Pakko esitellä kun tyttö teki

ss-polt
Ilmeisesti pienten lasten tekemisistä saa hehkuttaa mutta teinin tekeleistä ei saa äiti olla ylpeä. Ilmeisesti eivät ole vielä kasvattaneet yhtään lasta yli viiden vuoden.

Ja toi kakku kiva, herkullisen näköinen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on just sellainen kotikutoisen (ne just on parhaita! ) näköinen kakku, joka maistuu herkulliselta :p Ne kaikenmaailman marsipaaniväkerrykset on kyllä tosi nättejä, mut ei ne mun mielestä sit taas herkullisen näköisiä ole, muovisia pikemminkin. Ihana kakku tuo ja uskon että on hyvää :)
Oli hyvää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ansssku:
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Alkuperäinen kirjoittaja Tittidii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
16v? monet tuon ikäiset jo kokkikoulussa ja luulis koulussa opetettu kotitaloutta... 5 v tekemäksi hieno, mutta 16v tekemäksi tökerö :/
Laitapa sitten kuva omista tekeleistäsi, jos olet niin paljon parempi...:( Joka ketjussa jonkun pakko mollata...
minä en teekkään kakkuja, saati kuvaa niitä ja laita kuvia tänne arvosteltavaksi, ap:n olisi pitänyt tajuta kuvan laittaessaan, että erilaisia kommentteja tulee... jotenkin outoa "hehkutaa" lähes AIKUISEN tekemällä kakulla, joka ei juuri eroa omien ala-aste ikäisten kakuista...
Jasså! Olispa kiva nähdä sinun ENSIMMÄINEN kakkusi...
öö.. 16v ja tekee elämänsä ensimmäisen kakun.. outoa. mut vielä oudompaa kyllä ap:lta tulla tänne hekumoimaa ton ikäsen tekemällä kakulla, otsikko ja alotus antaa ymmärtää kyseessä olevan just about 5-10 vuotiaan tekosista.
ei meillä ainakaan ole 5-10v tarvetta tehdä itse kakkua. Minusta kiva kakku, en itsekään taida parempaan pystyä.
 
Niin
Jos se oli hänen elämänsä eka kakku, niin onnistunut ja nätti kakku tosiaankin.
Toinen kakku on vielä parempi, kolmas voi olla upea.
Oletteko te kaikki muuten tehneet aina kaikki hommat, ekan itse tehdyn kakunkin, ekayrittämältä niin että ovat olleet ihan mestariteoksia?
 
Kiva kakku. Mulla on saman ikänen poika ja se on kyllä leiponnu ja laittannu ruokaa varmaan ekalta luokalta lähtien. Itse asiassa on erinomainen kokki. Erilaisia muffinsseja pyöräyttelee illan ratoksi tuon tuosta. Tekee vielä sellasia reseptittömiä mitä kehittelee kaapin aineista. Erinomaisia tekee. Viikonlopppuna pyöräytti huvin vuoksi lettuja joihin paahto erilaisia pähkinöitä ja sulatti suklaata päälle. Aikas hyviä ja aikansa kuluksi testaili että mitähän niistä tulis. Ruuan laitto halu ja taito on hieno juttu teinarilla. Huomenna on muuten tonnikala pastaa kun tulen töistä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mikä tossa kuvassa roikkuu toi puna musta juttu? :D
Helmistä tehty gekko :) se taas on mun pojan tekemä...
missä se niinku roikkuu? :D katoin eka että se on peittämässä jotain ja liitetty kuvaan jälkikäteen :D
Noita roikkuu meidän Menorahissa....mä en itse edes kiinnittänyt huomiota siihen ennen kuin sanoit :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Kiva kakku. Mulla on saman ikänen poika ja se on kyllä leiponnu ja laittannu ruokaa varmaan ekalta luokalta lähtien. Itse asiassa on erinomainen kokki. Erilaisia muffinsseja pyöräyttelee illan ratoksi tuon tuosta. Tekee vielä sellasia reseptittömiä mitä kehittelee kaapin aineista. Erinomaisia tekee. Viikonlopppuna pyöräytti huvin vuoksi lettuja joihin paahto erilaisia pähkinöitä ja sulatti suklaata päälle. Aikas hyviä ja aikansa kuluksi testaili että mitähän niistä tulis. Ruuan laitto halu ja taito on hieno juttu teinarilla. Huomenna on muuten tonnikala pastaa kun tulen töistä ;)
Likka on kans hyvä kokki mutta ei leipomisesta ole ollut ikinä kiinnostunut. Välillä intoutuu tekemään jotain leipomisiakin :)
 
