Pakko kysyä: vietetäänkö teillä ekaa äitienpäivää plussatestin jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
Kun tuo toinen ketju on niin omituinen, niin on ihan pakko kysyä, että vietetäänkö perheissä ensimmäistä äitienpäivääkin ennen kuin lapsi on edes maailmassa? Siis jos on tehnyt vaikka plussatestin viikkoa ennen äitienpäivää, niin tuleva äiti saa jo äitienpäivälahjan ja kukkia ja viedään lounaalle.

Vai miten tämä menee, onko sillä eroa että kyse on isästä?

Minusta se on suoraan sanoen aika huvittavaa, että juhlitaan isän- ja äitienpäivää jo ennen kuin sitä lasta edes maailmassa on. Kauhea kiire mennä asioiden edelle. Varmaan tulevalle lapselle ostetaan joululahjakin jo masussa ; )
 
"minttu"
Meillä ei vietetty, ei olisi tullut mieleenkään. Isänpäivänä tosin annoin tulevalle isälle isyyspakkauksen, kun se oli jo aika lähellä laskettua aikaa, mutta muuten ei isänpäivää mitenkään vietetty.
 
Huom harmaana
No miksi sitten tuolla toisessa ketjussa yritetään todistella että tottakai isänpäivää kuuluu viettää ja isälle antaa lahjoja jo ennen lapsen syntymää...
Jos ei kerran äitienpäivääkään vietetä.
 
tottakai
meillä vietettiin, mun laskettu-aikani sattui olemaan sinä vuonna äitienpäivä, lähdimmekin sitten illalla synnyttämään esikoista, joka syntyi kuitenkin vasta seuraavana aamuna, eli ihan ei äitienpäiväksi kerennyt.
ja kyllä onnittelin raskausaikana tulevaa isukkiakin, en oikein ymmärrä miksi niin moni on täällä niin kovin negatiivinen kaikkien juhlapäiven suhteen.
 
Äitienpäivää on vietetty tavalla taikka toisella meillä aina kyläilemällä omien vanhempien luona jne. Ja tavallaan se tietysti oli erityinen päivä omassa perheessä jo silloin kun vatsa oli iso. Mutta, ei en odottanut että minulle olisi leivottu kakku, mies tuonut lahjaa tai että minua olisi onniteltu äitiydestä.
 
"mii"
No ei :LOL: samaa mietin ku lueskelin sitä isänpäivälahja ketjua :headwall: Voishan niitä viettää joka yhdynnän jälkeen :xmas: kun sitä voi olla iskä ja äiskä jos tärppää :xmas:
 
"hmmm"
no juhlitteko te mitenkään sitä, että se raskaustesti näytti positiivista? meillä oli niin suuri onni ja ilo, kun testi näytti positiivista, että mentiin ravintolaan syömään ja vietettiin ilta kylpylässä loikoillen.
 
Huom harmaana
[QUOTE="hmmm";22364397]no juhlitteko te mitenkään sitä, että se raskaustesti näytti positiivista? meillä oli niin suuri onni ja ilo, kun testi näytti positiivista, että mentiin ravintolaan syömään ja vietettiin ilta kylpylässä loikoillen.[/QUOTE]

Se on eri asia kuin viettää äitien- tai isänpäivää. Muistaakseni juhlittiin, mutta en enää muista miten, kun siitä on niin kauan aikaa. Olihan se iso juttu.
 
"minä"
No ei vietetty aikanaan, kun ensimmäinen raskaus oli puolivälissä äitienpäivän aikoihin. Äitienpäivänä kyllä kerrottiin tuleville isovanhemmille vauvasta, mutta juhlittiin vain äitejämme, ei vielä minua äitinä.
 
"hmmm"
Se on eri asia kuin viettää äitien- tai isänpäivää. Muistaakseni juhlittiin, mutta en enää muista miten, kun siitä on niin kauan aikaa. Olihan se iso juttu.
kuinka se on eri asia? jos on vaikka viimeisillään raskaana isänpäivänä tai äitienpäivänä, niin eikö silloin ole vielä sen lapsen isä/äiti? kenenkäs se lapsi on? jumalan? pyhän hengen? vatsan?
 
eips
Ei juhlittu ei, mieheni ei ole isäni enkä minä ole hänen äitinsä :) Mieheni kyllä toi ison kukka kimpun viime äitienpäivänä, koska ilman keskenmenoa lapsemme olisi syntynyt niihin aikoihin.
 
"shihtzu"
Lapsi on 2v ja yhtäkään äitienpäivää ei ole vietetty :( Lapsen isä oli sitä mieltä, että en ole hänen äitinsä, joten hänen ei tarvitse mitenkään huomioida äitienpäivää ja alle 2-vuotiashan osaakin huomioida äitienpäivän.

No isä kyllä odotti, että isänpäivä jotenkin huomioidaan.
 
"mie"
Meillä 'vietettiin' äitienpäivää silloin kun olin raskaana. Mies osti minulle jonkun vauva -kirjan lahjaksi ja vei minut syömään ravintolaan. Olimme tehneet lasta jo useamman vuoden ja annoimme itsellemme jo luvan iloita tulevasta vauvasta raskaana olo aikanakin.
 

Yhteistyössä