Paise vaivannut jo monta kuukautta, miten sen saa pois??

  • Viestiketjun aloittaja jgdgjdg
  • Ensimmäinen viesti
jgdgjdg
joka päivä sieltä saa puristettua hieman mätää (reilu herneen kokoinen), ei ollut ollenkaan kipeä. Unohdin sen kuitenkin viikoksi ja tänään kun puristin niin ensin tuli iso tippa mätää ja sitten tirskahti monta kertaa verta tms.. Nyt on vähän kipeäkin.

On tuolla pimpan lähellä eli ei kokoaikaa saa pidettyä puhtaana. Ei ole punainen tms ollut kertaakaan, eli ei taida olla tulehtunut.
 
"Paise"
Huuhdo lämpöisellä vedellä. Sitten purista pois kaikki mikä tulee ulos. Sit taas huuhdot ja puhdista lopuksi betadinella. Tee näin aamuin illoin niin kauan kun paise on. Lähtee taatusti pois.
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;25293163:
enpä odottelisi vaan menisin lääkäriin. ystävällä tuli paise pyllyn päälle ja neljä kuukautta paisetta ihmeteltyään, rouva meni lekuriin. syöpä.
siis mikä syöpä?? Yleensä tuolta tulee vain tippa mätää jonka jälkeen pelkkää verta ja jää sellainen kova patti, seuraavana päivänä sama juttu. Kasvaa kun sitä rutistelee (turvotusta tms)
 
lääkäriin
[QUOTE="a.p";25293359]siis mikä syöpä?? Yleensä tuolta tulee vain tippa mätää jonka jälkeen pelkkää verta ja jää sellainen kova patti, seuraavana päivänä sama juttu. Kasvaa kun sitä rutistelee (turvotusta tms)[/QUOTE]



Edelleenkin mene lääkäriin niin joskos se sillä tyhjennyksellä (jos on kypsä) ja antibiootilla lähtis kun ei ole jo puristeluistasi huolimatta hävinnyt!
 
"Paise"
Höpö höpö. Noita ajos paiseita tulee ja menee. Tee kuten neuvoin. Lämmintä vettä, sit purista mätä pois ja puhdista betadinella. Ei todellakaa tarvitse lääkäriä. Mulla oli nivusessa peukalon pään kokoinen ajos. Hävisi kun tein huuhtelua ja puhdistin.
 
Tutulla ollut
[QUOTE="a.p";25293463]tuo on tossa pimpan lähellä, ei pysy puhtaana kyllä kovinkaan kauan. Mitä noi oikeastaan on, kun joskus eivät ole kipeitäkään ollenkaan.[/QUOTE]

visvasyylä eli kondylooma. Hoitona penslaus sellaisella liuoksella
 
"Mummeli"
Tuttu juttu ! Vesi vanhin voitehista. Hyvä, että oot saanu puhkotuksi. Voipi viijjä useamman päivän, ennenku tyhjenee kokonaan. Suihkuta ja taas suihkuta. Minä panisin laastarin päälle.
 
"A.p"
[QUOTE="Mummeli";25299128]Tuttu juttu ! Vesi vanhin voitehista. Hyvä, että oot saanu puhkotuksi. Voipi viijjä useamman päivän, ennenku tyhjenee kokonaan. Suihkuta ja taas suihkuta. Minä panisin laastarin päälle.[/QUOTE]

Oon jo varmaan 3vk puristanut joka päivä. Viikko oli välissä taukoa mut tänään taas puristin
 
"sondersson"
[QUOTE="A.p";25295655]Nostelen.. Taas tuli jotain verensekaista mätää sieltä, outoa ettei saa kuitenkaan tyhjäksi asti puristettua. Voisiko siellä joku karva kasvaa väärään suuntaan?[/QUOTE]

voip olla. Ronki puhtaalla neulalla sitä varovasti mutta kuiteski kunnolla. Jos siellä on karva niin ei parane ennen kun saat sen ulos. Ja jos on karvatupentulehdus niin se tuppi pitäs saada ulos myös.
 
