Paino noussut toisen raskauskolmanneksen loppuun 9 kiloa, miten käy viimeisellä raskauskolmanneksella?

Osaako kukaan sanoa seuraavaan juttuun mitään. Painoni on noussut raskauden alusta 9 kiloa ja nyt ollaan toisen kolmanneksen lopussa. Painoindeksi raskauden alussa oli hieman alle 21. Tuo on sopiva normaalipaino minulle, koska minulla on PCO ja ylimääräinen paino ei ole terveydelleni hyväksi (ylimääräinen paino aiheuttaa oireita).

Olen sortunut mässäilemään vapaammin kuin ennen, joten raskauden aikainen painonnousu on osittain ihan silkkaa läskiä. Voinko yrittää pidellä painoa nyt viimeisen raskauskolmanneksen aikana niin, ettei se nousisi enää kuin muutaman kilon, jotta kokonaispaino jäisi lähelle sitä 12 kiloa? Painonpudottamista en siis harkitse, vaan erittäin maltillista loppuraskauden aikasta painonkeräämistä.
 
Heippa!

Sinullahan hienosti on paino noussut, tarkoitan maltillisesti ;) itse nyt rv 37 ja paino noussut n. 15 kiloa. Kyllästyin tuossa kuukausi sitten olotilaani kun paino noussut tasaista 700 gr/vko tahtia vaikka herkkuja en koko ajan napostele ja olen sen verran onnekas että olen päässyt liikkumaan todella paljon, teen päivittäin kävelylenkkejä.

Rupesin sitten kiinnittämään huomiota ruokavalioni hiilihydraattipitoisuuteen. Karsin pois vaalean leivän, vaalean pastan, murot, karkit (syön n. kerran viikossa herkkuja) ja korvasin nämä salaateilla, rahkoilla, marjoilla, hedelmillä ym. Ja olo on loistava :) ei pahemmin turvotusta ja olo niinkin kevyt kuin tällä vatsalla saattaa ;) en lähtenyt painoa pudottamaan tms. mutta haluan oppia hyvät, terveelliset elämäntavat mitä voi sitten lapsen synnyttyäkin toteuttaa. Ja painnousu on ollut nyt 100gr/vko.

Ei kannata pahemmin stressata tuosta painnoususta, se nousee minkä nousee ja ainahan sitä voi omilla valinnoillaan vaikuttaa eli mistään ydinfysiikasta ei ole kyse ;) itselläni on tullut hieman alkuraskauden kuvotustakin näillä vikoilla viikoilla niin sekin vähentää ruokahalua.. :(

Tsemppiä viimeiselle kolmannekselle!
 
Mulla on sama ongelma. Olen nyt rv 24+3 ja kiloja on tullut jo 10,4. Vähän hirvittää kans, et kuinka paljon on sitten loppupäässä ja kuinka paljon noista jää synnytyksen jälkeen.
Olen päättänyt vähentää kaikenlaista herkuttelua, josta ylikiloni varmaan johtuvat. Päätin myös lisätä liikuntaa, mutta lajit vaan on vähissä, kun en oikein uskalla mitään kovin nopeatahtista harrastaa, ettei kävis mitään. Kävelyllä olen kuitenkin käynyt, mutta välillä siinäkin alkaa jo pistää alavatsaa.
Mulla kans oli painoindeksi aluksi 21, jonka takia terkkarissa sanottiin, ettei ole vielä mitään syytä huolestua tästä mun painonnoususta, kun lähtökohtana on normaalipaino:)
 

Yhteistyössä