Pakastus

  • Viestiketjun aloittaja Demi
  • Ensimmäinen viesti
Demi
Millaisia ruokia pakastimeen vois tehdä? Sillain että vois ottaa nopeasti sieltä ja sulattaa... Ettei tarvis vauvan kanssa alkaa tekemään edes itselle joka päivä ruokaa.
 
halikam harmaana
mä teen kerran kuukaudessa pakkaseen ruokia miehen eväiksi. Kastike+riisi, kastike+pasta, erilaiset laatikot, keitotkin säilyy hyvin. Risotot, padat, eli periaatteessa voi pakastaa mitä vain. Keitettyjä perunoita ja muusia ei kannata pakastaa.
 
Tätä ruokien pakastusta olen itsekin miettinyt, kun kohta alkaa taas työt ja ruokaa pitäis löytyä pöytään arkena nopeasti kolmelle hengelle. Olisko jotain erikoisen onnistunutta ohjetta kellään? Tiedän kyllä, että kastikkeet, laatikot ym. mutta jotain vaihtelua kaipaan. Ja että maistuis tolle reilun vuoden ikäiselle taaperolle kans =) .
 
nostan...

Just, ruokia joita vois pakastaa ja ne maistuis vielä hyville sen jälkeenkin. Voiko makaronilaatikon pakastaa? Mä en ainakaan tykkää sen mausta pakastamisen jälkeen... Olen siis kokeillut... :(
 
Meilllä on pakastettu makaronilaatikkoa, mutta pakastamisen jälkeen se kannattaa lämmittää pannulla öljyn/voin kanssa. Pakastettu, sulatettu ja mikrossa lämmitetty makaronilaatikko ei ole mitään erityisen hyvää... "Kana-riisi" uppoaa meilllä hyvin pakasteestakin otettuna (ja pannulla kuumennettuna); kanasuik., sipulit, riisi, herne-maissi-paprikapussi uunivuokaan kanaliemen ja ruokakerman kans-sa. Paistetaan 200 C n. tunti.
 
hi-5
Kaikenmaailman keotot ovat olleet hyviä pakastuksen jälkeen; jauhelihakeitto, kanakeitto, bataattikeitto, jopa pinaattikeitto. Nuo suurustetut keitot pitää vaan kiehauttaa ennen säymistä, niin se vetisyys häviää. Sama koskee myös muusia!
 

Yhteistyössä