[QUOTE="A.p";25299131]Oon jo varmaan 3vk puristanut joka päivä. Viikko oli välissä taukoa mut tänään taas puristin[/QUOTE]

3 viikkoa? Mee lääkäriin. Pääset siitä helpommalla. Omat vaaransa ne on paiseissaki, enpä kyllä viittis kovin pitkään itekseni katella semmosta... Ko apu on saatavilla.
Turha kainostella lääkäriin menoa, ei se sinun paise ole eka jonka ne sielä alakerrassa joutuu näkkeen. Reippaasti vaan.
 
Minul on ajoittain tommosia paiseita paljonkii. Välillä ne kasvaa tosi isoiksi, suurempi kuin peukalo, ja harmaata pahalle haisevaa möhnää tulee vaikka ei puristaiskaan.
Useesti jälelle jää musta läiskä, toisinaan tulee keskelle kuoppa. Toisinaan taas jälelle jää punertava tasainen läiskä ilman mitään muuta.
ne on pakaroiden ja nivusten alueella. häpykummussa ja -huulissa on kipeimmät.

Joskus niitä näytin lääkärille ja gynelle, mut "joku paise vaan". Ei siis tehty mitään, en saanu mitään lääkettä, ei mitään.

Minul on psoriasis. Viimeaikoina on ollu enemmäkii eriasteisia kipuja eri nivelissä. Välillä myös kovaakin hikoilua, ennen menkkoja joka yö hikoilen niin paljon että aamulla on sänky aivan läpimärkä ja kokoajan saa pestä lakanoita ja petareita.

Kirurgin luona kävin polven takia jälkitarkastuksessa ja tuli puheeks nää nivelkivut. Heti kysy reumaa ja kun psori ilmeni niin käski kipujen jatkuessa hakeutua tutkimuksiin.

Oon miä AJATELLU lääkärissä käyntiä, siis vaan ajatellu ohikiitävän hetken.

Nyt sit erehyksissä luin tosta hikirauhastulehuksesta, siel mainittiin aika monta täsmäävää asiaa.

Pitäisköhän ajatella ihan vakavasti sitä lääkäris käyntiä :whistle:

Vuos sit polven kanssa (missä ei sit kuitekaa mitää isompaa rakenteellista vikaa ollu, siis tähystettiin) sai juosta lääkäreillä ja reilu puolvuotta olin saikullakii. Riittäs kyl noi lääkärit kun se on sitä et tos on saikkua ja pilleriä, kyl se siitä.
 
ölkäöläölö
Mulla on hikirauhastulehdus, krooninen. Paiseita on usein, vuosia sitten niitä oli niin paljon ja niin suuria, että olin ihan paskana niiden kanssa. Lääkäri määräsi antibioottikuurin ja ennaltaehkäisyksi antibioottivoidetta, auttoi mitä auttoi eli ei mitään. Nykyään saan pidettyä kurissa melko helpoilla keinoilla, eli RASVAAN kohtia joihin paiseita tulee usein. Jostain syystä kuiva iho edes auttaa paiseiden syntyä. Mitä enemmän syön hiilihydraatteja (sokeri, valkoinen jauho) sen enemmän on myös paiseita.

Erittäin inhottava vaiva, ja kuten edellä kerrottiin, voi liittyä myös reuma-sairauksiin. Suvussani SLE on erittäin yleinen, joten olen oikeastaan pistänyt sen syyksi, vaikka nivelkipuja on vain harvakseltaan. Uskon, että reuma-sairauksissa tulehdukset voivat levitä ympäri elimistöä, eivätkä rajoitu vain niveliin. (Ainakin Slessä tulehduksia voi olla niin iholla kuin sisäelimissäkin nivelten lisäksi)

Tärkein asia kuitenkin on, ettet koskettele paisekohtaa yhtään enempää kuin on tarve. Olen huomannut, että turha räplääminen ylläpitää vaivaa. Esim. kerran-pari viikossa tyhjennät, ja sitten annat olla rauhassa. Näin pitäisi parantua helpoiten.
 

Yhteistyössä