihan kohillaan. Nyt sitte vaihettiin Albetoliin. Saa nähä kuin käy. Tein tänään haamun, ja pelottaa ihan pirusti, että kuin käy tän raskauden kun edellinen jouduttiin keskeyttämään rv26+5 pahan raskausmyrkytyksen vuoksi. Tyttö selvisi kuitenkin todella hyvin ja kaikki on nyt ok :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Mulla oli aikasemmin Orloc ja se sopi tosi hyvin. Paineet pysy ihan kohillaan. Nyt sitte vaihettiin Albetoliin. Saa nähä kuin käy. Tein tänään haamun, ja pelottaa ihan pirusti, että kuin käy tän raskauden kun edellinen jouduttiin keskeyttämään rv26+5 pahan raskausmyrkytyksen vuoksi. Tyttö selvisi kuitenkin todella hyvin ja kaikki on nyt ok :heart:
Minua jäi vaivaamaan että miksi Sinulle vaihdettiin lääke jos kerran edellinen sopi hyvin? Sitten mietin että mitä tarkoitit että kun "raskaus keskeytettiin pahan raskausmyrkytyksen vuoksi. Tyttö selvisi kuitenkin....?" Olen ymmärtänyt että jos raskaus keskeytetään niin silloin se on vauvan menoa :/
 
Minulla on Atacand lääkitys verenpaineeseen sekä migreeniin. Harmi vain ettei se tepsi korkeaan sykkeeseen :/ Leposykkeeni on jatkuvasti 80-90. Välillä otan beetasalpaaja tabletin jos tuntuu pahalta tuo syke. En vain tykkää syödä noita beetasalpaajajia kun ne tekee raajat kylmiksi ja siis ihan palelee kamalasti. Sen lisäksi ne eivät varsinaisesti sovi Triptylin kanssa. Propralia (sykkeen alentamiseen) voisin ottaa jos ei olisi astmaa :eek: ....kyllä näitten lääkkeitten kanssa on harmiakin siis :|
 
Meduusa: Halusvat äitipolilta, että lääkitys vaihdetaan, kun alettiin yrittämään toista raskautta. Ja raskaus jouduttiin keskeyttämään, eli sitä ei voitu viedä loppuun. Pieni vauva kuitenkin kiidätettiin teho-hoitoon, ja selvisi loppuen lopuksi hyvin. Mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Meduusa: Halusvat äitipolilta, että lääkitys vaihdetaan, kun alettiin yrittämään toista raskautta. Ja raskaus jouduttiin keskeyttämään, eli sitä ei voitu viedä loppuun. Pieni vauva kuitenkin kiidätettiin teho-hoitoon, ja selvisi loppuen lopuksi hyvin. Mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään.
Voi miten hienoa että vauva saatiin pelastettua! :hug: :heart: Pala nousi kurkkuun kun ajattelin tuon tilanteen :'(

Arvelinkin että lääke vaihdetiin raskauden vuoksi, hyvä niin. Olen vain ajatellut että verenpainelääkkeet olisivat aikalailla samankaltaisia, mutta enhän ole itse vielä kauaa syönyt verenpainelääkkeitä joten en niistä siis tarpeeksi tiedä.

Kaikkea hyvää ja Onnea tähän odotukseen! :hug:
 
Kiitos Meduusa :heart:

Aikasemmin mulla ollut Orloc ois kuulemma saattanu sopia raskauden aikana, mutta siitä ei ole tehty tarpeeksi tutkimuksia, että voidaan sanoa varmasti. Niinpä sitä Albetolia suositeltiin, kun sitä on tutkittu niin paljon :heart:
 
Mulla ollut koko raskauden ajan (vaihdettiin alkuraskaudessa lääkityksestä, jota söin ennen raskautta) Albetolia 2 tabua päivässä käytössä ja verenpaineet pysyneet koko raskausajan erinomaisella tolalla! Alkuun pelkäsin ja jännitin, et niinkö menee vika raskauskuukausi sairaalassa makaamiseen, mut nyt jo rv 36+6 ja aamupaineet kun mittasin hetki sitten niin alle 80 oli alapaine:) Iltasin kohoaa vähä yli 90, mut ei oo sataa menny rikki viel.

Tsemppiä kaikille verenpainepotilaille raskausaikaan!

LaSposa & Nyytti rv 36+6 :heart:
 

Yhteistyössä