paiseita alapäässä, taas yksi. Mätää saa puristaa jokapäivä, mutta se ei vaan lähde pois

  • Viestiketjun aloittaja paisealapää
  • Ensimmäinen viesti
paisealapää
aika monta vastaavaa jo ollut, nyt häpyhuulessa karvoitusalueella, sormenpään kokoinen patti josta ensin tuli aika paljon mätää, nyt vähän joka päivä, aina vain "kasvaa" takaisin vaikka joka päivä tyhjennän sitä. Inhottavaa kun jää tumma kohta noista aina :( niitä tummia arpikohtia on alapäässä aika monta, aina niistä tulee tällaisia ettei meinaa parantua ollenkaan, neuvoja???
 
"joo"
Mulla samanlaisia ja tulee jopa tonne limakalvoillekin niitä.Paisuvat valtaviksi ja kävelykin vaikeutuu. Sitten puhkeavat ja kauheeta mätää tulee sisältä :( Ällöä.
 
"HHH"
Kai sheivaat aina terävillä ja puhtailla terillä ja käytät vaahtoa? Laita paiseille antiseptista tea treeöljyä pari kertaa päivässä. Muista, että silloin kun paise ei helposti puhkea, niin ei saa puristaa, koska tulehdus siirtyy silloin syvemmälle kudoksiin.

Nyt kuulostaa kyllä kuitenkin jo siltä, että saatat tarvita antibioottia tai kirurgista tyhjennystä tuohon. Joskus kyse voi olla jostakin sairaudesta, jos paiseita tulee usein (esim. liittyen immuunipuolustukseen, saattaa johtua vaikka lääkkeistä).
 
mulla oli kanssa ensin ihan finni tuossa nivusessa/häpyhuulessa. Kerrankin annoin se olla rutistelematta ja siitähän tuli sitten paise... Oli ihan hemmetin kipeä, iso näppylä ja ihon allakin tuntui laaja paukama... saatiin siitä kotona tyhjennettyä märkää pariin otteeseen kun steriilillä neulalla puhkaistiin mutta kyllä se vaati vielä sitten tyhjennyksen lääkärissä ja antibioottikuurin.

eli kävisin näyttämässä sitä kyllä lääkärissä.
 
"vieras"
mulle tuli just tuosta sheivaamisesta ihan kauheita märkäpahkoja, se karvatuppi tulehtui ja märkää lähti ihan kauheasti. Taatusti oli puhtaat ja terävät terät , ongelma poistui vasta kun lopetin sheivaamisen
 
gloae
Alkuperäinen kirjoittaja paisealapää;22361556:
aika monta vastaavaa jo ollut, nyt häpyhuulessa karvoitusalueella, sormenpään kokoinen patti josta ensin tuli aika paljon mätää, nyt vähän joka päivä, aina vain "kasvaa" takaisin vaikka joka päivä tyhjennän sitä. Inhottavaa kun jää tumma kohta noista aina :( niitä tummia arpikohtia on alapäässä aika monta, aina niistä tulee tällaisia ettei meinaa parantua ollenkaan, neuvoja???
tuttu juttu, et oo ainoa siis. ei oo kyl ollu häpyalueella (uskoisin et on kipeetä puristaa pois??) vaan sisäreidessä. sellanen mikä vaan itsepintasesti tulee takasin koko ajan...
mulla oli yks sellanen se jaksoi tulla uudelleen 1-1½kk ja sit se katos. ja tosiaan, joka päivä. mutta kyllä ne voi mennä poiski.
mistään herpeksestä ei oo kyse! voi luoja.
ainaki mulla on ylimäärästä pläskiä reisissä, joten se finni koteloitunee syvemmälle helpommin.
ärsyttävä vaiva, mut ei vaarallinen. mulla helpotti kun aloin kuoria reisiä reippaasti, esim sienellä ja saippualla.
 
"vieras"
Tulehtuneita karvatuppeja, eli ns. finnejä. Toisille tulee herkemmin. Puhtaat terät sheivauksessa tärkeää ja hyvä hygieenia. Jos äityy isoksi paiseeksi, eli punainen rinkula ympärillä, niin lääkäriin.
 
"vieras"
Jos on jatkuvasti kipeitä paiseita alapäässä, niin ehkä kannattaisi lopettaa sheivaaminen..? Jos niitä siitä voi tulla. En tiedä, ei ole koskaan ollut mutten koskaan ole sheivaillutkaan.
 
kuka
mulla oli kanssa ensin ihan finni tuossa nivusessa/häpyhuulessa. Kerrankin annoin se olla rutistelematta ja siitähän tuli sitten paise... Oli ihan hemmetin kipeä, iso näppylä ja ihon allakin tuntui laaja paukama... saatiin siitä kotona tyhjennettyä märkää pariin otteeseen kun steriilillä neulalla puhkaistiin mutta kyllä se vaati vielä sitten tyhjennyksen lääkärissä ja antibioottikuurin.

eli kävisin näyttämässä sitä kyllä lääkärissä.
Saitte puristeltua... kenen kanssa sä niitä puristelit?
 
"maikkuli"
tilaa netistä kuusenpihka voidetta ja laitat kas kertaa päivässä tulehtuneisiin patteihin..se auttaa minulla on kokemusta..se puhdistaa mutta on kallista..pääset eroon niistä vaivoista..minulla ei ole enää mitään se on luonnon oma antibiootti:) ja hyvät ohjeet tulee siltä naiselta..toivottavasti löydät osoitteen netistä--se on elias lönnrotin vanhoihin reseptiin valmistettu..www.kuusenpihka.fi
 
marue..
minulla on ollut vaivaa jo 5-6 vuotta..eli ku seivaat alapäätä puhdista se desinfektio aineella ja aina kun suoritat alapesun niin käytä desinfioivia aineita..huolehdi hygieeniasta vaihda pikkarit päivittäin ja pyyhkeet ja laita kuusenpihka voidetta tai antibiootti salvaa ja jos se ei näillä konsteilla häviä hae apteekista kolmen kuukauden antibiootti kuuri..älä puristele niitä turhaan koska ne ei parane vaan anna niiden itse puhkaista itsensä ja pyyhi sitten puhdistavalla desinfiointiaineella ja laita antibioootti salvaa jos ei parane niin mene lääkäriin ja hae antibioottikuuri ja anna lääkärin puhkasta se:)kokemusta omaava ja nyt minulla ei ole niitä ollut..hävinneet..
 

Yhteistyössä