Painonnoususta raskaana

  • Viestiketjun aloittaja c
  • Ensimmäinen viesti
c
Missä vaiheessa raskautta teillä alkoi paino nousemaan? Mulla nyt 23.viikko menossa ja neuvolan täti ihmetteli kun ei oo paino noussu vielä yhtään, pysynyt vaan samana. Painoindeksi on mulla 25, että ei kait tuon luulis haittaavan.
 
heljä
Heti alusta alkaen, nyt viikoilla 26 painoa tullut 12kg, joten ehtinee tuonne 20kg, niinkuin edellisessäkin raskaudessa. Painoindeksi alussa 20. Painonnousuhan on kovin yksilöllistä, mutta tietenkin odotus on, että äidin paino nousee ainakin sen sikiön ja kohdun kasvun verran.
 
nooh
eihän sen vielä ekalla puolikkaalla tartteis noustakaan. Monesti painoa tulee reilummin loppupuolella, kun vauvakin kerää enemmän painoa ja mahdolliset turvotukset nostaa äkkiäkin painoa. Itsellä oli reilusti ylipainoa, paino nousi viikoilla 23-28 yht vajaa 2kg. Muuten ei sit painoa onneksi tullutkaan.
 
Mulla kaikista neljästä raskaudesta tullut vaan 5-7 kg.
Alkupaino kaikissa 55 kg.

Mutta vasta siinä 20 viikon jälkeen vasta.
Nelosesta oksensin niin lujaa että putos paino 3 kg alussa.

Kaksosista tuo 7 kg siis.Muista 5 kg.
 
yks
Jos ei laihduta eikä tarkkaile painoa niin ei kai se haittaa. Painonnousu on yksilöllistä. Voi tulla loppupuoliskolla enemmän.

Tuossa vaiheessa vauva painaa puolisen kiloa+ istukka+lapsivesi jne eli on normaalia että paino olisi noussut.

Mulla on jäänyt laitokselle aina 7-9 kg joten se 10 kg voi helpostikkin tulla ja se lähtee jälkitarkastukseen mennessä pois. Älä ainakaan tieten tahtoin yritä saada painoa pysymään samana.
 

Yhteistyössä