Painoon vaikuttaa paljon enemmän se mitä syö kuin liikunta :(

  • Viestiketjun aloittaja lettupannu
  • Ensimmäinen viesti
lettupannu
Olen huomannut tämän.
Eli vaikka lenkkeilen joka päivä, paino ei laske :(.
Syön kyllä kerran viikossa herkkuja, usein tummaa makaronia, joka on herkkuani ja juon joka perjantai muutaman siiderin.

Vituttaa. vaikka kuinka liikkuisi, paino ei laske. Luulisi, että jokapäiväinen lenkkelily auttaisi vaan ei. Pitäisikö sitä olla nälässäkin vielä?!
Salaatit ei maistu millekkään, sellaisia en juuri syö.

Ainoa keino 10 kgn pudottamiseen olisi ruuan vähentäminen...ja niiden herkkujen tietty...Oletteko huomanneet samaa? Ei liikunta mitään auta!
 
vieras
No niinhän se on, että paljon suurempi merkitys on sillä, mitä syöt! Liikkua sais todella paljon, jos pelkästään sen avulla haluais laihtua ruokavaliota muuttamatta.
 
lettupannu
Alkuperäinen kirjoittaja Totoro:
No mulla kyllä auttaa... Paino tippuu vaikka syön ja juon mitä huvittaa. Minkä verran lenkkeilet, siis kuinka kauan kerralla? kauanko olet lenkkeillyt? Onko rasitus varmasti tarpeeksi kovaa?
Yli vuoden ainakin. Tunnin olen kerralla ja hiki tulee. Mutta maha on kuin potkupallo. Reidet tursuaa ja perse on kuin seittämän leivän uuni :( :(.
 
lettupannu
Alkuperäinen kirjoittaja neitikuu:
Näinhän se on. Liikunnasta on kyllä hyötyä ja se edistää painonpudotusta, mutta eniten vaikuttaa se mitä suuhunsa pistää..
Tämän minäkin olen havainnut :(. Ikävää. Liikun kyllä mielelläni ja joskus siitä tulee tosi hyvä olo, mutta tykkään niin paljon kaikesta lihottavasta, että turha on haaveilla painon putoamisesta.
Onhan liikunta varmaan monella tapaa terveellistä, mutta ei se mitään painoa pudota! :/
 
No sen verran vedän takaisin, että en minäkään nyt "ihan mitä huvittaa" syö, mutta siis kaikenlaista hyvää tulee syötyä perus kotiruoan kylkiäisenä, pullaa, sipsiä, sidukkaa, karkkia... Ja silti on paino pudonnut. Hitaasti kylläkin, mutta pudonnut silti. Ehkä se ois pudonnu nopeampaa jos oisin vähän valkannu noita syömisiäkin...
 
Laihdutuksessa on pääasia se, että karsii ne lihottavat asiat pois ruokavaliosta. Liikunta tulee sitten hyvänä kakkosena, eli sillä saa poltettua kaloreita ja näin se auttaa laihtumisessa. Mutta ykkösasia on kuitenkin se ruokavalio. Kirjoitit, että juot joka perjantai muutaman siiderin, hmm... laskepas kuinka paljon tulee energiaa/pullo. Kannattaa pari viikkoa pitää ruokapäiväkirjaa, siitä huomaa yllättävän tehokkaasti, mistä se ylimääräinen energia tulee. Kun karsit ne pois ja jatkat liikkumista niin kyllä sä laihdut.
En tarkoita, että kaikkia hyvää pitää jättää pois, mutta esim. 1 pvä viikossa on herkkupäivä ja muut päivät pitää vetää tiukille. Kasviksia + marjoja kannattaa syödä, saat kuitua ja täyttävät mahaa, eivätkä tuo niitä kaloreita.
Tsemppiä! Helppoa se ei ole, mutta kyllä siihen pystyy ku asian päättää!!!

nimim. kesäloman jälkeen painonpudotuksen aloittava
 

Yhteistyössä