vieras
Hieno :) Mä olen tehnyt kakkuja ala-asteelta lähtien, mut vieläkin kohta kolmikymppisenä kakut ei todellakaan näytä miltään mestariteoksilta. Kermatkin lätkäsen kinosmaisesti kakkuun :D enkä oo vieläkään oppinut maalaamaan sotkematta, vaikka sitäkin on harrastettu vuosia ja tänäkin kesänä useemman kuukauden ajan, taas piti pyyhkiä ikkunasta pokamaalit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Jos se oli hänen elämänsä eka kakku, niin onnistunut ja nätti kakku tosiaankin.
Toinen kakku on vielä parempi, kolmas voi olla upea.
Oletteko te kaikki muuten tehneet aina kaikki hommat, ekan itse tehdyn kakunkin, ekayrittämältä niin että ovat olleet ihan mestariteoksia?
:LOL: mä olen leiponut ja leiponut, yrittänyt ja yrittänyt sitä kermakakkua ja tulos on aina sama....hullunkurinen ja mallinen kakku :)
 
vieras
Mikä kakku-ongelma teillä ihmiset on? Ensin haukuttiin Chefin vaippakakku ja nyt tämä. Ja mikä tuossa kakussa on vikana? Sekö että se on perinteinen kermakakku eikä marsipaanista tai sokerista duunattua hienon näköinen, mutta paskan makuinen kakku? Vai yber-hienojen pursotusten puutekko tossa nyt mättää? En tajua. Hieno kakku on ja toivottavasti oli hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansssku:
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Alkuperäinen kirjoittaja Tittidii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
16v? monet tuon ikäiset jo kokkikoulussa ja luulis koulussa opetettu kotitaloutta... 5 v tekemäksi hieno, mutta 16v tekemäksi tökerö :/
Laitapa sitten kuva omista tekeleistäsi, jos olet niin paljon parempi...:( Joka ketjussa jonkun pakko mollata...
minä en teekkään kakkuja, saati kuvaa niitä ja laita kuvia tänne arvosteltavaksi, ap:n olisi pitänyt tajuta kuvan laittaessaan, että erilaisia kommentteja tulee... jotenkin outoa "hehkutaa" lähes AIKUISEN tekemällä kakulla, joka ei juuri eroa omien ala-aste ikäisten kakuista...
Jasså! Olispa kiva nähdä sinun ENSIMMÄINEN kakkusi...
öö.. 16v ja tekee elämänsä ensimmäisen kakun.. outoa. mut vielä oudompaa kyllä ap:lta tulla tänne hekumoimaa ton ikäsen tekemällä kakulla, otsikko ja alotus antaa ymmärtää kyseessä olevan just about 5-10 vuotiaan tekosista.
ei meillä ainakaan ole 5-10v tarvetta tehdä itse kakkua. Minusta kiva kakku, en itsekään taida parempaan pystyä.
Noi jutut kyllä myös varmasti riippuu ihmisestä, minkä ikäisenä oppii tai on halua tehdä mitäkin.

Mua ei ikinä kiinnostanu mikään leipominen pienenä saati teininä. Jos 16 veenä olisin kakkua alkanu väsään, niin se olis varmasti ollu ihan lässähtäny lätty verrattuna tähän kyseiseen kakkuun. Ja meikä teki ensimmäisen kakun 22 vuotiaana ja sen onnistumiseenkin tarvittiin 3 eri kakkua. Eli mitä ihmeen outoo tossa on, että 16 vuotias, jolla on varmasti muutakin elämää kun kakun teko, tekee elämänsä ensimmäisen kakun??

Tosi kiva kakku!! Jos voisin ottaa palan näin netin välityksellä, niin olis koko kakku menny jo. :D
 
neljä-ilman-viidettä
Mulle ei tule mieleen mitään muuta kuin että on teillä hiton taitavia 5-vuotiaita. Kun tuota meidän enitiä, ja sen taitoja kuitenkin kehuttiin niin neuvolassa, kuin päiväkodissakin. Ja se ei kyllä tasan tarkkaan osaisi LEIPOA KAKKUA.

