Pakko myöntää että lihavia on paljon.

J
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Yhtä lihavia ja laihoja me ollaan kuin 10 v sittenkin.
Minä en usko tähän. Kyllä minustakin katukuva on muuttunut huomattavasti. Omassa lapsuudessa ja nuoruudessa ikätoverit oli suurimmaksi osaksi hoikkia ja seassa oikeasti vain pari tukevaa. Nyt vaikuttaisi olevan toisin päin eli ne hoikat on vähemmistössä. Jos ei nyt todella lihavia olisikaan, niin jonkinasteista tukevuutta löytyy tosi tosi paljon.
 
vieras
Joo ja se johtuu ihan siitä, että istutaan kaiket päivää tietokoneen äärellä eikä liikuta enää ! autolla kuletaan ja lapset pelaa pelejä eikä harrasta liikuntaa. sama se mitä syö kunhan kuluttaa johki ja liikkuu päivittäin. ihme juttu kun se liikunta on unohdettu ja sitten lihotaan ku siat! huh huh mä en sohvaperunoita kattele ja mun lapseni saa luvan oppiia liikkumaan!
 
mie
Lihavuus johtuu siitä, että työt siirtyneet heinäpelloilta tietokoneiden ääreen ja annokset suurentuneet. Onhan dieetitkin nykyään räätälöity sen mukaan missä saa syödä eniten.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja J:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Yhtä lihavia ja laihoja me ollaan kuin 10 v sittenkin.
Minä en usko tähän. Kyllä minustakin katukuva on muuttunut huomattavasti. Omassa lapsuudessa ja nuoruudessa ikätoverit oli suurimmaksi osaksi hoikkia ja seassa oikeasti vain pari tukevaa. Nyt vaikuttaisi olevan toisin päin eli ne hoikat on vähemmistössä. Jos ei nyt todella lihavia olisikaan, niin jonkinasteista tukevuutta löytyy tosi tosi paljon.
Näin se on! Tein myös läskihavaintoja 2vkon kesäreissulla. Lihavia ihmisiä on todella paljon ja ne lapset lähinnä säälittää! Miettikää mikä on heidän tulevaisuutensa, ku ei ole mitään käsitystä terveellisestä ruoasta :(! Ikuista taistelua lihavuuden kanssa sukupolvesta toiseen.
 
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja lauantaipussi:
Reissattiin Suomessa nyt kesällä ja huomasin kyllä että lihavia on paljon enemmän kuin esim 10v sitten! Lapsia ja aikuisia -tosi lihavia...

En nyt millään pahalla, mutta tosihan se on että me ollaan lihottu valtavasti!
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että päivittelittekö ja kauhistelitte tilannetta oikein lasten kuullen vai peräti lasten kanssa?

Ps. Mitä isot edellä sitä pienet perässä...
 
juu
musta taas tuntuu että kaikenlainen kyttäys ja ilkeily on lisääntynyt ihan hirveesti,ei osata huolehtia vain omista asioista.Kyllä täytyy oman elämän olla tylsää ja mielenkiinnotonta kun jaksaa kyttäillä muita:)
 
pinni
Tottahan tuo valitettavasti on. Ja vielä valitettavampaa on, että suurin osa ei asiasta välitä, niin kuin tällä palstallain näkee. Johtuneeko siitä, että ylipainon haittavaikutuksia ei tiedetä/ymmärretä.
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja em:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Tottahan se on. Eipä oo ollu rasvakammoisuudesta mitään apua, päinvastoin.
Rasvoja vältellään ja hiilareita syödään senkin edestä. Mistähän mahtaa tää lihavuus johtua?
Sepä se , Rasvaa ei pitäs välttää. Eikä hiilareitakaan kokonaan poistaa ruokavaliosta.
 
kk
Olen pannut saman merkille. Menepä jonnekin kauppakeskukseen tms. istuskelemaan ja katsele ihmisiä niin oikeasti joka toinen on lihava tai ainakin lihavahko, kyllä ne hoikat alkaa olla vähemmistönä. Enkä mitenkään hauku tai kauhistele, mielestäni kehitys on vaan ihan väärä. Kyllä sen normaalin olotilan pitäisi olla hoikkuus jo ihan ihmisen terveyden kannalta. Ja se on kumma juttu jos menet vaikka Ranskaan, ei siellä ole lihavia läheskään niin paljon kuin täällä - mutta ei myöskään kaiken maailman kevyttuotteita.
 
noo
Alkuperäinen kirjoittaja em:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Tottahan se on. Eipä oo ollu rasvakammoisuudesta mitään apua, päinvastoin.
Rasvoja vältellään ja hiilareita syödään senkin edestä. Mistähän mahtaa tää lihavuus johtua?
No jaa, eipä tuo ihan yksioikoista ole. Itse vietin juuri pari kuukautta kiertäen Eurooppaa, ja kyllä täytyy sanoa, että siellä ei paljon ylipainoisia näkynyt, niissä maissa joita kolusin. Ylipainoisia turisteja kyllä löytyi.

Ja jokaisessa kiertämässäni maassa kaupassa oli tarjolla _pelkkää vitivalkoista_ leipää, jota paikalliset ahkerasti ostivat. Toinen mikä täytti kauppojen hyllyjä, oli vitivalkoinen pasta, jota löytyi kymmenissä erilaisissa muodoissa hyllyiltä. En usko, että sellaisia valikoimia olisi hyllyt täynnä, elleivät ne tekisi kauppansa.
 
niin
en alkais arvosteleen muita jos esim.oma elämä ei oikein ole kunnossa.Usein näkee esim.laihan joka sitten vetää sitä kessua siellä posket lommolla ja arvostelee lihavia tai liikkuu liikaa ja kuormittaa terveydenhuoltoa hajonneella kropallaan.myös vähän kuolutetut ihmiset ovat yleensä taakka yhteiskunnalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja em:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Tottahan se on. Eipä oo ollu rasvakammoisuudesta mitään apua, päinvastoin.
Rasvoja vältellään ja hiilareita syödään senkin edestä. Mistähän mahtaa tää lihavuus johtua?
No jaa, eipä tuo ihan yksioikoista ole. Itse vietin juuri pari kuukautta kiertäen Eurooppaa, ja kyllä täytyy sanoa, että siellä ei paljon ylipainoisia näkynyt, niissä maissa joita kolusin. Ylipainoisia turisteja kyllä löytyi.

Ja jokaisessa kiertämässäni maassa kaupassa oli tarjolla _pelkkää vitivalkoista_ leipää, jota paikalliset ahkerasti ostivat. Toinen mikä täytti kauppojen hyllyjä, oli vitivalkoinen pasta, jota löytyi kymmenissä erilaisissa muodoissa hyllyiltä. En usko, että sellaisia valikoimia olisi hyllyt täynnä, elleivät ne tekisi kauppansa.
Paljoko löytyi kevyttuotteita?

Eihän se pelkkä leipä...
 

Yhteistyössä