pakettiautoon tuleva istuin?

eli olen kuullut että joihinkin pakuihin ei kaikki turvaistuimet sovi?
tiedättekö joitakin merkkejä mitkä sellaisia ovat?
ainakin selkämenosuuntaan olevia on hankala asentaa vai?!?!
en kyllä millään tahtoisi viel laittaa poikaa nassu meno suuntaan kun on 9kk...kaukalossa nyt viel koitan hetken pitää!vaiks ahdasta on!
 
Meillä on ollut avolavapakussa Carenan Driver istuin. Citymarketista ostettiin. Sen saa selkämenosuuntaan ilman ankkurivöitä, joita ei siis ainakaan tuossa pakussa (Ford Ranger) saa mihinkään kiinni. Me tosin ollaan jouduttu käyttämään istuinta siinä aina kasvot menosuuntaan airbagin takia.
 
Saako lasta pitää airbagin ollessa käytössä edes kasvot menosuuntaan? Eikös aikuiseltakin voi murtua nenä tms. airbagin lauetessa, joten voisi kuvotella sen tekevän lapsesta selvää :eek: . Ei ole mikään fakta tieto, mutta näin maalaisjärjellä mietittynä....Korjatkaa, jos olen väärässä!

Meillä on toinen auto myös paku ja siinä ei olla lasta tuon airbagin takia kuyljetettu lainkaan.
 
Saako lasta pitää airbagin ollessa käytössä edes kasvot menosuuntaan? Eikös aikuiseltakin voi murtua nenä tms. airbagin lauetessa, joten voisi kuvotella sen tekevän lapsesta selvää :eek: . Ei ole mikään fakta tieto, mutta näin maalaisjärjellä mietittynä....Korjatkaa, jos olen väärässä!

Meillä on toinen auto myös paku ja siinä ei olla lasta tuon airbagin takia kuyljetettu lainkaan.
Itsekkin olen käsittänyt ettei lasta kannata kuljettaa ollenkaan jos etuistuimella on airbag...ellei sitä saa kytkettyä pois päältä. Ja yleensä niissä on tarrakin jossa kielletään turvaistuimen käyttö niillä paikoilla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaloansku:
Saako lasta pitää airbagin ollessa käytössä edes kasvot menosuuntaan? Eikös aikuiseltakin voi murtua nenä tms. airbagin lauetessa, joten voisi kuvotella sen tekevän lapsesta selvää :eek: . Ei ole mikään fakta tieto, mutta näin maalaisjärjellä mietittynä....Korjatkaa, jos olen väärässä!

Meillä on toinen auto myös paku ja siinä ei olla lasta tuon airbagin takia kuyljetettu lainkaan.
Itsekkin olen käsittänyt ettei lasta kannata kuljettaa ollenkaan jos etuistuimella on airbag...ellei sitä saa kytkettyä pois päältä. Ja yleensä niissä on tarrakin jossa kielletään turvaistuimen käyttö niillä paikoilla..
niin minäkin olen ymmärtänyt että ei saa lasta laitta airbagillä varustettuun penkkiin ollenkaan,ellei sitä saa tosiaan kytkettyä pois...
meillä ei pakussa ole bagiä...
eli istuimen mihin ei tarvita muita kuin turvavyö kiinnitystä varten niin saa asennettua pakuun..!?!?
 
Airbagilla varustetulla paikalla istuinta käytettäessä pitää penkki vaan säätää ihan taka-asentoon, jotta jää tarpeeksi kauas airbagista. Näin olen ainakin minä auton ja istuimen ohjeista lukenut. Selkämenosuuntaan olevaa ei saa laittaa lainkaan kun se jää aina melko lähelle.

Juu ja tosiaan pelkällä turvavyökiinnityksellä olevan pystyy laittamaan.
 
sasse
KOska minäkään en mukulaani vielä noin pienenä halunnut nenä menosuuntaan, niin ostettiin pakuun maxi-cosin Mobi. Toyta hiace on eikä airbagia. Mobi oli ainut tukevan oloinen istuin mikä sopi meidän autoon niin että otti kiinni etupaneeliin(siis katkos en muista sanoja..). Myös GRACO DUOFLEX XTP sopii moneen pakuun ja on kuulemas hyvä.
 
löysin netistä hyvänolosen istuimen, kiddy life pro 2006 mutta malleja ei ole kotiseutuni lähellä olevissa lastentarvikeliikkeissä joten se pitäisi tilata ilman kokeilua... ?!?!??!
täytyy katsoa nyt miten toimitaan...vielä kun on vanhaa mallia,viime vuotinen nii ei kaikissa paikoissa varmaan ole enää.
:/
 

Yhteistyössä