Joo, kyllä se sen koristelisi, ja varmaan avustettuna täyttäisi, jos kakun leikkaisi sille valmiiksi. Mutta varmasti se ei osaa mitata tarpeita, tehdä taikinaa, paistaa, leikata kakkua osiin, täyttää sitä ja vielä koristella kaiken päälle täysin ilman apua.

Siis meillä on näköjään vielä PAAAALLLJOOOON opeteltavaa...

Booty: Ihanaa että tyttösi innostui leipomaan. Ja vielä ihanampaa, että olet selvästi ylpeä tytöstäsi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Mulle ei tule mieleen mitään muuta kuin että on teillä hiton taitavia 5-vuotiaita. Kun tuota meidän enitiä, ja sen taitoja kuitenkin kehuttiin niin neuvolassa, kuin päiväkodissakin. Ja se ei kyllä tasan tarkkaan osaisi LEIPOA KAKKUA.

Joo, kyllä se sen koristelisi, ja varmaan avustettuna täyttäisi, jos kakun leikkaisi sille valmiiksi. Mutta varmasti se ei osaa mitata tarpeita, tehdä taikinaa, paistaa, leikata kakkua osiin, täyttää sitä ja vielä koristella kaiken päälle täysin ilman apua.

Siis meillä on näköjään vielä PAAAALLLJOOOON opeteltavaa...

Booty: Ihanaa että tyttösi innostui leipomaan. Ja vielä ihanampaa, että olet selvästi ylpeä tytöstäsi!
Jokaisella 5v on omat taitonsa, toiset osaa leipoa kakun toiset jotain muuta :)
Jokainen lapsi on ylpeyden arvoinen :)
 
Erittäin herkullisen näköinen kakku :p

En mä ollut alle 16vuotiaana väkertänyt yhden yhtä kakkua, tuskin muutamaa vuotta myöhemminkään. Miksi olisin?
Ihme kyllä oon hyvin pärjäillyt ja nykyään osaan tehdä oikein hyviä kakkuja. ;)
 
neljä-ilman-viidettä
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Jokaisella 5v on omat taitonsa, toiset osaa leipoa kakun toiset jotain muuta :)
Jokainen lapsi on ylpeyden arvoinen :)
Niin on =)

Ja hienoa huomata, että se paljon puhuttu uusavuttomuus on selkeästi häviämässä, kun täällä on näin paljon taitavien kotitaloushmeiden äitejä ;) Paitsi sit on huonompi homma, jos ne lapset ei opi tekemään muuta kuin niitä kakkuja ;)


 
Todella herkullisen näköinen kakku ensikertalaiselta! en ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa, onko se laissa määrätty, että viimeistään ala-asteella PITÄÄ osata tehä kakku...en minäkään osannut, enkä kotona olekkaan tehnyt kuin valmiiseen pohjaan täytteet.opiskeluaikoina tein muutaman kakun...mut ei oo miun hommaa...so what! jokainen on erilainen, eikä tarttee ruveta ketään haukkumaan, varsinkaa tällaisessa asiassa...huh huh... |O
 
Mitä helvettiä???
En viittinyt lukea alkua pidemmälle, kun jo oli joku idiootti haukkumassa tekelettä. MIKSI??
Eikö oo hienoa, että ton ikänen viittii tehdä jotain tuollasta? Saati että se ois jonkun kaupan kulmalla kiusaamassa skootterinsa töötillä koko helvetin kylää...

Mun mielestä toi on ihan hyvä ekaksi kakuksi! En usko, että muidenkaan ekat tekeleet on mitään kovin kummosen näkösiä ollut...
 
sipsi
Hyvän näköinen kakku :) Lapsista saa ja PITÄÄ olla ylpeä, on ne minkä ikäisiä hyvänsä.

Päänaukojia löytyi sitten tähänkin ketjuun :LOL: :LOL: :LOL:

Meikä on yli 40v, ja kakut ei luonnistu, niistä ei tuu ei lasta, ei kakkua eikä p.askaa... Meillä muuten 5 vuotiaana tehtiin ihan muuta kuin kakkuja, tai hiekkakakkuja ehkä vielä joskus harvakseltaan :)
 

Yhteistyössä