painepesurilla mattoja pesevät

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa
mitä ainetta laitatte pesuriin? kun mäntysuopa tukkii pesurin niin onko olemassa jotain muuta mikä toimii. nyt liotan mattoja ensin ammeessa jossa on runsaasti mäntysuopaa ja sitten pesen mut onko muuta tapaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Ihan nestemäistä mäntysuopaa on kyllä käytetty eikä se tuki pesuria. Sitä voi myös hiukan laimentaa.
kyllä se vaan tukkii! ei sitä edes suositella jos kylmällä vedellä pesee, pikku hiljaa se saippua jää sinne putkistoon eikä tule kuin kirkasta vettä
 
rupina
Minä olen laittanut isoon korvoon matot likoamaan kunnon aineeseen esim. mäntysuopaa ja liraus pyykinpesuainetta ja sitten pesurilla vaan huuhdellut. Puhdasta on tullut.
 
alkup
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä teen niin et liotan pari tuntia mattoja swipen matonpesuainees, nostan mattotelineelle ja virutan painepesurilla, siis ilman mitää aineita sinne pesuriin.
mistä tätä ainetta saa? onko mielestäsi parempaa kuin mäntysuopa liuos?
mä haluaisin sellaista ainetta et vois laittaa pesuriin, mut en ole sellaista löytänyt. olen jopa kahdesta eri painepesuri firmasta tätä kysellyt ja molemmista tulee vastaus ettei ole!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä teen niin et liotan pari tuntia mattoja swipen matonpesuainees, nostan mattotelineelle ja virutan painepesurilla, siis ilman mitää aineita sinne pesuriin.
mistä tätä ainetta saa? onko mielestäsi parempaa kuin mäntysuopa liuos?
mä haluaisin sellaista ainetta et vois laittaa pesuriin, mut en ole sellaista löytänyt. olen jopa kahdesta eri painepesuri firmasta tätä kysellyt ja molemmista tulee vastaus ettei ole!!!
Swipen jälleenmyyjiltä. 54e maksoin omasta matonpesusatsistani johon kuuluu se pesuaine ja kirkaste 40:60. Kallis, mutta riittoisa. Omat matot on pesty ja ei oo montaa mitallista paketista kadonnut. En tätä siis pesuriin laittais vaan isoon korveeseen johon matot likoamaan pariksi tunniksi ja todellakin tulee puhtaaksi. Ehdit tehdä paljon muuta sinä aikana kun matot likoaa. Vaatii kääntelyä mutta senhän nyt tekee aina ohimennen sillon tällön.
 
vieras
Ap:lle: Miks ihmees se mäntysuopa pitää tunkee sinne pesuriin??? Mä ensin liotan matot sit ruuttaan mäntysuopaa päälle ja sen jälkee pesurilla huutelen. Hoplaa! Valmista ja puhdasta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Niin mäkin oon tehnyt, että oon liottanut ensin ja sitten vain pessyt vedellä. Ihan tarpeeksi puhtaat tuli.
Näin meilläkin pestään, eli mäntysuopaa liotin veteen, siel sitten saavat olla päivän kaksi, sitten vaan nostelen ne pesupaikalle ja painepesurilla pestään, ilman mitään aineita. Aina on puhtaaksi tullut. :D
 
n. 30 mattoa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap:lle: Miks ihmees se mäntysuopa pitää tunkee sinne pesuriin??? Mä ensin liotan matot sit ruuttaan mäntysuopaa päälle ja sen jälkee pesurilla huutelen. Hoplaa! Valmista ja puhdasta :)
näin minäkin joskus tein muttei tullut puhdasta, ei se liuos ehtinyt puhdistaa tahroja! kun on 3 pientä lasta, koira ja kissa ja maalla asutaan niin tahroja on ja ihan likaa. keittiön matot varsinkin. nyt liotan niitä vauvan kylpyammeessa yön yli mäntysuovassa ja just ja just voi sanoa et ovat puhtaat... en ole keksinyt minäkään muuta
 
Näin meillä maalla
Mä käytän ihan halvinta mahdollista jauhemaista pyykinpesuainetta, jonka ensin liuotan sangolliseen kuumaa vettä ja sekoitan sitten sopivan lämpöiseen veteen (peräkärryistä saa tosi hyvän liotuspaikan isoillekin matoille kun pohjustaa sen muovilla). Matot vaan sinne likoon muutamaksi tunniksi ja sitten huuhtelu pelkällä vedellä painepesurin avulla maton roikkuessa tamppaustelineessä. Puhdasta tulee:)
 

Yhteistyössä