Painoarvio laskettuna aikana

Kun mulle sanottiin, että jos ei oo laskettuna päivänä syntynyt, niin varataan aika gynekologille joka arvioi painon...
Niin katotaanko se ultralla vai mahan päältä kokeilemalla vai miten? Varmaan voi vaihdella eri paikoissa? Mutta yleensä?

Ja kuinka painava vauvan pitää olla että ruvetaan käynnistämään, jos kuitenkin kuulemma vaikuttaa lantio ihan tilavalta?
 
"viima"
kattoo ultrallaja kokeilee mahan päältä. ainakin meillä.
rv 37+4 meil koko oli 3kg ja syntymäpainoks veikkas vakio 3.6kg

mut koska tuosta tietää. ainakin oman kokemuksen mukaan noi arviot on heittäneet aina ja jopa todella paljon varsinkin jos epäillään et lapsi on iso.
 
Ok. Mä siis ite oon ollu aika iso (4330g ja syntyny muistaakseni rv 39+5) , ja mulla nyt sf ollu yläkäyrän yläpuolella, ja terkkarin mielestä yhdessä välissä vauva tuntu melko ison kokoselta. rv 34+2 olin kuitenkin sitten ultrassa muusta syystä, ja SEN HETKEN painoarvio oli 2600g eli vastas viikkoa 35+2. Ja lääkärineuvolassa sitten tosta pari viikkoa eteenpäin, lääkäri sanoi mahan päältä kokeillessa että ei se niin hirmusen isolta tunnu. Mutta sovittiin kuitenki että tarkistetaan vielä laskettuna päivänä.
 

Yhteistyössä