painonhallintaa, ei kuureja!

  • Viestiketjun aloittaja kilot pois
  • Ensimmäinen viesti
kilot pois
minulle neuvottiin että ei kannata alkaa laihdutuskuurille vaan pitää opetella painonhallintaa.. eli t ruokailutottumustten muutos. Tiedän, tiedän! Pitää yrittää pudottaa ainakin 8kg., mutta kun ruoka on niin hyvää!!!!! jos pikku hiljaa karsisi ruokavaliosta pois esim. sokerin, karkit, pullan.... sekin varmaan jo auttaa. rasvahan se pahin vihollinen on ei muuta kun taisteluun sitä vastaan! :wave:
 
Tara-Milana
Tuota olen harrastanut jo pitkään, paino pysyi kurissa "laihdutuksen" jälkeen ja olo oli hyvä -> e-pillereiden takia tuli 6-7kiloa lisää, joista 3kiloa lähtenyt. Pitää pikkuisen "laihduttaakin", että voi alkaa taas vain hallita painoaan. (Tarkoitan varmaankin tällä "laihduttamisella" liikunnan lisäämistä).
 
Juu,oikeassa olet...
Mä nyt alotin "laihiksen" siltä kannalta että syön kyllä kaikkea mitä ennenkin mutta kohtuudella tai no jotain oon yrittänyt välttää esim.karkkeja (tänään söin yhen lakun kyllä :D )
Ja oon nyt käynyt kävely lenkillä joka toinen päivä (siis reippaalla sellaisella) ja n.joka toinen päivä vedän tollasen lihas muokkaus videon läpi ja tehokas on...
Mä otin heti sen asenteen että kaikkea saa syödä koska mun laihikset on kaatunut iana siihen että kun ei sais syödä niin tekee kaksin verroin enemmän mieli ja jossain vaiheessa sortuu.

:wave: Heido!
 
Phyllis
Niinhän se on, kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu.
Itse ainakin olen vain karsinut turhia herkkuja pois (tyyliin sipsit ja karkit ja leivokset - saa niitäkin syödä toki, mutta ei joka päivä, eikä välttämättä edes joka viikko) ja lisännyt liikuntaa. Hitaasti, mutta varmasti tuo paino tippuu.
Ja kyllä se niin on, että kun saavuttaa sen tavoitepainon, niin todennäköisesti siinä myös pysyy, kun elää terveellisesti, eli syö sen verran kuin kuluttaa ja harrastaa säännöllistä liikuntaa. Mutta kyllä siihen painonhallinta- tilaan päästäkseen on vähän "laihdutettava" eli pyrittävä päivittäiseen energiavajeeseen. Puoli kiloa viikossa on terveellinen laihtumistahti, ja se todennäköisesti antaa pysyviä tuloksia. Sillä tahdilla ehtii oppiakkin ne terveelliset elämäntavat...
Laihtuminen, ja hoikkana pysyminen on pitkä ja kivinen tie, ei saa olla liian ankara itselleen. Joskus paino putoaa kilon viikossa, ja seuraavalla viikolla ei ollenkaan. Silti se kahden viikon keskiarvo on sen puoli kiloa viikossa ;)

 

Yhteistyössä